Toon posts:

post hier NDS problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik moet voor school een lijst maken met problemen die je kunt krijgen onder een NDS (novell netware 5.0). Ik ben net met novell gestart en de NDS heb ik al voor mekaar.
Post hier problemen die je gehad hebt of kunt krijgen in een NDS.

Verwijderd

daar is een hele mooie site voor:
http://support.novell.com/

Verwijderd

daar is een hele mooie site voor:
http://support.novell.com/

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Niet alleen peroblemen met nds, maar ook met GOT :(

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• reddog33hummer

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Problemen met NDS....

Je kan hebben dat je tree replication de mist in gaat waardoor je in inconsistente tree krijgt

Je kan hebben dat als je een server aan de tree toevoegt en er uit haald dat er Rotzooiobjecten in de tree over blijven (was met 4.11 zo met 5.0 weet ik niet of dat nog zo is)

Hoogeschool deventer had een keer dat NDS netware 5.0 over true IP dat dat dermate veel synchronisaties gaf zodat de machines vastliepen.

Dan heb je nog dat je per ongeluk de main trustee verkeert linkt (die is leuk, moet je via de console the manager starten en nieuwe trustees van het rootobject maken :r)

De "normale" client connectie problemen.

Oja, het feit als je iets copieert als admin (voor een gebruiker) dat dan de quota van de gebruiker verbruikt wordt (console one) maar de gebruiker dat zelf niet ziet(quota opvragen bij de gebruiker geeft aan dat er niets aan het handje is).

Het perongeluk toekennen van een trustee terwijl de trusteel lid van jouw groep is (Netware 2, dan dan is iedereen in de groep lotseling de trustee |:( ).

Het niet kunnen maken van files die groter dan 2 gig zijn (Netware 4.11). En aan die files rechten verlenen (Netware 5.0 beta 9)

Printers die opeens "iets" meer rechten hebben dan in Netware 4.11 (in Netware 5.0) namelijk leestrustee van printerObject die default rootObject kan zijn |:(

Met clustering dat als een machine uitvalt dat de windows client denkt van ... he mijn mount is weg |:( (NW5)

waneer je Active directory verbind aan NDS (NW5) Lockt de AD de novell serverobjecten en kan daardoor je Netware servers blokeren :(

maar dat zijn altijd veel minder enge dingen dan dat je met windows 2000 AD hebt :Y)

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op vrijdag 09 november 2001 10:14 schreef reddog33hummer het volgende:
2x een flink verhaal
Je kunt ook je eigen post editten...houdt het wat overzichtelijker hier! :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 09 november 2001 10:20 schreef 0siris het volgende:
Je kunt ook je eigen post editten...houdt het wat overzichtelijker hier! :)
hmmm er waren database problemen, er zijn deze ochtend meer topix met dubbele posts, dus ik denk dat het daar mee te maken heeft ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• reddog33hummer

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

dat kwam inderdaad door die database probleempjes,

sorry niet mijn schult :7

Verwijderd

ik ben nu ook bezig met een novell servertje,
want ik wil een mail server bouwen met nims (netmail 3.1),
het mailen naar administrator@meel.nl gaat wel goed,
maar als ik bijvoorbeeld naar gebruiker@meel.nl wil mailen,
dan gaat dit niet goed en wordt er een bericht verstuurd naar de administrator
met de melding "user quota exceeded". en als ik kijk naar de quota,
dan is deze 2TB ja 2 terabyte,
maar hij heeft nog helemaal niks in gebruik.

ik heb ook gezocht op novell.com,
maar daar krijg je geen oplossing,
maar weer een of andere aanbieding voor
een software pakket.

ik heb de gebruiker ook volledige rechten gegeven tot
de directory,
maar nog steeds geen succes

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Open daar zelf eens een nieuw topic over ipv deze ouwe koe te gebruiken dat spaart reply's op de originele thread uit

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.