Toon posts:

NT probleem (misschien hardware)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Ik zit hier op mijn werk en heb een groot probleem met mijn PDC (fileserver). Hij reboot steeds zelf na het generen van een shortdump. Ik had ditzelfde probleem eerder deze week al op een andere server , ik heb toen een nieuwe ingericht, alle data gekopieert en up-gebracht. Maar deze heeft nu dus weer hetzelfde probleem. Zou het misschien iets van een virus of zo kunnen zijn???

Dit zijn meldingen die ik uit de event viewer heb gehaald:

The fault tolerant driver detected the system was shutdown dirty.

The computer has rebooted from a bugcheck.
The bugcheck was: 0x0000001e (0xc0000005, 0x8016ca08, 0x00000001, 0x229083c2).
Microsoft Windows NT [v15.1381]. A dump was saved in: C:\WINNT\MEMORY.DMP.

The browser has forced an election on network \Device\NetBT_El90x1 because a
Windows NT Server (or domain master) browser is started.

The previous system shutdown at 9:22:14 AM on 11/9/01 was unexpected.

Hoop dat iemand iets weet!?

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 12:53

MrG

Ik gok erop dat je een third-party softwarestuk hebt draaien zoals winroute of iets dergelijks.
En heeeeel misschien een virus, maar daar kan je achter komen door een virusscanner te installeren :)

Verwijderd

Geef eens wat meer informatie over het systeem.
NT? Windows NT 4.0? Welk service pack? Windows 2000? Maak je gebruik van een raid configuratie etc. Wat voor 'speciale' software staat er op geinstalleerd etc.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 10:49 schreef RainbowBears het volgende:
Geef eens wat meer informatie over het systeem.
NT? Windows NT 4.0? Welk service pack? Windows 2000? Maak je gebruik van een raid configuratie etc. Wat voor 'speciale' software staat er op geinstalleerd etc.
Het gaat om winnt4.0 , service pack 6 , 64 MB intern geheugen. de pc is PDC en fileserver. Geen speciale software. Virusprogramma is Esafe enterprise (goed geupdate).

Heb er net ander geheugen ingedaan 128 mb en krijg dan met opstarten in event viewer de volgende melding:

Crash dump is disabled! NT failed to initalize the boot partition paging file for crashdump.
This may be because the system has more than 3.8GB of physical memory.

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 12:53

MrG

Geheugen eruit halen eens proberen, en zorgen dat je swapconfiguratie goed is ingesteld zodat je wel je crashdump kan aanzetten.