Toon posts:

[linux] Mandrake niet te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens (voor) de installatie blokkeert het hele systeem, hij komt niet verder dan:
ide0: xxxxx etc
ide1: xxxxxxxx (klopt wel, kwa DMA en PIO instellingen)
en daar blijft hij op staan.

Dus ik krijg wel het keuze scherm (f1 voor help, enter voor install), maar als het dan begint stopt het meteen (ja, 1 pagina vol instellingstext..)

Het bewuste systeem:
Duron700, LegendQDI k7t (via kt133), maxtor 15GB HD, pioneer 105s slot in dvd/cdrom, philips 12x8x32x burner, 384MB 133MHz (128+256) SDRAM, Nvidia (palit daytona) GF 2mx, sblive5.1, pci netwerkkaart.

Dezelfde cdrom doet het wel in mijn ouwe p200, dus die is in orde (heb er trouwens 2, die het beide wel doen in de p200 en niet in de duron).

Bios instellingen heb ik van alles geprobeerd:
failsafe defaults, met video bios shadowing uit etc etc.
Allerlei opties uitgezet, geheugen op 100MHz cas3, auto of manual irq's toewijzen, DMA uit, etcetcetc.

Het irritante is dat ik er al eens een linux op heb gehad (corel of easylinux, weet niet meer welke op deze bak in deze config)...

Wat moet ik doen? Wie weet raad?

Verwijderd

Ik kan je niet helpen, ik ken Linux-Mandrake niet. Wat je kunt doen is op het Mandrake forum kijken op http://www.mandrakeuser.org/index.php .

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Jan, maar daar was ik al geweest voordat ik postte....

Het is opgelost, er ging me een lichtje branden vlak nadat ik de config van deze compu opgesomd had,....

En jahoor, (wat kaartjes eruit) zonder sblive5.1 maar voorderest alles loopt het prima, ben nu aan het installeren.
Hoop dat het straks nog werkt als ik die sb er weer inzet, maar dat zie ik op zijn vroegst morgenavond,...

Ik kwam op het idee omdat er de fameuze VIA bug is (686B southbridge) die eigenlijk door de foute PCI protocol-implementatie van de SBlive komt (overigens, ik heb hier de kt133, zonder 'a' dus ook geen 686B, maar 686 met 'a'..:))
Het loopt, ziet er voorlopig goed uit.

Voor mij geen SB/creative kaartjes meer voorlopig,.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aaarghh, het is niet opgelost,...
zodra ik de soundcard weer terugstop (na de succesvolle installatie, waarin het enige vage punt is dat Mandrake geen bootflop heeft aangemaakt, gelukkig wel lilo in MBR, dus hij wil opstarten) kapt linux ermee na de lilo selectie (linux, win etc)....
:'(

Iemand enig idee?
Wie maakt me blij met de juiste tip? :)
Anders gaat dit me minstens het komend weekend kosten...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 09 november 2001 09:20 schreef aRTee het volgende:
dus hij wil opstarten) kapt linux ermee na de lilo selectie (linux, win etc)....
:'(

Iemand enig idee?
Wie maakt me blij met de juiste tip? :).
Welke kernel draai je ? In kernel 2.4.6-ac4 ofzo, is er een bugfix voor de VIA 686a ingegaan...

Is je kernel ouder dan 2.4.8 ofzo, dan kun je beter een nieuwe kernel downloaden, en compileren (Iets waar Mandrake vast wel een handleiding heeft liggen op hun site :-) )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Het is Mandrake 8.1, vers gedownload, kernel 2.4.8...

Ben nu op de mandrake sites wezen kijken, maar ik kom geen vergelijkbare problemen met sblive tegen..
Dus al helemaal geen fixes... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Rhaaaagh,

na een PCI slotendans en zelfs een geheugenreepje eruit (de merkloze, die ik niet helemaal vertrouwde, onterecht), heb ik het uiteindelijk gevonden, ten dele.

Als ik in het bios de optie in Advanced Chipset Features:
Onchip sound: auto
instel, ipv 'disable', dan start hij wel op.
Ik heb zelfs bij integrated periferals
Onboard legacy Audio: disabled
staan.

Maar nu het volgende probleem (gek wordt je ervan):
ik krijg wel geluid door de AC97 aansluiting, maar de SBlive5.1 wordt wel gedetecteerd, maar hij doet het niet.

In Harddrake krijg ik dus geen sample geluid te horen als ik de sblive kies.

Ik probeer het nog te vinden, maar anders open ik wel weer een nieuw topic (hoort hier echt niet meer bij denk ik).
Pagina: 1