[JS?] Sounds preloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Ik probeer voordat een site geladen wordt eerst alle geluiden in te laden in de cache van de client.

Ik gebruik nu dit:
code:
1
<embed name="sound2" SRC="bgtune.wav" AUTOSTART='FALSE' HIDDEN='false' MASTERSOUND>

en ik wil automatisch naar de volgende pagina laten gaan mbv de volgende functie
code:
1
2
3
if(document.embeds.sound2.IsReady()) 
   {
   }

Hij geeft de melding 'object not a collection'

Hoezo werkt de hele functie 'IsReady' niet op het Embed? Op welke manier zou ik dit dan moeten doen?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
http://sharkysoft.com/tutorials/jsa/content/048.html

Meer kunnen Google en ik er niet uit halen...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
Op donderdag 08 november 2001 22:48 schreef Blue-eagle het volgende:

//offtopic
IEEEEWWWW Blue-eagle
wat een überlelijk icoontje Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/repuke.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/edit-dark.gif
En om het nog een beetje ontopic te houden:

Neem een 'normaal' preloading scriptje, zoals ik dat normaliter ook gebruik bij m'n JS mouseover HTML (Posted on request..). Als je dan gewoon een hidden layer maakt en die ook laat preloaden met die <embed> tag erin moet het misschien wel lukken.

Weet iemand toevallig of je op deze manier ook een Flash movie kunt preloaden?
Zou wel grappig zijn.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik denk dat je wel moet realiseren dat mensen niet graag wachten, helemaal niet op geluid. Daar zitten sommige helemaal niet op te wachten namelijk.

Blue-eagle... verschrikkelijk icon, ik vraag me af of ik de afspraak komende dinsdag met jullie accountman nog door moet laten gaan ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 08:29 schreef OzBoz het volgende:
Ik denk dat je wel moet realiseren dat mensen niet graag wachten, helemaal niet op geluid. Daar zitten sommige helemaal niet op te wachten namelijk.

Blue-eagle... verschrikkelijk icon, ik vraag me af of ik de afspraak komende dinsdag met jullie accountman nog door moet laten gaan ;)
Heee! Oke, oke... ik zal wel weer een ander nemen :) deze was ff om te testen hoe ik met arrays in php 'mooi' (*ahum..*) met random kleuren kan werken...

Ik krijg het -bijna- voorelkaar om met dat PHP gedoe een random gifje eruit te slaan... ;(
Op vrijdag 09 november 2001 02:05 schreef willem169 het volgende:

[..]

//offtopic
IEEEEWWWW Blue-eagle
wat een überlelijk icoontje [afbeelding]

[afbeelding]
[..]
Die staat in m`n sig >:)

Sorry voor de offtopic post ;)

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 22:48 schreef Blue-eagle het volgende:

Dit is niet precies wat ik zoek dus. Dit heb ik al gevonden zoals je las (ook via google, verschillende pagina's) maar ik moet dus weten wanneer hij geladen is en dan pas verder gaan naar de volgende pagina
dus iets dat checkt of de pagina totaal geladen is, of de soundfile geladen is.
Op vrijdag 09 november 2001 08:29 schreef OzBoz het volgende:

Ik weet het, ik heb er ook een hekel aan, maar het is de bedoeling een 'interactieve' site te worden. Zeg maar een 'goedkope' flash site ;) en daarbij is het alleen maar fun geluid te hebben ;)
Op vrijdag 09 november 2001 02:05 schreef willem169 het volgende:

[..]

En om het nog een beetje ontopic te houden:

Neem een 'normaal' preloading scriptje, zoals ik dat normaliter ook gebruik bij m'n JS mouseover HTML (Posted on request..). Als je dan gewoon een hidden layer maakt en die ook laat preloaden met die <embed> tag erin moet het misschien wel lukken.

Weet iemand toevallig of je op deze manier ook een Flash movie kunt preloaden?
Zou wel grappig zijn.
Hoe bedoel je een 'normaal' preload script? Deze zal neem ik aan dus NIET de sound file preloaden, of hoe bedoel jij dit? Zou je dit beter kunnen uitleggen?

Is er verder nog een optie?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

IsReady() is volgens mij een NS only feature (en dan zelfs alleen NS4.x)
Ik heb al wat zitten vogelen met readyState == 'complete' enzo, maar het lijkt er vooralsnog op dat het niet gaat werken.
Misschien dat het met flash wel kan.

Intentionally left blank

Verwijderd

In Flash kun je toch een new Sound() object gebruiken ???
Pagina: 1