Toon posts:

[athlon 1400] voeding en koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb twee vraagjes:

1: De thermal sensor geeft 67 graden aan, maar nou heb ik gehoord dat deze 20 graden minder aangeeft dan dat de core warm is, deze zou dus 87 graden zijn. Betekent dit nu dat ik een slechte koeler heb en dat mijn cpu te warm is ?

2: De 5/12/3.3 volt lijnen gevenijk 4.81/11.97/3.28,
en de VCORE voltage geeft 1.76 v aan. Is mijn voeding nu te zwak of hoort dit nu zo?

MinardiFan 8-)

Verwijderd

Post eens wat specs van je huidige systeem, dan wordt alles wat duidelijker voor ons >:)

Verwijderd

Topicstarter
dit is wat ik nu heb:

athlon 1400
asus a7v266
g-force 2 pro/450
tv-kaart
300 w voeding
CPU Cooler Athlon ORB
win98

Verwijderd

Topicstarter
hebben jullie nog meer dingen nodig ? zo ja, zeg ff welke dan plaats ik ze hier ...

MinardiFan 8-)

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
Je proc wordt idd wel warm .

check ook ff of je cooler goed aansluit op de processor

Maar ik zou er toch een andere cooler op zetten.
Bij mij ging mijn orb steeds slechter presteren totdat ie der helemaar mee kapte na +/- 1 jaar.

probeer anders ff een cooler te lenen van iemand en kijk hoe warm je proc dan wordt

voltage maakt niet zo gek veel uit als je niet overclocked als je pc gewoon stabiel loopt.. 300 wat zou voldoende moeten zijn

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Bij mij is de temp aanduiding ook niet echt correct :?

Ik heb een TB 1200 en die wordt 2,4 graden oid. De sensors zijn volgens mij kapoet :P

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
heb dit in de bios gecheckt en niet in een of ander progje, weet niet of dat wat uitmaakt ...

Verwijderd

Mijn Athlon 1400 word 52 a 53 graden, dus das al minder als wat die van jou produceerd.
VCore = 1.750 (Actual 1.77)

Nu vraag ik me wel af. Wat ik nu een normale temp voor deze proc??

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

voedingspanningen mogen maximaal 10 % afwijken, dus daar zit je wel goed hoor. Anders moet je maar even searchen.

20 graden erbij moeten tellen is wel wat veel hoor. Sommige sensors kloppen ongeveer, andere totaal niet. Als je het echt zeker wil weten moet je meten met een aparte thermometer ofzo.....

Verwijderd

Mijn tb 1400 op een msi kt266 (6380) bord wordt zo'n 50 graden met een minicopper orb. Maar...toen ik alles er net in had gezet en de kast weer dicht had en ff c2 speelde liep de temp al snel op tot boven de 60 graden. Toen heb ik dus maar de kast eraf gehaald en dat scheelde zo 10 graden!!
Dus het is erg belangrijk dat de lucht goed weg kan...

S6

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 22:11 schreef MinardiFan het volgende:
hebben jullie nog meer dingen nodig ? zo ja, zeg ff welke dan plaats ik ze hier ...

MinardiFan 8-)
Hoi.

Het is niet nodig dat je onder elke post je nick neerzet :)
Pagina: 1