Toon posts:

Promise ULTRA 100 terug brengen/houden ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mijn Quantum Fireball heeft nu een gemiddelde leessnelheid van 20Mb/s en een burst van 24Mb/s. Hij zit op me onboard ATA 66 (de schijf zelf is ATA 100). Ik heb hier nu ook een Promise ULTRA 100 T2X liggen, daarmee draait mijn schijf een gemiddelde leessnelheid van 32Mb/s en een burst van 40Mb/s. Ik had de gemiddelde snelheid wat hoger verwacht bij een ATA 100 schijf, maar 32Mb/s schijnt erg goed te zijn.

Promise geeft me 12Mb/s meer voor 150,-. Ik had de promise gehaald omdat ik problemen met me onboard IDE controller had. Die heb ik nu opgelost. Maar is die 12Mb/s sneller het nu waard om 'm te houden? Of zal ik 'm terug brengen? Ik kan die 150,- goed gebruiken!

XAQT

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je die 150 gulden goed kan gebruiken, dan breng je de kaart terug naar de winkel waar je hem vandaan hebt. Loop vervolgens naar de Mycom en haal dezelfde kaart voor Fl. 95,- (http://www.tweakers.net/pricewatch/19120).

Voor die 95 gulden is die snelheidswinst natuurlijk alleszins zijn geld waard. Toch is het gek. Zo'n groot verschil zou nooit mogen, die UDMA/66 controller is namelijk totaal geen bottleneck, daar een Quantum Fireball ook in burstmode niet eens aan die 66 Mb per seconde komt, laat staan 100. Ik denk daarom dat je onboardcontroller een Highpoint is en incompatibel met je schijf.