Ernstig PING probleem

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb chello, com21 modem en heb het probleem al vanaf het begin. Al meer dan een jaar dus!

Als ik een bestandje upload ergens naar toe en ping dan met mijn gateway, DNS of naar de buurman ziet mijn ping er zo uit:

Reply from 212.142.28.66: bytes=32 time=5648ms TTL=252
Reply from 212.142.28.66: bytes=32 time=7240ms TTL=252
Reply from 212.142.28.66: bytes=32 time=8793ms TTL=252
Reply from 212.142.28.66: bytes=32 time=7580ms TTL=252
Reply from 212.142.28.66: bytes=32 time=6910ms TTL=252
Reply from 212.142.28.66: bytes=32 time=6890ms TTL=252
Reply from 212.142.28.66: bytes=32 time=6690ms TTL=252
Reply from 212.142.28.66: bytes=32 time=6179ms TTL=252
Reply from 212.142.28.66: bytes=32 time=6199ms TTL=252

Nou dan kan ik écht niet meer werken!

Is dit normaal ?? Of heeft iedereen dit zo want dit vind ik wel erg extreem!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lijkt me niet echt normaal nee? :P.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op donderdag 08 november 2001 21:34 schreef Bulldog het volgende:
Lijkt me niet echt normaal nee? :P.
Tot zover de nuttige bijdrage :+

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ja, maar wat kan ik er aan doen ??

Uploaden gaat ook niet sneller dan 4 a 5 kb/s

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

is je download snelheid wel goed?
Bel de helpdesk eens op (ja is niet leuk weet ik) en vraag of ze je modem pingen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 21:36 schreef dreeke het volgende:
is je download snelheid wel goed?
Bel de helpdesk eens op (ja is niet leuk weet ik) en vraag of ze je modem pingen
Nou het gekke is, downloaden gaat wél goed kost ook geen ping tijd.
upload is het probleem en UTen gaat dus ook helemaal niet meer nu ! echt pings van 6000 is meer regel dan uitzondering.

Ik kan me herinneren dat UT een half jaar geleden nog wél werkte!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:12
Tja een half jaar geleden deed Chello het hier ook nog goed, maar als lang niet meer. Chello begint steeds slechter te worden. De helpdesk bellen heeft geen zin, ze doen toch niks. Het probleem zit waarschijnlijk bij Chello, en de kans is klein dat ze er iets aan doen.

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Wees maar niet ongerust, dit is normaal! (hoe irritant 't ook is, ik kan het beamen want ik heb er zelf ook last van met @home :()

Het komt doordat de verbinding niet full-duplex is. Als je wilt downloaden/pingen of whatever heeft ie ook altijd nog een beetje upstream nodig voor 'controle-packets' e.d. Als je upstream dan helemaal in gebruik is krijg je een immens hoge ping naar de gateway met de gevolgen van dien.. dus volgensmij is de enige oplossing vooralsnog de uploadsnelheid met een paar kb lager te limiteren... ;(

#

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 21:50 schreef Zap het volgende:
Wees maar niet ongerust, dit is normaal! (hoe irritant 't ook is, ik kan het beamen want ik heb er zelf ook last van met @home :()

Het komt doordat de verbinding niet full-duplex is. Als je wilt downloaden/pingen of whatever heeft ie ook altijd nog een beetje upstream nodig voor 'controle-packets' e.d. Als je upstream dan helemaal in gebruik is krijg je een immens hoge ping naar de gateway met de gevolgen van dien.. dus volgensmij is de enige oplossing vooralsnog de uploadsnelheid met een paar kb lager te limiteren... ;(
Als ik ga limiteren naar de 300ms zit ik op 0,8 kb/s ;(

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op donderdag 08 november 2001 21:52 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Als ik ga limiteren naar de 300ms zit ik op 0,8 kb/s ;(
Mja, das idd zwaar vernaaid :( Ik zou het ook zeer op prijs stellen als er een betere oplossing is, so....... if anyone else got some tips, they're always welcome! :)

#

Verwijderd

-verkeerde topic-

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

als je gaat uploaden (16kb/s)
kan je iegenlijk et internetten wel shaken omdat je de volle upload snelheid gebruikt
volle 16kb/s upload = et zelfde voor download (ac. 16kb/s), pingen gaat dus ook verot dus dan

ga je de upload begrenzen dan is er geen brobleem (10kb/s ofzo)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 22:06 schreef ThaHandy het volgende:
als je gaat uploaden (16kb/s)
kan je iegenlijk et internetten wel shaken omdat je de volle upload snelheid gebruikt
volle 16kb/s upload = et zelfde voor download (ac. 16kb/s), pingen gaat dus ook verot dus dan

ga je de upload begrenzen dan is er geen brobleem (10kb/s ofzo)
Zoals ik al zei, 10 KB's heb ik al sinds een half jaar geen enkele keer meer gehaald.

