Toon posts:

v50 vs 8210

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een nieuwe gsm te kopen. Ik ga hierbij kiezen tussen de nokia 8210 en de v50. (tussen de beide gsm's zit nauwelijks prijsverschil). Heeft ieamand deze keus ook moeten maken en kan mij vertellen wat de argumenten zijn geweest om voor een van de twee toestellen te gaan?

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:09
heb niet dezelfde keus hoeven maken maar heb ze wel alletwee ook in handen gehad....ff mijn conclusies..... V50..leuk toestel, klote menu structuur...niet overzichtelijk (maar wel redelijke standby tijd dacht ik).... 8210... leuk toestel maar schijnt een heel slecht beeldscherm te hebben.... maar wel een nokia..... Ik ben uiteindelijk voor de A300 gegaan...... hoop dat je hier iets aan hebt....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

Ik heb zelf momenteel de V51. Ik had hiervoor een Nokia 8210. Qua menustructuur is de Motorola een stap terug in de tijd (de software van de Motorola V51 komt overeen met die van de V50). Verder heeft mijn V51 wel veel software-fouten.

De garantie van Motorola is echter wel beduidend beter dan die van Nokia. Motorola garandeert dat je je gsm binnen 1-1,5 week weer terug hebt uit reparatie, bij Nokia vinden ze het "normaal" dat je het toestel 1,5-2 maanden kwijt bent.

Het ligt er maar net aan waar je meer behoefte aan hebt: de Nokia is makkelijker in het menu en met sms, maar de geluidskwaliteit van de Motorola V50 is stukken beter dan Nokia. Verder heeft de Nokia 8210 infrarood en een goede kalenderfunctie. Maar de vraag is natuurlijk of je dit gaat gebruiken.

Als je veel smst: Nokia 8210 nemen.
Bel je veel, dan ben je met een Motorola V50 beter af.

Verwijderd

Topicstarter
tnx.
Zelf heb ik nu al een v3688, dus aan de menu structuur ben ik wel gewend en voor veelgebruikte functies is ie best snel. Ik vind geluidskwaliteit belangrijker dan sms functies, en voor zover ik weet heet de v50 gewoon ook T9 sms input. BTW is de trilfunctie goed te voelen wanneer je een 8210 in je broekzak hebt zitten?? (Heb nooit mijn beltonen aan, en van motorola weet ik dat hij bijna uit je broekzak trilt).

Verwijderd

Als je de V3690 bent gewend, dan zal het menu van de V50 je zeker bevallen!

Ik zou in dit geval zeker voor de V50 gaan. Ik ging er namelijk van uit dat je een ander toestel (niet Nokia of Motorola) had.

Maar die V50 heeft weinig meerwaarde vergeleken met een V3690. Toestel is verder namelijk precies hetzelfde, op de software na.

Over de trilfunctie: die schelen bijna niets van elkaar. Ik merk geen verschil ertussen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn v3688 is nu een beetje aan vervanging toe (2.5 jaar en bijna versleten). Alleen nog een vraag over de standby time. Verschillen de standby time van de 8120 en de v50 veel (in de folder allebij 150 uur, maar ik ben benieuwd naar de werkelijke standby time). de li-ion van mijn huidige toestel houdt het maar 1 dag uit op dit moment.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

het heeft mij overtuigd om geen motorola te nemen nadat ik van zeer veel mensen gehoord had dat hun motorolaatje het weer eens begeven had....storing gevoelig dus steeds die schel openen

oh ja en geluid van de nokia is beter

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Koop geen 8210 !!!
heb me nooit wat van die ongevallen van anderen aangetrokken, maar na 7 maand heeft die van mij het ook begeven :? !!! Vet irritant moet nu 4 tot 6 week wachten tot ik hem weer hem, oftewel een andere(heb gezegt dat ik geen Nokia 8210 weer wou, ivm bereikbaarheid werk)!!!
Koop gewoon die V50 of A300 ofzo !

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips!! Het is de v50 geworden. Erg mooi voorlopig. Redenen:
Goede geluids kwaliteit, voice memo, betere trilfunctie en het schijnt dat de 8210 wanneer je deze altijd in je broekzak draagt deze kans heeft dat het display kapot gaat (door torsie van het toestel)
Pagina: 1