Wat te verwachten :Sis745/Magic1C3/KT266A/nF420

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 15:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik wil binnenkort (liefst HCC) een nieuw MOBO gaan aanschaffen, maar nu zit ik een beetje met het feit dat er nog zo veel onduidelijkheid is;

-Wanneer gaan we Sis 745 brordjes zien?
-Wanneer komt Via met een DDR333 chipset?
-Welke bedrijven gaan de Magic1 C3 gebruiken? (Iwill is bekend maar slecht te krijgen in NL)
-Wanneer gaan we nF420 bordjes in grote getalen zien?

En hoe verhouden deze chipsets zich tot elkaar?

Iemand dus een zinnige suggestie ivm de te verwachten aankoop op de HCC? De chip/het mobo moet ff meekunnen. Mijn nadruk ligt op 3D gaming. Ik wil er een XP 1600+ in prikken en die overklokken. Ook links naar reviews/previews van de nieuwe/ te verwachten mobo's/chipsets stel ik zeer op prijs. Ik wil namelijk niet weer een mobo kopen en dat een maand later er nieuwe versies zijn die ineens de 266 bus ondersteunen enzo. :)

Breek je nek voorzichtig

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

al de genoemden zullen niet op de HCC dagen te koop zijn. Als je geluk hebt is de Abit-KR7 misschien wel te koop, en misschien zelfs PC2700 geheugen. Als het mee zit een XP1900+, maar das ook alles. De nForce is denk ik pas in feb.2002 te koop, en DDR333 duurt nog langer.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
De ALi Magic 1 C3 zit al op de IWILL DDR333 en de KT266A zit ook al op diverse moederborden. Maar in welk tijdsbestek kunnen we zien dat dat gemeen goed word ( nu nog schaars) altijd meegenomen, een PC die DDR333 en de daarbij hoorde procs ondersteund...

Breek je nek voorzichtig

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

ik zit zelf HARD te twijfelen tussen Abit KG7 en Epox 8HK+. Beiden kunnen de AXP aan. De Abit KG7 alleen een PCI divider van 3:3:1 en 4:4:1, wat dus ongeschikt is voor OC-en. De Epox heeft wel een 5:5:1, en zelfs een 6:6:1, wat een FSB van 170+ mogelijk maakt. Beiden zijn OC-bordjes en zijn flink stabiel te noemen. De Abit heeft natuurlijk als voordeel dat ie een flinke lading geheugen aanklan :P

Wat ik niet weet is of de KG7/KR7 een soort -33MHz PCI optie heeft. Dat de KT7 wel. Je kon dan bij OC-en de PCI 33 omhoog of omlaag halen. Weet iemand dit toevallig??

Via KT266A is al te koop. De KR7 maakt daar gebruik van. Ik weet zosnel niet welke toekomstige borden gebruik zullen maken van DDR333, dus ik denk dat dat nog maanden kan duren

The trade of the tools

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1002998233.gif

Zo te zien is volgens deze map de eerste DDR333 in 2002 te krijgen. Met een beetje uistel is dat dus niet voor maart 2002.

The trade of the tools

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
maar als ze nog lang niet komen, waar komen die reviews dan vandaan? want meestal heb je 2 mndn van te voren previews en 1 mnd van te voren de eerste reviews. Die IWILL ziet er erg leuk uit, als je kijkt op die site die een heel uitgebreide review heeft gepend, dus als die in december komt vind ik dat misschien het wachten wel waard, vooral als je ziet hoe snel hij is in 3D gaming, wat mijn hoofdbezigheid is zoals gezegd...

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
niemand?

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1