Toon posts:

Winnt server probleem (2)

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Ik zit hier op mijn werk en heb een groot probleem met mijn PDC (fileserver). Hij reboot steeds zelf na het generen van een shortdump. Ik had ditzelfde probleem eerder deze week al op een andere server , ik heb toen een nieuwe ingericht, alle data gekopieert en up-gebracht. Maar deze heeft nu dus weer hetzelfde probleem. Zou het misschien iets van een virus of zo kunnen zijn???

Dit zijn meldingen die ik uit de event viewer heb gehaald:

The fault tolerant driver detected the system was shutdown dirty.

The computer has rebooted from a bugcheck.
The bugcheck was: 0x0000001e (0xc0000005, 0x8016ca08, 0x00000001, 0x229083c2).
Microsoft Windows NT [v15.1381]. A dump was saved in: C:\WINNT\MEMORY.DMP.

The browser has forced an election on network \Device\NetBT_El90x1 because a
Windows NT Server (or domain master) browser is started.

The previous system shutdown at 9:22:14 AM on 11/9/01 was unexpected.

Hoop dat iemand iets weet!?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???? ;(

Verwijderd

Ik ben geen expert ofzo, maar het lijkt wel alsof je PDC stoeit met een ander appparaat op je netwerk:

Windows NT Server (or domain master) browser is started.

1 van de 2 op je netwerk wordt "minderwaardig" gemaakt aan de ander (deze wordt Masterbrowser).

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 23:53
Helaas nie veel verstand van NT netwerke, wel van oc'en en de herrie die het oplevert: de bovenste foutmelding lijkt sprekend op de error die ik kreeg toen ik een stel geheugenbankjes iets te ver had gedraaid >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
En waar moet ik dan aan denken , een andere server of kan het ook een ws zijn????

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

dat van die master browser gebeurt soms als je meerdere NT machines of 98 bakken hebt lopen op het netwerk en PDC niet afdwingt maar dat is niet de reden van de craches.

Persoonlijk denk ik dat je zoizo ff je HD's moet nakijken omdat de faultolerant drive de mist in is gegaan.

Heb je mischien wat rotte services draaien ?

edit:

duidelijker gemaakt

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Dat denk ik dus ook. Demote hem eens even naar BDC.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 10:36 schreef FragFrog het volgende:
Helaas nie veel verstand van NT netwerke, wel van oc'en en de herrie die het oplevert: de bovenste foutmelding lijkt sprekend op de error die ik kreeg toen ik een stel geheugenbankjes iets te ver had gedraaid >:)
je bedoelt dat ik die server overclockt heb?? Is niet zo. Kan het misschien ook zo zijn dat ie zeurt omdat ie maar 64 MB intern heeft (erg he, maar ja zeg dat maar tegen de baas). NT4.0 en een kleine 1000 files die door 80 man benadert wordt, en dan ook nog de enige aanlogserver. Kan het een geheugen tekort zijn???

• FragFrog
Ga rustig zitten. Klaar? Begin alvast met 112 te bellen, daar komt het:

geheugen kan kapot gaan!

jaja, ik weet't, moeilijk te geloven, maar het kan! Heb op kantoor ook eens zoiets gehad met een NT server, deed zomaar ineens *poef*

Probeer het eens met wat ander geheugen erin, dat hielp bij mij. Of idd je harddisk eens goed scannen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 10:37 schreef www.hadecom.nl het volgende:
Dat denk ik dus ook. Demote hem eens even naar BDC.
En als ik hem dan gedemote heb??Er is trouwens GEEN andere bdc op dit moment die ik zou kunnen promoten , want die sie is al eerder gecrasht zoals ik al eerder zei.

En dat fault tolerance kan ik dat uitschakelen?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 10:47 schreef FragFrog het volgende:
Ga rustig zitten. Klaar? Begin alvast met 112 te bellen, daar komt het:

geheugen kan kapot gaan!

jaja, ik weet't, moeilijk te geloven, maar het kan! Heb op kantoor ook eens zoiets gehad met een NT server, deed zomaar ineens *poef*

Probeer het eens met wat ander geheugen erin, dat hielp bij mij. Of idd je harddisk eens goed scannen
Ok geloof ik, en daar zit wat in. Het vreemde alleen is dat dit de 2e server in een week is waar het mee gebeurt????

