Toon posts:

Wake on Lan via Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hoi ik heb chello en ik zou graag mijn pc via internet willen laten aangaan! Ik weet dat zoiest zou moeten kunnen met wake on lan. Alleen mijn vraag is dus of dat mogelijk is via chello! Mijn bijgeleverde netwerkkaart is van 3com
3C00B-TPO ik denk dat het een probleem zal zijn. Zo ja kan ik deze vervangen :? Ik hoop dat iemand het weet!

Groetjes Han

Misschien kan ik hem ook aan laten gaan via de telefoonlijn?
aangezien ik nog 1 lijn over heb >:)

Verwijderd

het is zeker mogelijk als je netwerkkaart het ondersteund.
Ik heb t ooit ook eens geprobeerd bij @home en heb me er toen elke keer over verbaasd waarom mn computer soms ineens spontaan aanging. Dat schijnt te komen door zogenaamde broadcast messages die je provider vaak verstuurd.
Ik ben bang dat jij het zelfde probleem tegen zult komen.

Je moet het maar eens proberen. Dan moet je even een configuratietooltje voor je netwerkkaart downloaden denk ik, en het dan enablen.

en dan dus niet raar opkijken als je computer op de raarste tijden aan gaat... :D

[edit]je brengt me wel op een id, /me gaat t ook nog maar weer eens proberen via zn thuisnetwerk dit keer, zonder broadcasts dus als t goed is 8-)

en k weet niet precies hoe je em dan op commando aan laat springen..., misschien gewoon via een ping ofzo, maar dat laat ik graag aan de medetweakers over hier :)

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-07 16:44
Ik weet niet zeker, maar volgens mij kun je met 'n tooltje ook instellen waarvoor je kaart wakker moet worden. Dus alleen bv. door messages van 'n bepaald mac-address.

Je kan trouwens geen andere netwerkkaart gebruiken voor chello (dat is wat ze bij chello zeggen) Het is nl. zo dat je modem aan je kaartgekoppelt is via het.. je raadt het al: mac-address. In linux kun je met ifconfig een mac-address faken. Ofwel, je kan 'n andere kaart gebruiken en linux 't macaddress van je chellokaart laten faken.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Kan je dan niet beter Wake On Ring doen :?
Simpel flutmodempje erin, en als je je PC aan wil hebben, dan bel je gewoon jezelf op...

Als veiligheid (zodat niet iedereen die belt je PC aan zet) zou je je modem zo moeten instellen dat bijv. de voicemail eerder aanslaat dan de modem...
Als je de PC wil aanzetten, dan bel je jezelf, je schakelt je voicemail uit, en je belt jezelf nog es, nu laat je hem bijv. 7x overgaan, en de PC gaat aan...

verbinding neerleggen, en inloggen via de kabel maar!! (8>

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen hoe ik moet inloggen via de kabel (Chello)?

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op vrijdag 09 november 2001 09:56 schreef Ariejan het volgende:
Je kan trouwens geen andere netwerkkaart gebruiken voor chello (dat is wat ze bij chello zeggen) Het is nl. zo dat je modem aan je kaartgekoppelt is via het.. je raadt het al: mac-address. In linux kun je met ifconfig een mac-address faken. Ofwel, je kan 'n andere kaart gebruiken en linux 't macaddress van je chellokaart laten faken.
Kan wel, maar dan moet je chello opbellen om te vragen of ze het MAC-adres willen aan passen...

PC-Specs

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Op vrijdag 09 november 2001 10:29 schreef brammus het volgende:

[..]

Kan wel, maar dan moet je chello opbellen om te vragen of ze het MAC-adres willen aan passen...
wat een onzin.. je kunt elk willekeurige netwerkkaart gebruiken voor chello. wel niet vergeten te releasen voor je de utp kabel in een andere netwerkkaart stopt.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20

[..]

Ik zit in Leeuwarden met een com21 en ik kan elke willekeurige bak/nic hier als gateway aan m'n modem hangen. Maakt niet uit welke kaart of welk mac-address imho. Ook het terrayon-modem van de buur werkt op al mijn nics.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Op vrijdag 09 november 2001 10:41 schreef HaveBlue het volgende:

[..]

Ik zit in Leeuwarden met een com21 en ik kan elke willekeurige bak/nic hier als gateway aan m'n modem hangen. Maakt niet uit welke kaart of welk mac-address imho. Ook het terrayon-modem van de buur werkt op al mijn nics.
Ik zit in Amsterdam en hier wordt wel degelijk het Mac-adres van je netwerkkaart geregistreerd. Ik heb begrepen dat als een een andere netwerkkaart gebruikt dat deze het een uur zal doen, zodat je een uur de tijd hebt om je wijziging aan Chello door te geven.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:01

Arjan A

Cenosillicafoob

Bij mij werkt wake-on-lan alleen als-ie in stand-by of hibernate staat.
Ik gebruik het proggie ether-wake dat ik onder linux een keer heb gecompiled. Die stuurt een pakketje naar een MAC-adres en FloeP, PC aan :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Dat wake on ring lijkt me wel wat!
Ik heb hier 1 isdn lijn die niets doet!
Kan ik dat ook doen met mijn oude isdn kaart van dynalink?
En over de veiligheid ik heb hier nog wel een nummer die ik nog niet vrijgegeven heb dus die niemand weet... vette pech als er dan toch ooit een op gebeld word..

