Subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 18:17

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Wat gebeurt er als ik mn subwoofer gewoon met draadjes aan mn stereo toren verbind?

Gaat ie dan kaduuk of heb ik dan een speaker erbij ?

En nee gaat het niet uitproberen om te kijken wat er gebeurt straks ben ik mn sub kwijt.

Verwijderd

(Passieve/actieve sub?)

TZou opzich niet zoveel uitmaken toch? Tis gewoon een speaker.. Alleen dan voor de lage tonen ;)

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:23

Hu9o

Schokkend

Ik denk niet dat hij kapot gaat. Maar dat hangt allemaal af van het bereik van het signaal dat de stereo afgeeft, en de subwoofer kan ontvangen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:35
Als de sub niet let op de hoge tonen, en die ook gewoon probeert uit te zenden dus, zou het mis kunnen gaan....

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Tis de sub van Creative 2500 setje

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:23

Hu9o

Schokkend

Op donderdag 08 november 2001 22:51 schreef frankey het volgende:
Tis de sub van Creative 2500 setje
Oooh, dan wil het wel! Zo niet, dan heb je een mooi excuus om een nieuw te kopen >:) bv die van Philips (met AB)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Oooh, dan wil het wel! Zo niet, dan heb je een mooi excuus om een nieuw te kopen >:) bv die van Philips (met AB)
[/quote]

En nu serieus graag :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
werkt wel

MAar je hebt er niks aan. De sub bij de creative 2500is een bandpass sub. Dat betekend dat hij alleen frequenties in een bepaald gebied doorlaat (laag)

JE stereo krijgt er dan een sub bij, geen fullrange speaker.
Je kan het proberen, als je hem niet te hard zet, gaat het wel goed. Geluid zal belabberd zijn, kan ik je nu al vertellen. (niet omdat het creative is, maar omdat je hem dan gaat gebruiken voor iets waar hij niet voor ontworpen is)

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Ik heb het ook een keer mijn fps1000 sub aangesloten op mijn stereo-sub uitgang. Dan zet je die sub op maximaal bas.. En als je dan film gaat kijken voel je de vloer trillen en das best grappig... Lijkt een beetje op de buttkicker zo :)

Vandaag is het feest en morgen ook.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:25

FFF

euh volgens mij kan dat gewoon, een sub heeft een filter en filterd de hogere (lees alle tonen die hij niet wil/kan weergeven) eruit.

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op donderdag 08 november 2001 22:45 schreef frankey het volgende:
Wat gebeurt er als ik mn subwoofer gewoon met draadjes aan mn stereo toren verbind?

Gaat ie dan kaduuk of heb ik dan een speaker erbij ?

En nee gaat het niet uitproberen om te kijken wat er gebeurt straks ben ik mn sub kwijt.
Een aktieve gaat errug snel vervormen, omdat ie een versterkt signaal krijgt vanuit je versterker. Die moet je nl, zoals al aangegeven, op een speciale uitgang van de versterker zetten. Ook qua filtering zit het dan wel goed.

Een niet-aktieve kan zonder problemen, mits het qua vermogen een beetje klopt natuurlijk. Een sub kan zonder problemen ook overige toongebieden aan, ze komen alleen totaal niet tot hun recht. :) Dit is wel anders bij een tweeter, zet daar een keer een laagsignaal op en je kan 'm waarschijnlijk weggooien. :o

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 08 november 2001 22:50 schreef MikeN het volgende:
Als de sub niet let op de hoge tonen, en die ook gewoon probeert uit te zenden dus, zou het mis kunnen gaan....
Weet jij wel waar je het over hebt ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 17:51
Op vrijdag 09 november 2001 10:51 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Weet jij wel waar je het over hebt ?
Nee dus >:) ... hij zal niet kapot gaan, maar je krijgt dan een woofer die probeert hoge tonen uit te zenden en dat klinkt voor geen meter. Hij zal echt niet eerder kapot gaan omdat ie probeert hoge tonen uit te zenden hoor ...

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op vrijdag 09 november 2001 11:38 schreef ThaWout het volgende:
Hij zal echt niet eerder kapot gaan omdat ie probeert hoge tonen uit te zenden hoor ...
Andersom is wel leuk.. Zo'n klein rotding aan de subwoofer uitgang van een versterker hangen en het volume omhoog.. :P

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 17:51
Op vrijdag 09 november 2001 11:40 schreef TripleM het volgende:

[..]

Andersom is wel leuk.. Zo'n klein rotding aan de subwoofer uitgang van een versterker hangen en het volume omhoog.. :P
Hmmzz ... })

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op vrijdag 09 november 2001 11:40 schreef TripleM het volgende:

[..]

Das is waarschijnlijk een line-niveau, dus dan gebeurt er nog niets :P

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
K bedankt allemaal !

Kheb net geprobeerd en komt idd erg weinig en heel brak geluid uit.

Ik wou het namelijk ff weten omdat ik mn sub niet aan de praat krijg onder Windhoos XP.
(maar das weer ander verhaal)

Ik d8 dat ie misschien kapot was, maar dat is hij dus niet.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op vrijdag 09 november 2001 13:35 schreef tbusquet het volgende:
Das is waarschijnlijk een line-niveau, dus dan gebeurt er nog niets :P
De speaker uitgang van een versterker dus.. Tsk! :)
Pagina: 1