[FTP] onderling kopieren

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:30
kan je als je geconnect hebt.. files van 1 dir.. naar 1 andere dir copieren?? ik gebruik zelf flashFXP.. en daar staat alleen MOVE.. en dat wil ik niet

Verwijderd

Gewoon het 2e venster ook op FTP zetten en dan nogmaals inloggen. En dan van scherm naar scherm. Dat kan toch ook?

• Ankh
dat is SITE 2 SITE doen.. alleen dat werkt niet.
(bij mij dan)

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kan je als je geconnect hebt.. files van 1 dir.. naar 1 andere dir copieren??
Als je echt met files wil gaan schuiven kan je beter kijken of je in kan loggen op een shell en vanaf daar copieren. Anders moet je eerst de file downloaden en daarna opnieuw uploaden (zoals HlpDsk al zei) en dat is wel een beetje zonde van de tijd en bandbreedte natuurlijk.

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 08:01 schreef jeroene het volgende:

[..]

Als je echt met files wil gaan schuiven kan je beter kijken of je in kan loggen op een shell en vanaf daar copieren. Anders moet je eerst de file downloaden en daarna opnieuw uploaden (zoals HlpDsk al zei) en dat is wel een beetje zonde van de tijd en bandbreedte natuurlijk.
Nee dat zeg ik helemaal niet.

Ik zeg dat je 2 keer moet inloggen, dat kan met FlashFXP gewoon. En dan van scherm naar scherm kopieëren.

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 08:00 schreef RaMMSTeiN het volgende:
dat is SITE 2 SITE doen.. alleen dat werkt niet.
(bij mij dan)
Dat ligt aan de server dan. Je hebt het hier toch over dezelfde server of van de ene naar de andere? FXP'en moet namelijk ondersteund worden door de server.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zeg dat je 2 keer moet inloggen, dat kan met FlashFXP gewoon. En dan van scherm naar scherm kopieëren.
Hm, je hebt het nu over FlashFXP. Ik weet niet of dat verschilt van FTP (zoals in de topictitle staat), maar FTP kent het copy commando gewoon niet. Daar kan je dus geen files mee kopieren. Als je twee keer inlogt en je sleept van het ene scherm naar het andere dan wordt in het ene scherm de file gedownload en in het ander scherm de file geupload. Wellicht is dat bij FXP anders, in dat geval heb je natuurlijk gelijk!

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 08:24 schreef jeroene het volgende:

[..]

Hm, je hebt het nu over FlashFXP. Ik weet niet of dat verschilt van FTP (zoals in de topictitle staat), maar FTP kent het copy commando gewoon niet. Daar kan je dus geen files mee kopieren. Als je twee keer inlogt en je sleept van het ene scherm naar het andere dan wordt in het ene scherm de file gedownload en in het ander scherm de file geupload. Wellicht is dat bij FXP anders, in dat geval heb je natuurlijk gelijk!
FlashFXP is een FTP client. Maar ook een FXP client. FXP is het kopiëren van bestanden tussen servers onderling, zonder eerst de downloaden en uploaden. Direct dus. Je hebt dan in zowel in het linker als het rechter venster een directory van een server voor je neus. 2 verschillende servers, maar je kunt dus ook 2 keer inloggen op dezelfde server.

Je zou dus in principe naar jezelf kunnen FXP'en. Dus van de server waar het op staat, naar de server zelf maar wel naar een andere directory. Dit kan, want ik heb het wel eens gedaan bij de server van een kennis. Die kon toen z'n PC niet gebruiken door de HDD-usage >:)

Maar als je server geen FXP ondersteunt, kun je dus niet FXP'en. Niet naar een andere server, maar ook niet naar jezelf.

• Ankh
ala het werkt dus niet :+
jammer.. nou ja. dan maar move doen. pech voor hem :P

• Ankh
ff een vraagje nog
ik krijg al fout.. bij FXP'en:

problem preparing data connection |:(

wat betekent dat dan? dat hij geen connectie kan maken ofzo? en hoe komt het dat de ene server het wel kan en dan andere niet?

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 10:08 schreef RaMMSTeiN het volgende:
ff een vraagje nog
ik krijg al fout.. bij FXP'en:

problem preparing data connection |:(

wat betekent dat dan? dat hij geen connectie kan maken ofzo? en hoe komt het dat de ene server het wel kan en dan andere niet?
Gebruik PASV is, en zet alternate FXP is aan in FFXP. Als dat allemaal niet werkt ondersteund die server gewoon het FXP protocol niet :)
Pagina: 1