Verder ben ik er bang voor dat ik niet elke nic kan gebruiken.. ik heb namelijk twee netwerkkaarten in mijn pc zitten en heb het toevalliga net geprobeerd... toen ik windows kwam het de orginele kaart alle instellingen... ip etc maar mijn eigen kaart had niks... of had ik vrijgeven moeten doen onder winipcfg :? l:(

Han

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op vrijdag 09 november 2001 10:56 schreef hansaat het volgende:
Hoi

Dat wake on ring lijkt me wel wat!
Ik heb hier 1 isdn lijn die niets doet!
Kan ik dat ook doen met mijn oude isdn kaart van dynalink?
En over de veiligheid ik heb hier nog wel een nummer die ik nog niet vrijgegeven heb dus die niemand weet... vette pech als er dan toch ooit een op gebeld word..

Verder ben ik er bang voor dat ik niet elke nic kan gebruiken.. ik heb namelijk twee netwerkkaarten in mijn pc zitten en heb het toevalliga net geprobeerd... toen ik windows kwam het de orginele kaart alle instellingen... ip etc maar mijn eigen kaart had niks... of had ik vrijgeven moeten doen onder winipcfg :? l:(

Han
Worden ze allebei geconfigged met DHCP? Zoja, dan werkt het inderdaad niet maar misschien heeft een van je nics een statisch ip en dan doet ie vrij weinig met DHCP :)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
Op vrijdag 09 november 2001 10:32 schreef CYBERSTALKERT het volgende:

[..]

wat een onzin.. je kunt elk willekeurige netwerkkaart gebruiken voor chello. wel niet vergeten te releasen voor je de utp kabel in een andere netwerkkaart stopt.
yup, ffies winipcfg doet wonderen

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op vrijdag 09 november 2001 10:32 schreef CYBERSTALKERT het volgende:

[..]

Voordat je meteen iemands commentaar af doet als zijnde onzin, zou ik even controleren of dat wat je beweert ook werkelijk klopt...

Chello bestaat uit: Gelrevision/A2000/Sprinter/nogveelmeer
Al die ondernemingen hadden hun eigen manier van werken...

Bij de 1 kon je elke kaart gebruiken die je wilde, bij de ander werd gecontroleerd op MAC, bij de 1 had je weer een vast IP# en bij de ander weer een dynamische....

Chello zit nu nog steeds met die zooi van toen, de ene chello'er zit met DHCP terwijl ik gebruik maak van een statisch adres...
Zo zit dat dus ook met het MAC-adres...

Kortom: Werkt het niet, check dan of ze bij jou in de buurt gebruik maken van die MAC-check...

PC-Specs

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55

[..]

Zelfde met @home had een nieuwe pc gekocht + 3com NIC kon niet meer inloggen. Even gebeld en ze meldde mij opnieuw aan :) No probs

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 13:56 schreef et36s het volgende:

[..]

Zelfde met @home had een nieuwe pc gekocht + 3com NIC kon niet meer inloggen. Even gebeld en ze meldde mij opnieuw aan :) No probs
@home registreert toch geen mac adres... bij mij althans niet.. ik heb al 5 verschillende kaartjes achter de modem gehad :)

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op vrijdag 09 november 2001 09:59 schreef brammus het volgende:
Kan je dan niet beter Wake On Ring doen :?
Simpel flutmodempje erin, en als je je PC aan wil hebben, dan bel je gewoon jezelf op...

Als veiligheid (zodat niet iedereen die belt je PC aan zet) zou je je modem zo moeten instellen dat bijv. de voicemail eerder aanslaat dan de modem...
Als je de PC wil aanzetten, dan bel je jezelf, je schakelt je voicemail uit, en je belt jezelf nog es, nu laat je hem bijv. 7x overgaan, en de PC gaat aan...

verbinding neerleggen, en inloggen via de kabel maar!! (8>
Het indrukken van de powerknop is slechts 1 handeling. Jelzelf opbellen alleen al bestaat uit minstens 9 handelingen (tel oppakken, 7 cijfers kiezen, telefoon ophangen). Niet echt praktisch dus he ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op vrijdag 09 november 2001 14:24 schreef FirefoxAG het volgende:

[..]

Het indrukken van de powerknop is slechts 1 handeling. Jelzelf opbellen alleen al bestaat uit minstens 9 handelingen (tel oppakken, 7 cijfers kiezen, telefoon ophangen). Niet echt praktisch dus he ;)
OK, i catch your drift... ;)

Maarrrrreuhhh, lijkt je dat indrukken van dat powerknoppie niet wat omslachtig als je PC thuis in tietjerkstradeel staat en jij in Coopers Crossing en je *moet* echt dat ene docje net hebben... :?

PC-Specs

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 15:18 schreef brammus het volgende:

[..]

OK, i catch your drift... ;)

Maarrrrreuhhh, lijkt je dat indrukken van dat powerknoppie niet wat omslachtig als je PC thuis in tietjerkstradeel staat en jij in Coopers Crossing en je *moet* echt dat ene docje net hebben... :?
Valt toch wel mee?
Naar de buren bellen, zeggen hoe ze binnen kunnen komen,
en hu dan je pc aan laten zetten met het powerknoppie :)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op zondag 11 november 2001 18:11 schreef Rembo het volgende:

[..]

Valt toch wel mee?
Naar de buren bellen, zeggen hoe ze binnen kunnen komen,
en hu dan je pc aan laten zetten met het powerknoppie :)
In tietjerkstradeel heb je meestal geen buren dichterbij dan 1 KM ofzo... Duurt dan nog wel ff :+ :P

• RvS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-07 21:59

RvS

...

Allemaal leuk en aardig dat wol.

maar volgens mij worden er pakketjes gestuurd naar een MAC adres. Aangezien je kabel modem ook een mac adres heeft...

zal eerst het pakketje door een kabel modem moeten worden gestuurd, en die heeft geen signaal naar je pc omdat die uit staat...

hemm... nu ik dit tik, bedenk ik me dat je toch al meerdere mac adressen bent gepasseerd...

hemmm :?

ik weet het niet meer...
Pagina: 1