Leuk die heel het AMD gedoen maar....

Pagina: 1
Acties:

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Hey,

Leuk heel het AMD gedoen maar iedereen zit hier nu massaal KT266a mobo's te kopen, die nog niet eens ddr333 ondersteunen. Maar dat is het ergste nog niet.
Wie zegt dat de volgende lijn XP's die op 0.13 micron zijn gebaseerd, 100% gaan werken in de huidige 266a mobo's??
Kan iemand daar HARDE bewijzen van laten zien? of zijn dat gewoon roddels? En die nieuwe XP 0.13 micron, gaat die geen ddr333 nodig hebben om goed te kunnen runnen?

thanx, cya

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Leuk, je kunt ook blijven wachten tot je een ons weegt om iets nieuws te kopen.
Waar slaat dit topic op ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
waar slaat dit op?

upgradability. Niemand spreekt er bijna over. Iedereen weet wel dat AMD het flink moeilijk heeft om mhz-en te verhogen van de huidige core. Terwijl 478 core van P4 makkelijk tot 3Ghz kan. Ik wil gewoon weten hoe de nabije toekomst van amd eruit gaat zien.

Als ze een 0.13 uitbrengen, en da zullen ze ook redelijk snel, gaat die dan compatible zijn met huidige socket en chipsets?

slu

Verwijderd

Wie zegt dat de mobo's die er zijn voor de 0,13 micron XP's ook werken met 0,9 micron? |:(

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

De interne structuur van de processor maakt voor een MoBo nix uit. Zolang ie maar binnen specs blijft wat betreft:
-Stroomverbuik
-IO spanningen
-Storingstolerantie en veroorzaking.

Door meer circuitjes op 1 mmtje te persen gaat het stroomverbruik omlaag (vreemd maar waar), IO spanningen blijven gelijk, en de storingstolerantie... Ja, die licht vast.

En wat betreft de upgradability, mja... Een dual SockA bordje met 2100 reepjes hoef je de eerstkomende 2 jaar niet te uppen...

Forget your fears...
...and want to know more...

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 01:42 schreef TweakGuy het volgende:
Wie zegt dat de mobo's die er zijn voor de 0,13 micron XP's ook werken met 0,9 micron? |:(
Dat vraag ik toch helemaal niet? We zijn over de huidige situatie bezig. Ik wil niet een mobo kopen en 14 dagen later constateren dat AMD de 0.13 met een nieuwe chipset/socket wil laten werken.

De 0.09 is ver van mijn bed.. 0.13 niet meer.

slu

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 01:46 schreef Aetje het volgende:
De interne structuur van de processor maakt voor een MoBo nix uit. Zolang ie maar binnen specs blijft wat betreft:
-Stroomverbuik
-IO spanningen
-Storingstolerantie en veroorzaking.

Door meer circuitjes op 1 mmtje te persen gaat het stroomverbruik omlaag (vreemd maar waar), IO spanningen blijven gelijk, en de storingstolerantie... Ja, die licht vast.

En wat betreft de upgradability, mja... Een dual SockA bordje met 2100 reepjes hoef je de eerstkomende 2 jaar niet te uppen...
de huidige Tyan dual plank, is met een AMD chipset. De nieuwe 9 bordjes die verwacht worden en MP ondersteunen, gaan die ook op hetzelfde chipset gebaseerd worden? of heeft VIA en SIS ook een MP chipset uit? Of AMD een nieuwere versie?

thanx

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Upgradebility?

Nou dat is zoiets van:
Ik ga naar een autozaak en wil een auto waarin ik elke motor kan leggen die ik maar wil.
Je klintk bijna als degene die op zoek is naar een P4 moederbord waar hij nu alvast een XP op wil zettten, omdat hij nog geen geld heeft voor een P4.

Koop gewoon een machine, schrijf hem braaf af in 2 a 3 jaar, en koop een nieuwe.
Kun je dat niet opbrengen, zet dan de komende 2 a 3 jaar gewoon al het geld wat je wilde investeren op je bankrekening, komt het dadelijk allemaal goed.

* TheGhostInc vindt het flauw dat hier GOEDE produkten afgezeken worden, omdat een standaard die 2 weken geleden uit is gevonden nog niet ondersteund wordt.

DDR333 bestaat maar half officieel, net zo goed als ATA133 ook geen algemeen geaccepteerde standaard is. Daarnaast kunnen veel chipsets met een BIOS update overgeclocked worden om toch dat snellere geheugen te ondersteunen.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
[b]
DDR333 bestaat maar half officieel, net zo goed als ATA133 ook geen algemeen geaccepteerde standaard is. Daarnaast kunnen veel chipsets met een BIOS update overgeclocked worden om toch dat snellere geheugen te ondersteunen.
ben je daar zeker van??

