Toon posts:

laptop accu dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 2 weken vakantie (nee, ik had hem echt niet mee...) probeer ik mijn toshiba laptop op te starten en deze wil alleen met de voeding werken.
Als deze stekker eruit gaat, gaat ook de laptop uit. Voor mijn vakantie was er niets aan de hand.
De Accu is li-on type.
Iemand suggesties?
Thanx

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:33

markvt

Peppi Cola

accu leeggelopen ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Dat gebeurt inderdaad als je een accu voor een lange periode niet gebruikt , ik zou de accu een paar keer opnieuw laden en weer laten leeg lopen , komt meestal weer goed!

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 13:33
Je kunt hem ook even invriesen en weer laten ontdooien en dan weer opladen.

Je kunt in echte wanhoop ook even 220 er opzetten.
Wil wel eens helpen

En als hij helemaal leeg is wil het wel eens zijn dat hij twee dagen moet laden.

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
gewoon ontladen en weer herladen na een stuk of 3/4 keer zou die het weer moeten doen.

Verwijderd

op twee weken kan hij normaal niet leeg zijn,als de laptop uitstond tenminste.
anders is hij diep ontladen,meet de voltage eens van de accu zou minstens nog 50% moeten zijn.(anders kapot)
je moet hem opfrissen : meerdere keren (4 a 5 keren) laden>ontladen>laden>ontladen

Verwijderd

Ik heb ook zon accu, daar gaat het voltage van 0 steeds naar 6 volt. DE accu heeft een voltage van 12 is de accu kapot?

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 23:36
Nieuwe ACCU kopen :P

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 17:34 schreef Superflappie het volgende:
Ik heb ook zon accu, daar gaat het voltage van 0 steeds naar 6 volt. DE accu heeft een voltage van 12 is de accu kapot?
lijkt erop alsof er een paar cellen kapot zijn.
goedkope oplossing:accu opendoen cel per cel het voltage checken en de slechte vervangen door gelijkwaardige cellen.
dus: minder dan 50% restspanning=slechte cel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, maar leeg laten lopen, opladen etc...
Zover kom ik niet eens. De laptop gaat niet eens aan zonder een adapter eraan.
Ik denk dat de accu kaduk is.
Ik dacht dat li-on zo goed was of slaat dat alleen op het geheugen effect?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heeft jouw bios een optie voor refresh battery. Klasgenoot van mij kan niet verder laden dan 34% . Zeg ik tegen hem, doe eens refreshen en accu was weer goed!
Pagina: 1