Kan dus zo'n kaart kopen, maar nou zag ik dat deze kaart niet op hoge bussnelheden loopt oid. Het gaat op een Abit BP6 mobo met een celeron 366 @ 550 MHz. Gaat dit werken of toch niet ? En hoe zit het met compatibaliteit wat betreft nieuwe mobo's enz ?
tis toch gewoon een PCI-kaart ? Pci-sloten zijn pci-sloten (behalve de 64bits dan
, maar dat merk je vanzelf wel).
Trap die kaart gewoon in een pci-slot. Moet gewoon werken.
Trap die kaart gewoon in een pci-slot. Moet gewoon werken.
Verwijderd
366@550 is dus multip. 5.5x66 ---> 5.5x100
As het goed is heb je je pci/fsb devider op 1/3 staan dan!?
Dus is er niets aan de hand, en wat nieuwere mobo's beterft, zolang het geen 64bits pci is, blijft pci pci. En zelfs 64pci is compatible met de gewone pci. Lijkt me geen probleem!
Jeez, nog nooit zoveel x pci in een stuk text gezien
L8r
As het goed is heb je je pci/fsb devider op 1/3 staan dan!?
Dus is er niets aan de hand, en wat nieuwere mobo's beterft, zolang het geen 64bits pci is, blijft pci pci. En zelfs 64pci is compatible met de gewone pci. Lijkt me geen probleem!
Jeez, nog nooit zoveel x pci in een stuk text gezien
L8r
Staat idd op 1/3, dus nu loopt de PCI bus op 33,3 MHz. Zal geen probleem zijn dus. Maar ik koop zeker weten ooit nog een keer een nieuw mobo (echt waar? ja echt waar
) en dan kom je toch al gauw op een bijv 133/3=44,3 MHz PCI bus. En in de toekomst gaat dit alleen maar omhoog. En nou schijnen in het bijzonder adaptec kaarten niet goed op hogere snelheden te draaien. Ben dus bang dat dat ding niet op hogere bussnelheden wil lopen, vandaar ook de vraag.
Nog ff een andere vraag, kan deze kaart ook schijven aan groter dan 8 GB ?
Op de adaptec site zelf kom ik niet verder. Wil je support, krijg je de volgende melding:
Your product was included as part of another company's complete package, and is referred to as an OEM product. Adaptec does not provide support for these products. The Original Equipment Manufacturers have agreed to provide support on the Adaptec product. For support, contact the vendor from whom you purchased your product.
De etters
Ik heb dus een kit en geen OEM versie.
Heeft iemand dit in praktijk getest ? Wil namelijk een leuke SCSI schijf kopen (groter dan 8 gig dus
), maar als het niet werkt, is het een duur geintje...
Op de adaptec site zelf kom ik niet verder. Wil je support, krijg je de volgende melding:
Your product was included as part of another company's complete package, and is referred to as an OEM product. Adaptec does not provide support for these products. The Original Equipment Manufacturers have agreed to provide support on the Adaptec product. For support, contact the vendor from whom you purchased your product.
De etters
Heeft iemand dit in praktijk getest ? Wil namelijk een leuke SCSI schijf kopen (groter dan 8 gig dus