[KA7-100] 512 Mb RAM geeft BSOD's :(

Pagina: 1
Acties:

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb een Abit KA7-100 (Slot A) mobo.
De processor is wel overclocked, maar de FSB niet. Windows XP draaide voorheen stabiel, met maar 3x een BSOD van de nvidia drivers :(.

Volgens het boekje moeten geheugenplankjes van 512 mb mogelijk zijn, single en double sided.
Nu heb ik een double sided dimmetje gekocht , erin gezet en de computer laten booten.

De problemen begonnen bij Windows, het opstarten gaat nog goed, maar na een programma opgestart te hebben, krijg ik een blauw scherm :(

Nu heb ik geprobeerd wat in de BIOS aan te passen, en het blijkt dat de pc zelfs niet goed bij het highpoint bootscherm (net na POST) komt wanneer ik het geheugen op CAS2 en/of sneller dan 8ns zet :(

Nou is mijn vraag , heeft iemand anders wel een double sided 512 mb RAM dimm werkend gekregen op z'n KA7(-100) of ander mobo met Via KX133 chipset ?

Verwijderd

Wat voor OS gebruik je?

Win98 en ME kun je schudden met 512 hoor..

Die OSsen hebben geen totaal benul van dat soort groottes aan geheugen.. :)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 08:31 schreef Mr Coffee het volgende:
Wat voor OS gebruik je?

Win98 en ME kun je schudden met 512 hoor..

Die OSsen hebben geen totaal benul van dat soort groottes aan geheugen.. :)
Op vrijdag 09 november 2001 08:23 schreef speed24 het volgende:
De processor is wel overclocked, maar de FSB niet. Windows XP draaide voorheen stabiel, met maar 3x een BSOD van de nvidia drivers :(.
|:( :)

They made me do it.

Verwijderd

Amaai, 't is nog vroeg hoor.. :)

• Speed24
  • Niet online
Volgens mij kan Smoothy_ weer iemand aan z'n ignore list toevoegen ;)

Het probleem komt dus voor onder XP , en BSOD's wil je daar niet hebben :(

Zou het misschien kunnen helpen om de double sided module in te wisselen voor een single sided ?

• Speed24
  • Niet online
Nou ja ... ik krijg het niet opgelost :(

Nou maar hopen dat ik de double sided dimm kan ruilen tegen een single sided dimm, met die gestegen prijzen kan dat nog wat gaan kosten :(

Verwijderd

Geheugen wat je gekocht hebt is waarschijnlijk niet helemaal oke. Omruilen dus!
Pagina: 1