Msi k7t pro turbo flash mislukt, wie oplossing ??

Pagina: 1
Acties:

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
hulp gevraagd...

Tja zegt genoeg, ding is helemaal dood, wil dus ook niet booten met een flop en isa beeldkaart, echt dood!

Mijn idee, een 2e hands biosje voor weinig, hotflash,
of als voorgaande niet werkt contact opnemen met msi nederland voor een vervangende. Heeft iemand al ervaring met MSI en dooie biosjes, graag ff bericht.

Wie heeft voor mij een concrete oplossing zodat het bordje weer gaat werken, ik woon in Assen (drenthe).

Graag aleen reageren als het zinvol is, met reply's als jammer en pech of eigen schuld dikke bult koop ik nix voor..

alvast bedankt!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
volgens mij is een hotflash idd je enige optie...

• PsYgHo
ja waarschijnlijk wel, meteen de vraag is er iemand die mijn zijn chippie kan lenen of indien gewenst het voor mij wil doen ??

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 09:56

Borry

prutsen is mijn leven

[topic=313046/1/25]
Hier staat een zelfde probleem met oplossing.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

Opsturen naar Mystar in Son, zie telefoongids op i-net voor het adres.
Het opnieuw programmeren gebeurt geheel kosteloos

Verwijderd

Gewoon nieuwsgierigheid: hoe is het mislukt?

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

http://www.flashbios.org is ook erg handig voor dit soort dingen.

Forza Mucca!

Verwijderd

mmm ik weet nog niet wat voor oplossing je gaat kiezen, maar als je kiest voor het Hotflashen, dan kan ik je misschien van dienst zijn, ik heb zelf een MSI K7T Turbo RAID. Ik woon ook in het Noorden. Mail me voor extra info:)

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan.

Boot Recovery Feature
For AMI BIOS:

Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM

Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.

When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.
For Award BIOS:

Make a bootable floopy disk
Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin

Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)

Re-flash the BIOS & reboot.

Ik heb hier zelf ook een msik7t turbo. (heb je geen waterkoeling van mij gekocht? )

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 11:37 schreef PsyFlux het volgende:
Gewoon nieuwsgierigheid: hoe is het mislukt?
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Heb je het met die on-line tool van MSI gedaan?

• PsYgHo
nee op de ouwerwetse manier, dus met bootflop, op een ls120 drive, programeerde 3 van de 4 grote blokken keuring, bij lezen begin 4e blok pc vast, waarschijnlijk rotte floppy of zo....

Bord is vn een maat van mij, en hij vertelde me net dat die het op moet sturen naar MSI nederland in voldoende gefrankeerde envelop + 25 piek! Vond het al raar dat het geld koste..... Was bij asus en abit, chaintech nooit zo

Zal hem meteen ff wijzen op dat replytje van tweakguy...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:52
Heb je weer wat geleerd: NOOIT FLASHEN VAN FLOP!

Floppies zijn onbetrouwbaar, gaan snel kapot, zijn sloom...
Epox of Abit zegt in z'n readmes niet voor nix: "Always try flash from harddisk."

If nog zoiets:
"When flashing from floppy, double check the disk with a util like Norton Disk Doctor or Scandisk to make sure the disk is not broken"

• PsYgHo
wij danken u voor uw commentaar, maardat wisten we al, ik zocht om een oplossing, niet een probleem analyse...

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op vrijdag 09 november 2001 16:39 schreef psygho het volgende:
nee op de ouwerwetse manier, dus met bootflop, op een ls120 drive, programeerde 3 van de 4 grote blokken keuring, bij lezen begin 4e blok pc vast, waarschijnlijk rotte floppy of zo....

Bord is vn een maat van mij, en hij vertelde me net dat die het op moet sturen naar MSI nederland in voldoende gefrankeerde envelop + 25 piek! Vond het al raar dat het geld koste..... Was bij asus en abit, chaintech nooit zo

Zal hem meteen ff wijzen op dat replytje van tweakguy...
kost idd 25 piek, maar lijkt mij haalbaarder dan een 2e hands mobo en hotflashen... hou o.a. rekening met voltage, pin layout, merk/type, ROM-grootte, R/W-speed, je kunt naast je ROMmetje ook je mobo opblazen en dan ben je echt nergens meer...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:28

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

www.flashbios.org

Hebben mij echt goed geholpen.
Met een paar dagen hebbie em weer trug, werkend en al.
Succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Pagina: 1