Toon posts:

[CM] Richting fans in zijkant

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in mijn kast fans in de zijkant zet moeten ze dan best naar binnen in de pc blazen of beter naar buiten ?

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Ik zou ze naar binnen laten blazen :)

Verwijderd

Je kunt hoe dan ook beter in de kast een overdruk creeren: hoe meer luchtmoleculen aanwezig hoe meer warmte van de heatsink overgedragen kan worden. Meestal in de kast blazen dus, afh van de andere fans.

Verwijderd

Ligt er ook wel een beetje aan hoe de rest van je fans blazen/zuigen. Volgens mij kan je de beste airflow krijgen door van onder af te blazen en van boven af te zuigen.

Warme lucht stijgt uit zichzelf, dus maak daar dankbaar gebruik van :)

Suc6

Greetz Seppie

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

het ligt er ook een beetje aan of je nog andere fans hebt dan alleen dienene in de voeding en op de CPU. waar wil je ze precies plaatsen? Ik heb 2 80mm's op de CPU blazen hier, nog niet geprobeerd om ze de lucht te laten aanzuigen

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar 2 andere fans

die op de cpu die naar boven (van de cpu weg) blaast

en die van de voeding die naar buiten toe blaast

en die in de zijkant zou ik het liefst mooi in het midden van de hele zijwand plaatsen

naar binnen blazen zou ik ook handiger vinden, maar dan gewoon voor het practische gedeelte (als die wind tegen handen blaast kan dat koud zijn :) )

Verwijderd

Positive pressure (overdruk) is idd beter. Zo krijg je ook geen stof in je kast (moet je wel een stoffilter voor alle intakes plaatsen)

Verder moet je maar kijken of je kunt experimenteren met de plaatsing (stuk karton tijdelijk tegen de zijkant en dan verschillende gaten proberen)
Pagina: 1