Toon posts:

Hele moeilijke DNS vraag!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij stiekum toefluisteren hoe ik in een intern netwerk (10.3.x.x), waar een webserver draait op 10.3.1.134 middels een browser + www adres deze server kan benaderen?
We hebben WINS en DNS draaien, maar als we de URL intypen dan komt hij niet op de webserver terecht, waarschijnlijk omdat de router het niet goed interpreteert?

We draaien op het Windows platform (W2K server, webserver), W98 en W2K Pro op de werkstations.

Stelling is dus : www... (DNS) wijst naar 193.xxx.xxx.xxx.

Intern werkt dit niet, ik zou dus graag intern voor deze ene url een 10.x.x.x. nummer hebben.

Bedankt voor je reacties alvast!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Ik heb geen idee wat je nu precies wilt, maar t meest voor de hand liggende wat je bedoelt lijkt me dit

Je domeinnaam die je hebt geclaimd verwijst naar 193.xx.xx.xx (als het goed is, is dat dan het IP van je internet.) Je interne IP van je server is 10.3.1.134
Je wilt nu dat die domeinnaam vanaf de buitenwereld gezien word als 193.xx.xx.xx en door je LAN als 10.3.1.134 (lijkt me)

maar ik weet dus niet of ik je probleem nu goed heb begrepen...ff ietsjes duidelijker zijn graag.

Maar goed....ik denk dat je de instellingen van je dns op je w2k-server effe moet aanpassen en deze moet laten verwijzen naar die 10.3.1.134 (als het goed is zal je workstation eerst proberen de naam op je eigen DNS te koppelen aan het IP, en pas als het niet aanwezig is op die DNS gaat ie naar je provider zn DNS kijken......als het goed is dus heh )

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, dat is precies wat ik wil. Kan ik die DNS entry dan gewoon aanpassen? Ik dacht dat dat niet mogelijk was? Het probleem is dus dat intern die site niet te benaderen is onder een url naam, wel onder het IP adres (10.3.x.x)

Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gecontroleerd, het domein staat er gewoon in, met het 193 nummer, maar het record kan ik niet editten, en er zit volgens mij tevens een TTL op. Hoe kan ik dit record nu premanent maken????

Verwijderd

Topicstarter
In de DNS staat de entry. Met het 193 nummer.
Deze entry kan ik echter niet aanpassen en hij schijnt ook een TTL te hebben. Hoe kan ik dit nu toch verwezenlijken????

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gecontroleerd, het domein staat er gewoon in, met het 193 nummer, maar het record kan ik niet editten, en er zit volgens mij tevens een TTL op. Hoe kan ik dit record nu premanent maken????

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Topicstarter
In de DNS staat de entry. Met het 193 nummer.
Deze entry kan ik echter niet aanpassen en hij schijnt ook een TTL te hebben. Hoe kan ik dit nu toch verwezenlijken????

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 11:03

wizza

/dev/null

Op vrijdag 09 november 2001 09:50 schreef GRiMLoCK het volgende:
Het probleem is dus dat intern die site niet te benaderen is onder een url naam, wel onder het IP adres (10.3.x.x)
reverge dns inschakkelen maybe?!

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

Verwijderd

Topicstarter
Waar komen al die replies vandaan? Bij mij gaf hij dat hij de server niet kon vinden :'(

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
had daarstraks dezelfde problemen met t forum :( waarschijnlijk op een windowsbak gehost ;)

maar goed, even ontopic weer....
Ik heb het dus over je eigen DNS heh, niet die van je provider!! je kunt inderdaad niet vanaf t zelfde ip waar je zit eerst naar je provider gaan en dan weer terug naar je eigen ip......je moet het ip van je interne netwerk nemen (dus die 10.3.x.x) en daar moet je een naam aan koppelen (of dit dezelfde naam is als je internet of een andere naam maakt denk ik niet veel uit)

iRacing Profiel

Verwijderd

Intern een DNS server installeren of de URL in je HOSTS file zetten en naar je interne serveradres laten wijzen. (\system32\drivers\etc).

Of een Internetkoppeling maken en via Internet naar je server toe... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tis gelukt! Was veel simpeler dan ik dacht, we hebben inderdaad intern een DNS server, en daar kan je bij "Zone voor forward lookup" gewoon een domein specificeren, waarna je de www bij "New Host" definieert en daar een intern IP nummer aan verbindt.

Werkt zo hard als het hout hiero!
Pagina: 1