Ook UTen lukt dus niet, als ik met een server verbind gaat de ping naar de 6000 tot 8000 ms :'(

PS. De laatste tijd (half jaar) valt me op dat de leds op het modem erg veel knipperen. Heeft dit er misschien iets mee te maken of hoort dat zo ? dus als de PC aanstaat, ook al draait er volgens mij niet eens windows dan doet ie dit al.

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op donderdag 08 november 2001 22:36 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, 10 KB's heb ik al sinds een half jaar geen enkele keer meer gehaald.

Ook UTen lukt dus niet, als ik met een server verbind gaat de ping naar de 6000 tot 8000 ms :'(

PS. De laatste tijd (half jaar) valt me op dat de leds op het modem erg veel knipperen. Heeft dit er misschien iets mee te maken of hoort dat zo ? dus als de PC aanstaat, ook al draait er volgens mij niet eens windows dan doet ie dit al.
Tsja, mijn verbinding is ook niet optimaal meer.. de kabelaanbieders blijven maar nieuwe klanten aansluiten, en breiden de capaciteit van het netwerk nauwelijks uit waardoor de verbindingen langzaamaan slechter worden.

Dat knipperen is normaal, dat komt o.a. door broadcasts van andere PC's. Je zit eigenlijk gewoon op een netwerk he.. Naarmate er meer mensen op dat netwerk komen zullen je lampjes dus ook meer gaan knipperen.

#

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ben zo te horen dan wel blij met mijn ADSL is wel wat langzamer dan Chello of @Home in downloaden maar de verbinding is hier altijd constant en stabiel..en ping is altijd laag(ongeveer 60-90) waardoor ik vollop kan gaan genieten over de heledag verspreid aan online gamen als ik daar behoefte aan heb..

• Zap
  • Niet online

Zap

~

Op vrijdag 09 november 2001 00:44 schreef Kev0867 het volgende:
ben zo te horen dan wel blij met mijn ADSL is wel wat langzamer dan Chello of @Home in downloaden maar de verbinding is hier altijd constant en stabiel..en ping is altijd laag(ongeveer 60-90) waardoor ik vollop kan gaan genieten over de heledag verspreid aan online gamen als ik daar behoefte aan heb..
Met kabel is de snelheid ook goed en stabiel (hier althans, hangt natuurlijk van je regio af). 450 kb/s is een hele normale downloadsnelheid hier, en de pings zijn gewoon 30ms, nix aan de hand. :)

Maar het probleem is dus hetgeen er gebeurt wanneer je met je volledige snelheid aan het uploaden bent.. ik weet niet hoe dat bij ADSL is, want daar heb ik geen ervaring mee (is dat full-duplex?)

#

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 21:38 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Nou het gekke is, downloaden gaat wél goed kost ook geen ping tijd.
upload is het probleem en UTen gaat dus ook helemaal niet meer nu ! echt pings van 6000 is meer regel dan uitzondering.

Ik kan me herinneren dat UT een half jaar geleden nog wél werkte!
Simpel.. niet uploaden als je wilt UT'en.. dit is normaal hoor.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 15:45 schreef Mittenz het volgende:

[..]

Simpel.. niet uploaden als je wilt UT'en.. dit is normaal hoor.
Je begrijpt het verkeerd.

Als ik ga UTen dan upload ik natuurlijk niet. Als ik in een spelletje zit is er over en weer dataverkeer (dat rijmt :) ) en dan gaat het mis!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Iemand nog ideeèn ?

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Op zaterdag 10 november 2001 16:44 schreef FerryHeibrink het volgende:
Iemand nog ideeèn ?
ADSL (ja, ik ben flauw, maar het helaas wel de enige oplosing, kabel is nu eenmaal superslecht in NL).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05
Zorgt er misschien een applicatie op de achtergrond voor upstream verkeer (netbus, napster, filesharing)? Doe eens een keer niets en kijk dan of het upstream lampje op de COM21 brandt.

In principe moet je gewoon 14 a 15 kB/s upstream kunnen halen, anders is er iets mis met je aansluiting.
Pagina: 1