Het gaat me nie om die ddr333; Geheugen speelt niet zo'n grote rol. Maar ik wil er gewoon zeker van zijn dat we de 0.13 op de huidige mobo's kunnen steken. Dan ben ik gerust. Spijtig genoeg vind ik hier maar geen concrete info over.

slu

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk wel.
Amd kan het nu niet veroorloven om druk uit te oefenen om nieuwe sockets in te voeren.
Ga er maar van uit dat je gewoon met .13 erop kan.
Zoniet.... tja, dan heb je toch al een jaartje van je bak kunnen genieten. En wordt het tijd om die machine aan de buurman te verpatsen.
(Life is easy :) )

Daarnaast kosten mobo's maar erg weinig, als je zeker wil zijn.... koop lekker zo'n sis735 mobo, als de layout je verveelt kun je hem gewoon weggooien :)

* TheGhostInc is erg :) vandaar al die :)

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 02:00 schreef TheGhostInc het volgende:
Waarschijnlijk wel.
Amd kan het nu niet veroorloven om druk uit te oefenen om nieuwe sockets in te voeren.
Ga er maar van uit dat je gewoon met .13 erop kan.
Zoniet.... tja, dan heb je toch al een jaartje van je bak kunnen genieten. En wordt het tijd om die machine aan de buurman te verpatsen.
(Life is easy :) [/me]
Bedoel je .. vanaf nu nog een jaar de tijd? of is het jaar al bijna om?? want ik ga nu pas een nieuw systeem kopen. :))
Liefst een Dual met tyan.

Verwijderd

just a n00b...

• Rollerjooster
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Wederom een zinnige opmerking NoStra...
Heb je ook nog advies of een gerichte opmerking?

Voor de rest, multipasser, TheGhostInc heeft IMO gelijk. ik hoop dat je wat hebt aan deze reply.

Forza Mucca!

Verwijderd

Ik vindt dat AMD Processoren langer meegaan dan die van intel. Zie p3 met zijn meerdere sockets daarna p4 socket 423 en nu alweer socket 478.
Voor de AMD heb je alleen maar slota en socket A.

Wat je nu koopt is morgen alweer verouderd als je daar een probleem mee hebt koop dan geen pc en zoek een andere hobby

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Topicstarter
Yep nostra +2 behulpzaam..

Anyway, merci voor de info allemaal..

cya

• Rollerjooster
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Veroudering hoort erbij. Als je constant het nieuwste vanhet nieuwste wil hebben moet je gewoon een zak geld hebben. Als je dat niet hebt, moet je future upgrade-gericht inkopen voor zover dat mogelijk is (verschilt uiteraard per platform). Dan moet je dus een paar maanden achter de trends aanhollen. Dat scheelt je echter wel vele pieken.

Forza Mucca!

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 02:43 schreef Rollerjooster het volgende:
Wederom een zinnige opmerking NoStra...
Heb je ook nog advies of een gerichte opmerking?

Voor de rest, multipasser, TheGhostInc heeft IMO gelijk. ik hoop dat je wat hebt aan deze reply.
Nee ERG zinnige post... jullie hebben zeker allemaal een glazenbol waar je in de toekomst mee kunt kijken..kom op he..
Droom verder..

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
multipasser
Hey,

Leuk heel het AMD gedoen maar iedereen zit hier nu massaal KT266a mobo's te kopen, die nog niet eens ddr333 ondersteunen. Maar dat is het ergste nog niet.
Wie zegt dat de volgende lijn XP's die op 0.13 micron zijn gebaseerd, 100% gaan werken in de huidige 266a mobo's??
Het is dat je verder in de discussie serieus lijkt te zijn, anders zou je haast aan een troll gaan denken...

En waarom zouden we niet KT266A boards kopen? DDR333 heeft momenteel geen enkel nut, om dezelfde reden dat we de 'dure' variant van de nForce ook nog niet nuttig kunnen gebruiken: de huidige generatie Athlons doet simpelweg niet meer dan 2100. Wellicht dat de volgende generatie dat wel kan, maar zoals met alle 'toekomstige upgrades' het geval is, is de upgradability een vraagteken. Als we de 486 even buiten beschouwing laten, heb ik nog nooit een nieuwe generatie CPU's op m'n bestaande borden kunnen prikken. Zelfs als het wel zou kunnen, is dat bord op dat moment zowiezo al verouderd...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Hoe je het ook wil noemen, flamebait of troll:

Die KT266a laat pas echt zien waartoe DDR in staat is. Als jij goede CAS2 266MHz DDR reepjes hebt, haal jij echt wel goede geheugenperformance. En wat boeit die volgende generatie processoren nou?
Intel heeft toch ook de So423 vervangen door de So478? Wedden dat een oude P4 niet in zo'n nieuw socket te wurmen is!

