Toon posts:

PCI videokaart voor pentium 133??

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek een videokaart voor een p133 (pci)

wat kan ik het beste nemen:
TNT 2 m64 32mb 130,-
voodoo3 2000 16mb pci 100,-
voodoo2 1000 12mb pci 75,-

Verwijderd

Kan aan mij liggen, maar de voodoo2 is gewoon een extra kaart met alleen 3d optie die aangesloten moet worden op je al aanwezige 2dkaart.. :?

Weet niet wat je plannen zijn met het systeem, zou het anders niet beter zijn om gewoon een 2dehands kaartje te kopen op een beurs?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:12
Volgens mij kun je beter gewoon die Voodoo3 nemen want die voodoo 2 is een add-on kaart en die tnt2-m64 is gewoon brak,

btw met die voodoo 3 heb je ook nog lekker glide ondersteuning zodat je de oudere games toch nog redelijk kunt spelen >:)

3DFX :9~, laat nvidia maar eerst een kaart uitbrengen die de voodoo5 overtreft met UT en LOD

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Ik zou voor die V3 gaan

V2 is idd een addon kaart
TNT2m64 trek je denk ik niet volledig met die pc
verder heb je op een oude bak meer aan glide compatiblilteit dan OpenGL.

Dingen die opengl gebruiken, zijn vooral voor de betere kasten. De software die op een 133 goed loopt, zal voornamelijk voodoo geoptimaliseerd zijn, nvidia was toen amper bekend.

alleen wel lullig dat je met support iets minder zit, 3dfx is gekapt, dus al te gekke support (wat bv als je kaart naar de klote gaat) wordt iets lastiger

maar goed, een WinXP zal je toch niet op die 133 draaien, dus of daar nou wel of geen drivers voor zijn: fuck that :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is vooral voor wat simpele spellen... het is voor mn buren van 7 en 8 jaar oud :)

Verwijderd

Koop een 2e handse, normale PCI kaart, en hang die Voodoo2 eraan, Kan prima... :)

Verwijderd

Ikzelf ga voor de PCI-versie van een Matrox dualhead kaart.
IN jouw geval (goedkoop videokaartje) zou ik voor de Voodoo3 gaan, of een Voodoo 5/5500 als die niet al te duur zijn (werden tegen dumpprijzen weggedaan toen het einde voor 3dfx naderde).

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Als het voor simpele spelen is, voldoet een (2ehands) s3 pci kaartje met 4 mb al. Eventueel kan je er een voodoo2 kaart naast hangen als de spellen die ondersteunen anders heb je er weinig aan.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:59

Bene

list incomprehension

Kan me niet voorstellen dat er nog een spel is waar je op een P133 hardware ondersteuning voor nodig hebt - da's allemaal eerste generatie versnellers. En ja, Quake kan maar draait net zo soepeltjes zonder.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:00

Killjoy

Klingon lawn products

Ben het helemaal eens met Bene. Hardware acceleratie op een P133 heeft geen zin. Spellen die hardware acceleratie eisen , draaien sowieso al niet lekker op een P133. Koop gewoon een simpel 2e hands 4 MB pci kaartje ergens. Snel zat.

kan me trouwens niet voorstellen dat die kinderen zwaar zitten te quaken of zo (mag niet eens van de ouders, hoop ik). In die leeftijd zijn ze meer geinteresseerd in de Simms of een simpel race spelletje.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Idd een simpel SiS of S3 pci kaartje is meer dan goed genoeg voor zo'n computer. Als je er toch iets met 3d in wil steken, neem dan een voodoo banshee ozo (als je die nog ergens kan vinden), dat was een kaartje dat het maximale uit een pentium 133-166 ofzo haalde.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 00:19 schreef superwhimpy het volgende:
In die leeftijd zijn ze meer geinteresseerd in de Simms of een simpel race spelletje.
Wat dacht je van lego racer... of barbie land??

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik toch maar voor de tnt2 of voodoo3 ga, aangezien ik ze volgend jaar een nieuwe proc. + mobo aanraad (en ram enz.) dan kunnen ze weer ff vooruit)

• Frankie02
  • Laatst online: 31-08-2025
Op zaterdag 10 november 2001 12:34 schreef BeForce256 het volgende:
Denk dat ik toch maar voor de tnt2 of voodoo3 ga, aangezien ik ze volgend jaar een nieuwe proc. + mobo aanraad (en ram enz.) dan kunnen ze weer ff vooruit)
Suc6. Dit zijn tegenwoordig allemaal agp kaarten. En p133 hadden nog geen agp slot. Gewoon een simpel s3 pci kaartje van 2 of 4 mb. Kost mar een paar tientjes. Bij een nieuwe pc, kun de p133 zo weer doorverkopen (win 98, wordt/excel 97 erop, perfekt typmachientje).

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik weet niet, of je oude Pentium bord al die stroomhonger aankan. Kan je niet beter een oude V2 zoeken en naast een S3 virge douwen?

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

Ik heb nog wel een voodoo 2 kaartje liggen van diamond(monster 2 geloof ik). hij is 12mb en werkt prima. aan een voodoo 3 of hoger heb je trouwens weinig voor zo'n systeem.
dus wat heb je ervoor over???

___________________________*

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:00

Killjoy

Klingon lawn products

Op zaterdag 10 november 2001 12:30 schreef BeForce256 het volgende:
Wat dacht je van lego racer... of barbie land??
Ohw...au..... Ik bespeur een gapende generatiekloof. Geloof dat ik kandidaat ben voor de GoT bejaardensoos.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Aike
  • Niet online
Voodoo 1 werkt ook prima hoor......

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Ik weet niet of een Voodoo3 wel zou werken, want volgens mij staat bij de systeem-eisen een P200...
Enne wat betreft hardware acceleratie op een P133, dat gaat wél! Midtown Madness 1 werkt goed in 800x600 met een Voodoo2, ik heb het zelf ook gehad 8-)

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

Op zaterdag 10 november 2001 22:08 schreef Spaceknarf het volgende:
Ik weet niet of een Voodoo3 wel zou werken, want volgens mij staat bij de systeem-eisen een P200...
Enne wat betreft hardware acceleratie op een P133, dat gaat wél! Midtown Madness 1 werkt goed in 800x600 met een Voodoo2, ik heb het zelf ook gehad 8-)
diamond monster voodoo 2 12mb pci in de aanbieding.... :) :)

___________________________*

Verwijderd

Topicstarter
Zou een voodoo3 pci niet lukken dan kwa stroom?

Maar ik kijk op hcc wel of er iets leuks pci ligt
Pagina: 1