Toon posts:

PC ----> Versterker (optical)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn pc via een optical kabel aan te sluiten omdat ik toch vrij veel ruis heb door een gewone cinch stekker door te lussen naar mijn versterker.
Maar is het mogelijk om een optical kabel van ongeveer 6 meter te kopen want ik heb ze alleen maar gezien van vanaf 1 meter of kun je die kabel ook zelf maken ??

Verwijderd

Hi, ik heb geen antwoord voor je maar ben wel zeer geintresseerd in hoe je dit gaat doen. Heb namelijk zelf een versterker met optical aansluiting alleen wat moet ik gebruiken aan de kant van me computer ?.

Verwijderd

dan doe je toch iets niet goed met die kabels, want ik gebruik ook gewone kabels tussen pc en versterker en ik heb geen ruis.

• Cannon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11-2024
Er zijn wel langere kabels te koop.
Ik heb zelf 5 meter, maar volgens mij zijn ze ook wel van 10 meter. Gewoon ff zoeken bij de onderdelen shops/elektronica zaken.

En hoe je de boel verbind? Je kan een geluidskaart kopen met optische uitgang. Ik zelf heb een DMX Xfire, maar de Live heeft het ook wel. Er zijn nog wel meer kaarten op de markt die dat kunnen.

HJ

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je kan bij de betere electronica zaak wel glasvezel kabel van de rol krijgen dus de lengte is dan geen probleem.
De stekkers kan je er ook zelf opzetten, alleen netjes afsnijden met een scherp mesje. Maar super nauw komt het allemaal niet want er wordt maar 1 beam gebruikt dus zolang het licht mar aan de andere kant komt.

Moet je omzetten van coax naar optisch dan moet je maar eens in de oude elektuurs zoeken want daar staat een goed schema in. Kost ongeveer 25 gulden aan onderdelen want die optische zenders zijn erg duur, kan je ook slopen uit een oude CD-speler met een optische uitgang.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips maar wat is ongeveer een goede prijs per meter voor die glasvezel kabel ?? want die electroboer bij mij in de buurt is een beetje een oplichter maar ik maak zelf zo'n kabel dus als het gelukt is horen jullie het wel. oh ja nog iets als je geen optical uitgang hebt op je pc kun je ook nog altijd een adapter kopen van cinch naar optical zijn vrij goedkoop

Verwijderd

waar woon je? in utrecht weet ik namelijk wel een goede audio winkel, heb je veel keus.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Volgens mij is het niet goed voor het signaal als de kabel langer is dan ongeveer 5 m.
Je kan beter dan digitale coax gebruiken. (misschien dus een convertertje tussen opt uit van je geluidskaart).
Maar misschien bedoelde je dit al met cinch.

Ook is het echt heeel moeijlijk om zelf een glasvezel kabel goed te snijden. Daar heb je speciale apparatuur voor.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Bij de Mediamarkt :( verkopen ze optische kabels van 5 meter, die kosten rond de 100 gld (45 eur). Moet je maar eens kijken, misschien hebben ze ook langere.

Zelf heb ik mijn pc coaxiaal aangesloten op mijn versterker en dat werkt ook prima.

Succes is een keuze

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op vrijdag 09 november 2001 14:20 schreef Maxster4th het volgende:
Bij de Mediamarkt :( verkopen ze optische kabels van 5 meter, die kosten rond de 100 gld (45 eur). Moet je maar eens kijken, misschien hebben ze ook langere.

Zelf heb ik mijn pc coaxiaal aangesloten op mijn versterker en dat werkt ook prima.
vind ik errug goedkoop... ik heb een optisch kabeltje van mn PS2 naar mn versterker, die was 60 piek... (en maar een halve meter lang)

ze hadden nog wel meer smaken, maar die waren F.100+ (ook allemaal een halve meter)

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Bij conrad 5,0m voor 89.95 en dan heb je ze uit de surround-cinema gold-adapter-line (mmmh.. dat laatste kan dan niet) dus die zijn iedergeval iets beter dan die standaard cambridge kabeltjes die ze overal hebben. (leve de aanname :o )

Vandaag is het feest en morgen ook.

Pagina: 1