[Squid] Hoe authentificatie onder W2K

Pagina: 1
Acties:

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 16:29
Met Squid for NT is het mogelijk NT groepen te gebruiken om aan te geven welke groep de Squid proxy mag gebruiken.

Hiervoor geef je in de squid.conf een programma op welke user authentificatie kan doen .
Bijgeleverd is NT_Auth.exe die dit doet op basis van locale groepen

NT_auth.exe <groepnaam>
<user> <pass>

op deze commandos geeft NT_auth een ERR of OK terug

Squid pikt deze ERR of OK op en verleent/ontzegt de gebruiker dan toegang.

Onder NT geen probleem, daar is het mogelijk om lokale groepen aan te maken en vervoglens een globale groep in de lokale groep te plaatsen.
Onder W2K kan dit echter niet meer, daar mogen simpelweg geen lokale groepen meer aangemaakt worden.

Iemand eerder al tegen dit probleem aan gelopen? (en opgelost) ik niet nammelijk

En toen was m'n signature weg :(

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 23:04 schreef vanwegen het volgende:
Onder W2K kan dit echter niet meer, daar mogen simpelweg geen lokale groepen meer aangemaakt worden.

Iemand eerder al tegen dit probleem aan gelopen? (en opgelost) ik niet nammelijk
Ik kan op mijn Win2k Server standalone machine gewoon extra lokale gebruikers groepen toevoegen hoor.

ComputerManagment -> Local Users and Groups -> Groups -> Rechter muis op 'groups' -> New Group -> en klaar.

Of bedoel je mischien dat in Squid (for nt) geen lokale groepen meer mogen worden toegevoegd?

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 16:29
Op het moment dat je active directory draait mag je op de server geen lokale groepen meer toevoegen.

En toen was m'n signature weg :(