Toon posts:

Hoe XP te starten zonder inloggen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.021 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een keer voor elkaar gekregen, maar vraag niet hoe, Win XP Professional opstarten, en dan direct inloggen als bijvoorbeeld Administrator, dus zonder dag dialoogvenstertje username/password.

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:17
TweakUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakUI of TweakXP inderdaad en dan auto logon aanvinken dan start ie automatisch op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gewoon proberen de gebruikers te verwijderen dan gaat t vanzelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:11

Klippy

Still Game

Je kan een user maken ,deze admin maken en originele administrator account disabelen en guest-account ook.
Dan is nog maar 1 account.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:35
inloggen? en ik maar denken dat je daar met XP vanzelf vanaf was
ik heb nooit inlogschermen gezien
vraag me niet waarom niet

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inlogschermen kan je omzeilen door bij installatie al de auto logon aan te vinken, je hebt dan echter wel altijd dat die opstart ook als je onder een andere account wilt aanloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op donderdag 08 november 2001 22:14 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
inloggen? en ik maar denken dat je daar met XP vanzelf vanaf was
ik heb nooit inlogschermen gezien
vraag me niet waarom niet
Als je 1 user aan maakt heeft hij nog geen password en logt hij automatisch voor je in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 23:02 schreef CB het volgende:
Inlogschermen kan je omzeilen door bij installatie al de auto logon aan te vinken, je hebt dan echter wel altijd dat die opstart ook als je onder een andere account wilt aanloggen.
klopt en je kan gewoon het password verwijderen oftewel bij veranderen v/h password in user accounts gewoon GEEN password invullu, dan krijg je ook geen aanlog/welcome schermpie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 00:35 schreef godcha het volgende:

[..]

klopt en je kan gewoon het password verwijderen oftewel bij veranderen v/h password in user accounts gewoon GEEN password invullu, dan krijg je ook geen aanlog/welcome schermpie meer.
Klinkt bekent. Bij het instaleren, vervang ik alrijd de administrator naam, door die van mezelf en dan vul ik ook geen password in en dan werkt het ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom lezen jullie niet eens de WINXP FAQ? of nemen een het genoegen om het forum door te lezen deze topic is al tig keer geweest...

TweakUI of TweakXP Ene is gratis andere is Evaluation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorkie schreef op 09 November 2001 @ 00:40:
Waarom lezen jullie niet eens de WINXP FAQ? of nemen een het genoegen om het forum door te lezen deze topic is al tig keer geweest...

TweakUI of TweakXP Ene is gratis andere is Evaluation...
Deze is idd vaak langsgeweest en sorry voor het schoppen maar zelfs na het gebruik van search geen oplossing gevonden.

De optie autologon ui tweakUI werkt idd. Maar soms, na het installeren van een programma of sporadisch komt het Aanmeldscherm weer tevoorschijn en moet ik dus weer kiezen voor Autologon, die dan weer uitgeschakelt is in tweakUI. Het werkt wel maar niet voor lang. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

start - run - control userpasswords2
Geen tweakui nodig
En om toch aan te loggen met een username/pass gewoon shift inhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regedit opstarten
ga naar hkey_local_machine -> software -> microsoft -> windows NT -> current version -> winlogon daar moeten drie items staan
- AutoAdminLogon (string) op 1 zetten
- DefaultUsername (string)
- DefaultPassword (string)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Het was weer even zoeken maar met deze laatste aanbeveling ben ik weer up-to-date.
Ik heb voor alle zekerheid deze topic maar veilig opgeslagen, uitgeprint en tussen mijn favorieten gezet.
Pagina: 1