Hmz....(denk je dan).....wat kut!

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10-2025
<Boomrups> Douwe
<Boomrups> something kut just happened
<Boomrups> moeke kwam binnen en ik deed dus de computer uit een deed alsof ik bezig was met die HD van Martijn
<Boomrups> moeke vraagt: gaat het?
<Boomrups> ikke: jahoor, wat HD probleeempjes, maar die heb ik net opgelost
<Boomrups> ik dus die HD van Martijn ontkoppelen en mijn cd-romspeler weer aansluiten
<Boomrups> gaat wat moeilijk
<Boomrups> ik lichtje aan doen
<Boomrups> owke
<Boomrups> aangesloten
<Boomrups> comp aan
<Boomrups> geeft mijn moederbord (MSI K7T pro2) opeens vier rode ledjes
<Boomrups> en brabbelt wat Chinees
<Boomrups> ik dus: WTF?
<Boomrups> verder doetie niets!
<Boomrups> ik mobo-boekje derbij
<Boomrups> 4 Red LED's: processor maybe damaged or not properly installed
<Boomrups> WTF?
<Boomrups> nou
<Boomrups> comp dus dood
<Boomrups> :(

Owke, het is natuurlijk voor jullie een raadsel wie Douwe en Martijn zijn, maar dat doet er verder niet toe. Ik weet zeker dat ik die hele processor niet aangeraakt heb...

Wel zei mijn 'Sprekende Moederbord' (één van de leuke features van mijn MSI'tje :) ) , dat ik 'discharge the lithium battery' moest doen. Dus heb ik die batterij op het moederbord er maar afgesloopt en weer opgedaan, maar deed nog steeds niks (dit is vast een domme actie, maar ik weet niet beter :) )

Heeft iemand ervaring met dit probleem, ziet iemand een mogelijke oplossing? Kan het nog iets anders zijn dan de processor?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Bios reset ?

• Boomrups
uhm.....hehe

Hoe doe je dat? :)

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 01:29 schreef Boomrups het volgende:
uhm.....hehe

Hoe doe je dat? :)
in 't bios zelf :)
ovt. jumpertje om ook de cmos te resetten

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
De beste oplossing is nog altijd de bios batt. verwijderen de stroomkabel verwijderen en een tijdje w8en.., dit heeft bij mij wel eens 3 uur geduurd maar het werkte tot nu toe altijd...

• Boomrups
hij komt niet eens in het BIOS.....

mijn monitor krijgt geen enkele input

• Boomrups
Op vrijdag 09 november 2001 01:32 schreef digital8 het volgende:
De beste oplossing is nog altijd de bios batt. verwijderen de stroomkabel verwijderen en een tijdje w8en.., dit heeft bij mij wel eens 3 uur geduurd maar het werkte tot nu toe altijd...
Hum......ik zie één batterij op mijn mobo. Zitten er meerdere batterijen op zo'n ding? Of is er maar eentje?

• Boomrups
Ik voel me nu echt een newbie hiero....maar dit is de eerste keer dat ik mobo problemen heb

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
kijk nou eerst is in je moboboekie naar de cmos reset jumper, die zit er op nl. als dit niet werkt ken je de batterij eruit halen (zit er maar 1 op ja) en ff laten liggen.

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
hmm al eens een hamer geprobeerd?
een goed gemmikte klap op t socket van een mobo sloopt m meestal direct.. dus doe dat maar niet :)

maar je moet dus ff
-of je bios batterij dr afhalen en dr een tijdje aflaten en je power kabel dr uit natuurlijk. ( zoals digital8 zij)
-of ff je jumpertje om je bios te clearen (ze vinden wat uit tegenwoordig he?) ff over de 2 andere pinnetjes zetten en dan weer terug:
*-* * zet je dus ff op * *-* en dan weer terug.
(computer moet uit.. is beter)
meestal zit dat jumpertje vlak bij je bios chip.

btw.. dat mobo dat jij hebt.. kan ook in engels hoor.. hoef je niet dat chinees aan te horen. zit ook een jumpertje voor.. en die moet je er gewoon afhalen dan is ie engels.. zat ergens bij de pci sloten dacht ik.. staat ook wel in je boekje..

• Boomrups
Owke, intussen heb ik het ook eens in het engels aangehoord. Maar dan zegtie precies hetzelfde als ook al in het boekie staat.

Goed, ik zal de batterij der wel es uit slopen en dan de powerkabel ook.

Ik denk dat het BIOS resetten weinig zin heeft, aangezien hij niet eens in het BIOS komt....hij loopt daarvoor al vast.

• TheGhostInc
  • Niet online
Mogen we nog even melden dat het stom was ? >:)

Begin vast te denken aan een nieuw mobo, dan duimen wij hier met z'n allen dat je BIOS resetten werkt :)

• Boomrups
Hehe.....ach
volgens mij zit er nog garantie op....

Maar ik zal wel ff posten hoe het afgelopen is, mkay?

• TheGhostInc
  • Niet online
Tuurlijk, wij willen altijd weten hoe klant vriendelijk de bedrijven zijn als er weer iets weggeblazen is :)

* TheGhostInc dat is toch wel het minste, en het liefst met een spindle-tje cd's erbij, omdat het zo vervelend was >:)

Verwijderd

gecondoleerd ;( :'(

• Boomrups
Owke, ik heb gedaan wat mij was geadviseerd. Ik heb de batterij deruit gesloopt en de powerkabel der ook uit.
Na een uurtje of twee, drie alles der weer in, en hij zei precies hetzelde als eerst: ik ben dood!

Zijn er nog oplossingen? Of moet ik ermee terug naar NoRRoD?

Verwijderd

Ik heb eigenlijk liever dat ie niks zegt dan dat ie proza in het Chinees gaat opzeggen of zo. Want _dat_ is bij voorbaat niet nuttig :D

• spok9
  • Laatst online: 09:09

spok9

Groen...

Jij vind dat sprekende mobo hanidg?? Ik vind het betst een kut feature eigelijk.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Boomrups
Nou, ik vind het op zichzelf wel een handige feature

Je kan met behulp van de LED'jes zien waar het eventuele probleem ligt. En zoals gezegd: je kannem het ook in het Engels laten zeggen.

Verwijderd

Waarom zegt ie van jou het dan in het brabbel-Chinees? :D

Verwijderd

ik had 2 dagen terug ook 4 rode leds.
toen heb ik een geheugen dimmetje eruit gehaald om te kijken of er misschien geheugen verrot was(er stond nog een andere in). nadat ik 1 dimm eruit gehaald had deed de pc het weer.

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 01:33 schreef Boomrups het volgende:
hij komt niet eens in het BIOS.....

mijn monitor krijgt geen enkele input
Zijn computer op jou monitor?? >:)

Maar goed, je dient alles even los te halen, dus pci Kaarten, CPU, Geheugen en alle stekkers. Op het moederbord.

En dan rustig alles er terug inzetten.
Begin met CPU en Geheugen en Video kaart en kijk dan meteen even of hij weer opstart. Zo, ja dan even de overige kaarten er terug inzetten.

Ik had ook een MSI, met brakke contacten. (Personal Note; Voor mij geen MSI meer)

Succes!
Pagina: 1