Toon posts:

Nomad IIc VS Rio 600 Limited Edition

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
K heb 2 mp3 players op het oog.

Graag zou ik verdere info horen, ervaringen, en weet ik nog niet hoelang de rio afspeelt op z'n batterij.
Nomad iedergeval 7uur volgens tweakers review.
Over de rio hoor ik dat ie een slechte behuizing heeft.

Welke zou ik volgens jullie moeten kopen?

De napa hoef ik niet,k hoef nl geen shock, gekloot met slechte afspeelduur, en bufferprobleem.

Nomad, 437,-(http://www.mp3shopper.nl/) :

Prijs fl 338 ( 153,38)
INclusief 64mb EXTRA is ie: 437,-
Afmetingen 65 mm x 93 mm x 21 mm
Gewicht 86 gram
Geheugen 32 MB, uit te breiden tot 160 MB
Voeding AA Batterij
Ondersteunende Media MP3 en WMA
Connectors USB (snelle verbinding)
Accessoires USB kabel, Software Playcenter 2, Handleiding, Penlite batterij
Kleur Zilver
Bitrate 32 tot 320 Kbps
ID3Tag Support
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1001518922.jpg

Rio, fl. 469 (http://www.mp3cdspeler.nl/):

Speelt MP3 , WMA en toekomstige formaten
USB connector kabel voor snelle overdracht
64 MB ingebouwd uitebreiden tot 372mb
Backpack geheugen uitbreiding
Firmware upgradeable
Inclusief 1 AA Batterij
LCD Functie Display
Gemakkelijke Navigatie
Equalizer Modes
Gratis Ministry of sound CD
Gratis 3 faceplates
Als het goed is ook ondersteuning ID3 tag?
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/77_3.jpg

Ik ga op dit moment denk ik voor de nomad, omdat ie zo'n mooi geluid schijnt te hebben,7uur afspeelt en verder gewoon een goed dingetje schijnt te zijn.

Maar..rio heeft daarintegen wel equalizer modes,blacklight en verschillende frontjes...

Helluhp

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Mijn mening: De kwaliteit van het spul waar de Rio600 uit gebouwd is zuigt nogal. Mijn Rio valt iig bijna uit elkaar na een jaar gebruik en dat vind ik vrij erg voor een apparaat waar ik 500 piek voor betaalt heb.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Topicstarter
Hmmzz das minder.

hoelang speel je met een batterij af?

• Acolyte57

Acolyte57

Op donderdag 08 november 2001 23:46 schreef PC_verslaafde het volgende:
Hmmzz das minder.

hoelang speel je met een batterij af?
Ruim 10-11 uur.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

Ik heb toevallig twee weken geleden de Nomad IIc gekocht. En het dingetje bevalt prima. Absoluut een aanrader. >:)

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 16:50
Ik ben ook zeer tevreden met m'n Nomad. Perfect geluid, mooi design en fijn display. Ook resume functie (zal Rio ook wel hebben). Tsja, ben gewoon een beetje verliefd op m'n Nomad (niet tegen m'n vriendin vertellen ;)). Beste verkoopargument; ik heb nog nooit iets aan de Nomad bedacht wat verbetert zou kunnen worden. Misschien PlayCenter 2, maar de speler op zich is perfect!

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Acolyte57

Acolyte57

Tjah, ik heb een waslijst aan dingen die ik aan een Rio600 verbetert zou willen zien worden :)

Verwijderd

Topicstarter
das mooi dan :)

Nog ff een maandje werken..en k denk dak 'm dan ook wel in huis zal hebben...
Hopen dat de prijs nog een beetje zakt >:)

Verwijderd

ik heb zelf ook de nomad IIc ben er wel tevreden over... de bas had beter gekunt hij gaat namelijk vrij snel braperen...

Verwijderd

Het grootste nadeel van de Rio tegenover de Nomad is dat je niet met gewoon smartmedia kan uitbreiden...

Verwijderd

ik heb ook de rio, maar er zit een laagje over het plastic heen wat erg lijkt op rubber, maar dit valt er gewoon vanaf, en het bollende schermpje zorgt snel voor krassen op je scherm. Nog een nadeel is de backpacks voor de rio die je moet kopen om 'm uit te breiden, deze zijn nogal prijzig, wel heb je dan ook meteen een accu wat makkelijk op te laden is. Het geluid is echter wel super

• Peveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06-2024
Ik heb een Nomad 2c en ik ben er erg tevreden mee, owja en mijne heeft ook backlight en equalizer functie.
Enig nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat er bij mij een beetje stof tussen het LCDtje en de plastic kap die derover zit komt maar dat heb ik er weer uit kunnen blazen dus das niete cht een probleem maar toch wel jammer dervan.

Verwijderd

Topicstarter
IK heb hem inmiddels ook 3 weken ofzo, en de bas valt echt nit tegen hoor!:S
Dan zou het aan je mp3'tje moeten liggen.

En het probleem van stof tussen het lcd'tje heb ik ook..
Even kijken wat we daaraan gaan doen....;)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

* Gizz kijkt net naar zun lcd en ziet ook stof :(

Waar precies moet je blazen om het eruit te krijgen :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Gugger
Weird, ik zie geen stof *D

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

kon ik de Nomad IIc nog maar ergens kopen...

Verwijderd

nomad 2c is echt gaaf volgens mij issie nu echt op in NL :)

alleen in duitsland kan je hem volgens mij nog zo kopen..

waarom zijn ze hier eiegnlijk gestopt?

Verwijderd

Ze zijn in heel europa gestopt, waarom weet ik niet.

Dat ding is super goed, veel mensen willen hem hebben, en CREATIVE STOPT ERMEE. |:( Schiet mij maar lek.. ;(

Verwijderd

Topicstarter
D'r zit een soort rand..tussen het hele schermpje..en de rest van de speler..dus het zwarte zeg maar aan het zilvere..

Daar gaat stof doorheen...:S

En dat ie nu nergens meer wordt geleverd..terwijl er zoveel vraag naar is is wel raar?

Maar ja ik heb hem :7

Verwijderd

hijs echt gaaf ja

oook als je hem op line out zet komt uit je stereo heel leuk geluid.. en ik heb een of ander vaag mp3 to wma progje gedaan naar 160 dan van 128 MP3 en hij werd een MB groter ??!?! het is wel 160 dan maar da s toch niet zoveel ennuh moet ik eigenlijk firmware update voor wma en kan ik dan ook mp3pro? en zijn er nog andere fijne dingetjes naast 128 MB suport als ik firmware update?

• Gugger
Hmm, bij Creative Europe kun je een remote en dockingstation bestellen... Interessant :)

Verwijderd

Topicstarter
Volgensmij niet..

WEetje wat ik trouwens laatst had?
K zette een mp3 over..enopeens hadden alle bestanden helevage namen gekregen...

Toen had ik me internekaart geformateerd, maar nu heeft ie opeens nog maar 30 mb over?
Heb er verder nog niet naar gekeken maar vindt het wel raar :S

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Die 30MB kan wel kloppen, op die 2 verdwenen MB's staat de firmware en al die andere troep.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
wel vaag dan want volgens mij stond er daarvoor toch wel 32

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vaag, bij mij is het altijd zo geweest. Mijn 128MB sm kaartje had na het formateren ook nog maar 124MB over ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
ja zie je..na het formateren...mis je opeens 4mb..

Zal je toch niet zien dat als ik dalijk weer ga formateren..ik weer 2mb mis

• Gugger
Nee, dat kwam geloof ik gewoon door de FAT16 pratitionering.

Verwijderd

zou kunnen
Pagina: 1