Nutteloze conversatie is dit zeg

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op vrijdag 09 november 2001 08:31 schreef ijdod het volgende:

[..]

Het is dat je verder in de discussie serieus lijkt te zijn, anders zou je haast aan een troll gaan denken...

En waarom zouden we niet KT266A boards kopen? DDR333 heeft momenteel geen enkel nut, om dezelfde reden dat we de 'dure' variant van de nForce ook nog niet nuttig kunnen gebruiken: de huidige generatie Athlons doet simpelweg niet meer dan 2100. Wellicht dat de volgende generatie dat wel kan, maar zoals met alle 'toekomstige upgrades' het geval is, is de upgradability een vraagteken. Als we de 486 even buiten beschouwing laten, heb ik nog nooit een nieuwe generatie CPU's op m'n bestaande borden kunnen prikken. Zelfs als het wel zou kunnen, is dat bord op dat moment zowiezo al verouderd...
DDR 333 zou wel degelijk nut hebben, echter je kunt het pas gebruiken als je de multiplier kan aanpassen van cpu/pci/agp
en dan de chipset overklokken. de KT266 (a) heeft bewezen op waanzinnige snelheden te kunnen lopen (tot 190Mhz).
DDR 333 zal 5-10% performance boost geven te opzichte van een gelijk geklokte cpu/agp/pci met DDR 266.

* Ronald denk dat AMD zo snel mogelijk moet aandringen bij mobo en geheugen bakkers om DDR 333 borden/geheugen en CPU's met fsb 166x2 te gaan leveren, daarmee kan AMD de northwood IPC winst mee aanvechten.
VIA en de mobo bakkers kunnen niet officieel al deze borden maken.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 01:46 schreef Aetje het volgende:
2 jaar met een Dual Athlon??? Sjezus!!! Ik deed 5 jaar met mijn PII300!!! :9~

Verwijderd

En dat Iwill bord?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

daarom moet je nu gewoon een compleet pc-tje kopen en deze over 2 jaar weer verkopen, zodat je een geheel nieuwe pc kan kopen...
is allemaal veel goedkoper dan elk half jaar upgraden...

oplossinkje he? :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Die DDR333 standaard waar iedereen het over heeft is niet compatible met de DDR266 standaard... Het zal dus niet mogelijk zijn om met een BIOS upgrade de DDR333 standaard te ondersteunen, ook omdat die in een ander geheugenslot zitten... Is het leven geen bitch? Ja he... Daarom zijn er ook nog niet zoveel borden die DDR333 ondersteunen, gewoon omdat het niet meer downwards compatible is...

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Op vrijdag 09 november 2001 08:49 schreef nitenite het volgende:

[..]

DDR 333 zou wel degelijk nut hebben, echter je kunt het pas gebruiken als je de multiplier kan aanpassen van cpu/pci/agp
en dan de chipset overklokken. de KT266 (a) heeft bewezen op waanzinnige snelheden te kunnen lopen (tot 190Mhz).
DDR 333 zal 5-10% performance boost geven te opzichte van een gelijk geklokte cpu/agp/pci met DDR 266.
Overklokken heeft dan alleen zin als je CPU clock meeloopt. Die is namelijk de bottleneck. Zodra je met multipliers bezig gaat neemt uiteraard de theoretische bandbreedte wel toe, maar de CPU (huidige Athlon) kan daar niets mee.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 08:55 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Ik deed 5 jaar met mijn PII300!!! :9~
[off topic]
Dat vind ik knap, die bestaan nog geen 5 jaar volgens mij :)
In juni 1998 kocht ik een PII 300 voor 1000 piek, dus lijkt me erg knap dat jij 1.5 jaar eerder zo'n ding al thuis had :)
[/offtopic]

Tja verder, upgradability is wat afgenomen, omdat de ontwikkelingen ook sneller zijn gegaan. i440BX is een van de weinige waarop een hele reeks cpu's passen (p2, celeron, celeronA, p3, celeron II). SocketA doet het in zoverre ook goed. Maar als je 3 jaar te lang vind om met je systeem te werken, kan je natuurlijk ook nu een goede mob/cpu/ram combo kopen voor niet te veel geld en dit over 1.5 jaar vervangen bijvoorbeeld.
Pagina: 1