Toon posts:

Probleem met netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb het volgende probleem. Ik heb twee pc's verbonden met een UTP-kabeltje. Ik kan van pc 1 naar pc 2 alles verzenden, geen probleem. Alleen als ik van pc 2 naar pc 1 ga zenden, gaat het fout. Dit wil ie gewoon niet doen. Ik heb de UTP-kabel al omgedraaid, maar dat hielp niks. Ik heb ook al 2 andere netwerkkaarten geprobeerd, maar dat maakte ook niets uit. Ik zou het dus echt niet meer weten. Iemand een idee?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Crosscable :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja anders zou ie sowieso toch helemaal niks doen?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Welke OS heb je t nu over??? kun je wel heen en weer pingen???

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen maandag stond op allebei de pc's win98SE. Nu heb ik op allebei winXP gezet en nog steeds hetzelfde probleem. Ja pingen gaat goed. Ik kan ook prima spelletjes spelen. Alleen bestanden overzenden gaat maar in een richting goed.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Firewall.misschien aan...lijkt me slim...kijk of je hem trusted heb staan...zow klinkt het wel...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Ik zit hier dus met PRECIES hetzelfde probleem!

Wie heeft er een passende oplossong? ? ? :?

Verwijderd

Topicstarter
nee heb geen firewall. Ik heb de firewall van XP ook niet aangezet.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zelfde Subnetmask op beide uhh Opvolgend Ip nummer 192.168.0.1 en 192.168.0.2, :? alles verder goed ingestelt...kijk ken je ffies alles posten voor iedereen qua instellingen...want anders moeten we meer vragen..snappie..dus ffies situatie posten...dank u >:)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 15:57
Firewall bij XP staat standaard aan :Y)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Verwijderd

Topicstarter
pc1: ip: 10.0.0.1 subnet:255.255.255.0
pc2: ip: 10.0.0.2 subnet:255.255.255.0

ik heb allebei de netwerkkaarten op 10 Mbps gezet en op half-duplex. Maar met andere combinaties(bijvoorbeeld 10 Mbps en full duplex) blijft het probleem hetzelfde.
De ene netwerkkaart is een realtek 8029AS(10 Mbit) en de andere een compex ReadyLINK(10/100 Mbit).

• kroegtijger
Installeer File and printersharing even opnieuw...doe dan ook meteen je Microsoft Client opnieuw installen.......
TCP/IP werkt goed...maar je client niet......
Kijk ook even of je rechten wel goed staan (weet niet of je op FAT of NTFS zit, maar met NTFS moet je ook die rechten even goed zetten natuurlijk heh....let op, want most restrictive geld hierbij!!!)

iRacing Profiel

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Welke programma's gebruik je om bestanden te verzenden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd die client opnieuw te installeren en tcp/ip ook. Ik had trouwens eerst fat32 en naar ntfs geconverteerd omdat ik winXP heb geinstalleerd, maar waar kan je die rechten vinden dan? Ik denk eigenlijk niet dat het daaraan ligt omdat het probleem er zowel onder win98SE als onder XP is. Ik gebruik trouwens gewoon windows explorer om bestanden te verzenden.

• kroegtijger
die rechten kun je zetten via de rechter muisknop.
Je gaat op de folder staan waar je de rechten op wilt zetten (al het onderliggende krijgt ook die rechten, tenzij je dit aangeeft dat het niet zo moet zijn) en dan moet er ergens een tabblad staan waar je users kan toevoegen en de bijbehorende rechten kunt zetten (weet niet hoe het in XP precies zit.....)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ja bij mij staan die rechten zo dat alle users die in mijn werkgroep zitten, alles kunnen doen. Alle twee de pc's hebben ook dezelfde instellingen (alleen een ander ip-adresje natuurlijk :)). Daarom is het ook zo'n vreemd probleem. Als ik namelijk een andere pc pak en die aansluit op die pc waarmee ik kan ontvangen, dan gaat het prima. Als ik die pc aansluit die geen bestanden kan ontvangen, gaat het ook niet. Ik heb dit al 10 keer eerder gedaan en toen ging het wel goed, dus het ligt echt aan die pc die niet kan ontvangen, denk ik.

Verwijderd

Aetje en de anderen BEDANKT! Internet giert weer als een trein!!!!
Pagina: 1