• FragFrog
Tja, dan weet ikkie het ook nie meer :'(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Lijkt me inderdaad iets van de hardware..

Misschien toch maar zo snel mogelijk een bdc-tje erbij hangen, en dan die pdc es goed gaan checken?

(overigens hoef je je inderdaad geen zorgen te maken over die browser-election melding.. Zodra de PDC opgestart is, gaat hij kijken op het netwerk wie de masterbrowser is, en omdat die pcd belangrijker is, zal hij gewoon masterbrowser worden!)

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Hmm draaien er win2k of unix varianten binnen het netwerk?
Het zou kunnen dat er een electie plaats vind naar andere machines die masterbrowser willen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 10:58 schreef joop3 het volgende:
Hmm draaien er win2k of unix varianten binnen het netwerk?
Het zou kunnen dat er een electie plaats vind naar andere machines die masterbrowser willen worden.
De enige andere os'sen die aanwezig zijn : win98 , en win2k als workstation.

Heb er net ander geheugen ingedaan 128 mb en krijg dan met opstarten in event viewer de volgende melding:

Crash dump is disabled! NT failed to initalize the boot partition paging file for crashdump.
This may be because the system has more than 3.8GB of physical memory.

Verwijderd

geef's ff wat meer spec's over je PDC server...

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 21:52
Op vrijdag 09 november 2001 11:30 schreef snakeeye het volgende:
geef's ff wat meer spec's over je PDC server...
Winnt 4.0 , 128 MB (sinds 15 min) service pack 6 , ix 8GB schijf , 1x 15 GB schijf. Rabo telebanking en verder geen xtra software , virusscanner Esafe enterprise.

Verwijderd

jongens, het ligt iig niet aan dat er een andere pc in het netwerk de baas wil zijn, ik heb ook de melding

Windows NT Server (or domain master) browser is started

en ik heb 2 clients:
Win95OSR2
WindowsXP Proff.

de xp heb ik uit de switch getrokken, en hij blijft de melding geef, en smoken, heb jij meer dan 1 nic erin hangen?

aan het geugen zal het niet liggen, het blijkt dat een ander systeem hetzelfde heeft.

ik heb zelf een compaq systeem met nt4 server eropstaan, maar geeft ook de melding, maar het geheugen is nog goed, zo niet dan had die wel bij de POST lopen zeiken (typisch compraq)

maar waar het aan ligt is mij een raadsel, ik heb hetzelfde probleem ongeveer, maar wat er aan de hand is weet ik ook niet, als hij na een bepaald aantal gedownloade data is, dan reboot ie ziczelf en geeft de volgende meldingen:

The browser has forced an election on network \Device\NetBT_N1003 because a Windows NT Server (or domain master) browser is started.

The previous system shutdown at 9:45:46 PM on 10/18/02 was unexpected.

The browser has forced an election on network \Device\NetBT_El90x4 because a Windows NT Server (or domain master) browser is started.

The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x0000000a (0x00000008, 0x00000002, 0x00000000, 0xf2a6279f). Microsoft Windows NT [v15.1381]. A dump was saved in: C:\WINNT\MEMORY.DMP.

heeft ook iemand maar enig idee wat er aan de hand is? plz help, ik vind dit erg vervelend namelijk!

Verwijderd

Windows Crash/Memory dumps FAQ

basil, ik gaat hier zodadelijk mee aan de slag, ik denk dat ik daar een eind verder mee kom (debugging), hebbie nog iets van msn ofzow, dat ik je makkelijker kan bereiken?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Door basil - Friday 09 November 2001 11:30
Denk je dat hij dit nog zal lezen? ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Check de foutmeldingen in de eventviewer, noteer de Event-id en de source....Ga vervolgens eens checken op http://www.eventid.net/search.asp

suc6

el Pappie

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 22:31:
Windows Crash/Memory dumps FAQ

basil, ik gaat hier zodadelijk mee aan de slag, ik denk dat ik daar een eind verder mee kom (debugging), hebbie nog iets van msn ofzow, dat ik je makkelijker kan bereiken?
Ik heb op het moment hetzelfde probleem , ben je er al iets meer te weten over gekomen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

LC AoS,

Je hebt goed gezocht - maar dit topic is nogal oud, en om nou te voorkomen dat mensen gaan reageren op de topicstarter (wie zijn probleem hopelijk al wel is opgelost) ga ik je vragen even een nieuw topic te starten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.