• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben een trotse bezitter van een Minolta dimage 5. Camera bevalt me uitstekend en ben hem ook niet van plan om hem weg te doen, maar er is 1 probleemje de levensduur van de batterijen.

Hij maakt de batterijen niet helemaal op.
Als je zo'n 30 foto's heb geschoten zijn de batterijen op volgens de camera. Stop ik die batterijen in mijn discman dan kan ik er vrolijk nog een schooldag naar luisteren voordat ze op zijn. Het lijkt me dan ook niet goed op half lege batterijen telkens weer op te laden.

Mijn vraag is:
Bestaat er een of andere batterij ontlader die de batterijen zoveel (op een gecontroleerde manier :P ) leeg laat lopen voordat ik ze weer ga opladen?

Extra info:
batterijen vaag merk 1600mAH

Pak je rust!

Verwijderd

Dat hij de batterijen niet op maakt klopt wel. De batterijen kunnen na verloop van tijd gewoon niet genoeg stroom meer leveren. Overigens heb ik met sony batterijen van 1400mAH betere ervaring dan een één of ander vaag merk van de mediamarkt van 1600mAH.

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 14:38

Roland

Schnitt!

Ik zou het net zeggen! :)

Ikheb het zelfde probleem gehad met de camera van een maat van mij.... :)

Maar je antwoord staat er al... Suc6!

...Make every cut count, even if it is one frame...

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

idd, mijn ervaring met oplaadbare batterijen is dat batterijen van een 'goed' merk het veel langer volhouden..

ff nieuwe batterijtjes kopen zou ik zeggen.

Hier staat tekst

• Den the Man
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 10:50 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
idd, mijn ervaring met oplaadbare batterijen is dat batterijen van een 'goed' merk het veel langer volhouden..

ff nieuwe batterijtjes kopen zou ik zeggen.
ze zijn 3 weken oud.

Dan kunnen ze toch niet op zijn?

Pak je rust!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 14:38

Roland

Schnitt!

nee maar ze moeten 1600 Milli Ampere zijn..(mAH)

Ze waren bij mij binnen 5 minuten op!!

...Make every cut count, even if it is one frame...

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Kan je niet beter een setje N-MH batterijen er in proppen.. dan heb je dat memory effect niet zo.
Want als ik het zo lees is dit echt een N-Cd probleem.
Bij conract kan je ze zelfs van 1800 mA krijgen.

NB. Ik neem aan dat hij werkt met NMH

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Den the Man
  • Niet online
ja het zijn NMH batterijen.

voor die n-cd batterijen heb je daar een apparte oplader voor nodig??

Pak je rust!

• GeJe

GeJe

Je...

Op vrijdag 09 november 2001 11:16 schreef den the man het volgende:
ja het zijn NMH batterijen.

voor die n-cd batterijen heb je daar een apparte oplader voor nodig??
Ja.

• Den the Man
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 14:04 schreef GeJe het volgende:

[..]

Ja.
Welke heb ik dan nodig en waar zijn ze dan te krijgen en werken ze ook gewoon normaal met mijn camera?

Pak je rust!

• GeJe

GeJe

Je...

Je hebt juis wel die nmh batterijen nodig (die je dus al hebt). Ik dacht dat je nu Nickel cadnium batterijen had ( die zijn vet snel leeg en hebben een schandalig geheugeneffect). Maar dat is niet zo... Je hebt al de beste mogelijke batterijen, behalve lithium maar die zijn te duur.

Weet je wat je moet proberen. Gewoon normale alkaline erin te proppen en kijken of hij het dan veeel langer doet. Zo niet dan heb je gewoon een stroom verslindende camera.

Misschien minder flitsen/lcd scherm...

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:50
Op vrijdag 09 november 2001 15:26 schreef GeJe het volgende:
Je hebt juis wel die nmh batterijen nodig (die je dus al hebt). Ik dacht dat je nu Nickel cadnium batterijen had ( die zijn vet snel leeg en hebben een schandalig geheugeneffect). Maar dat is niet zo... Je hebt al de beste mogelijke batterijen, behalve lithium maar die zijn te duur.

Weet je wat je moet proberen. Gewoon normale alkaline erin te proppen en kijken of hij het dan veeel langer doet. Zo niet dan heb je gewoon een stroom verslindende camera.

Misschien minder flitsen/lcd scherm...
Het geheugen effect van NiCD batterijen is schandalig overdreven. Alleen toepassingen die de spanning van een NiCD batterij meten om te zien of deze leeg raakt hebben mogenlijk problemen met een eventueel geheugeneffect omdat spanning meten door de ontzettend vlakke spannigskarakteristiek niet betrouwbaar KAN.

Verder kun je met een NiCD lader ook NiMH laden, het kan echter erg lang duren omdat oudere NiCD laders met te lage stroom laden.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Den the Man
  • Niet online
ok dus geen Ni-CD.

Maar om ff terug te komen op mijn orginele vraag, zijn er ook van die batterij ontladers die op een gecontroleerde manier je batterijen leeg laat lopen??

Pak je rust!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-03 08:49

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Wat kosten lion batteryen dan (rio 500 heeft ook stroom nodig :9 )

.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:23

Floor-is

5.2

Op vrijdag 09 november 2001 16:39 schreef den the man het volgende:
ok dus geen Ni-CD.

Maar om ff terug te komen op mijn orginele vraag, zijn er ook van die batterij ontladers die op een gecontroleerde manier je batterijen leeg laat lopen??
Jah, moet je anders eens bellen met Conrad ofzo, die hebben ze wel.

Li-Ion batterijtjes zijn errug fijn, maar ook errug duur. Ik weet dat mijn pa van die 9V cellen heeft, oplaadbaar die tegen de 50 het stuk kosten.

Bericht hierboven

Pagina: 1