Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het een beetje kwijt met de DDR's, RAMBUSsen, Socket 423's en 478's...

Ik ben van plan een Intel PIV-1,7 te gaan kopen (ik weet het... AMD is beter, maar ik ben nu eenmaal een eigenwijze Intel-fan :)) en DDR-geheugen.

RAID hoeft van mij niet, tenzij je de RAID-aansluitingen ook als een 'gewone' IDE aansluiting kan gebruiken.

Verder wil ik geen on-board video, sound, netwerk, SCSI, modem, of wat ze d'r tegenwoordig wel niet opzetten.

Ik volg Tweakers en GoT al een maandje of wat dagelijks en heb eens op de sites van Asus, Abit en een aantal Nederlandse computerwinkels gezocht, maar kom er toch niet echt uit...

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:15
DDR op P4 ????? :? >:)

<edit>

da's het nadeel...P4= duurder rimm geheugen ... en volgens mij was DDR zelfs beter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou er ipv ddr RD-RAM in doen, dat gaat wat beter met een P4 :)

Aanrader: Asus
Model: zoek zelf maar ff P4T ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Deze is wel goed:
http://www.asus.com/products/Motherboard/pentium4/p4t-e/index.html
Pentium 4 socket 478, i850 chipset, Dual channel Rambus RDRAM

Bedenk wel dat RDRAM nog altijd veel duurder is als SDRAM.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 19:55 schreef MREn het volgende:
zou er ipv ddr RD-RAM in doen, dat gaat wat beter met een P4 :)
Maar RD-RAM is zoveel duurder... en ik begreep ook dat dat er al weer uit ging... kan ik dan over een jaartje ofzo nog wel geheugen krijgen?

Ik had ook begrepen dat de nieuwere P4-moederborden wel DDR aankunnen (Socket 478????)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
i845D komt pas over een maand op de markt d8 ik, dus nog ff geduld
(= intel chipset met DDR support, ASUS zal daar best een mooi bordje rond bouwen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 20:00 schreef Tyrian het volgende:
Bedenk wel dat RDRAM nog altijd veel duurder is als SDRAM.
Ik heb nog even op de ASUS-site rondgekeken en daar vond ik de P4B (ik heb nu een P2B, en die bevalt goed), maar bij de specs staat:
- Max. 3GB PC133/PC100 unbuffered ECC/non-ECC SDRAM DIMMS
Maar dat is geen DDR, toch? Wordt het geheugen niet een beetje de bottleneck?

Als ik de reacties hierboven zie, lijkt het wel of DDR en P4 niet samen kan, klopt dat? (Dat zou wel verklaren waarom ik tot nu toe geen enkel mobo heb gevonden dat aan mijn specs voldoet... |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 20:07 schreef catfish het volgende:
(= intel chipset met DDR support, ASUS zal daar best een mooi bordje rond bouwen :P)
Ah... vandaar... daar heb ik inderdaad wat over gelezen, maar ik kon maar geen moederbord vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 20:07 schreef catfish het volgende:
Door jouw berichtje schoot me ook in eens te binnen dat hierover die ruzie tussen VIA en Intel ging... dus ff gezocht op Tweakers... inderdaad via heeft al wel een bord met PIV/DDR ondersteuning... ff specs opzoeken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo was vandaag bij alternate en die hebbe dat ecs via ddr mobo voor de p4. weet allen nie hoeveel die moest kosten
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 20:08 schreef jeroenr het volgende:
Maar dat is geen DDR, toch? Wordt het geheugen niet een beetje de bottleneck?
Ja, das een P4 met SDRAM, bijzonder zinloos, dan heb je dus niets aan je dure P4, dus geheugen in dat geval duidelijk een flinke bottleneck
Als ik de reacties hierboven zie, lijkt het wel of DDR en P4 niet samen kan, klopt dat? (Dat zou wel verklaren waarom ik tot nu toe geen enkel mobo heb gevonden dat aan mijn specs voldoet... |:()
Komt over een tijdje een chipset uit voor de P4 die wel DDR ondersteunt. Maar dan blijft je geheugen een bottleneck, niet zo erg als met SDRAM, maar waarschijnlijk nog altijd een stuk langzamer dan RDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag bij RoAs computers n "VIA P4 Socket 478 DDR" op de prijslijst staan voor 311,- Als ze kenne leveren... koop die maar en post hier je ervaringen! >:)

http://www.roas-computers.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 20:27 schreef MREn het volgende:
Komt over een tijdje een chipset uit voor de P4 die wel DDR ondersteunt. Maar dan blijft je geheugen een bottleneck, niet zo erg als met SDRAM, maar waarschijnlijk nog altijd een stuk langzamer dan RDRAM
Maar ja... als ik kijk naar de prijzen van dat geheugen, dan is de voor 256 MB goedkoopste DDR ca. fl. 100 en de goedkoopste RAMbus ca. fl. 250, dat vind ik toch een behoorlijk verschil... (en het is vast niet 2,5x zo snel!)

Daar komt nog bij dat ik bang ben dat over een jaartje ofzo RAMbus bijna niet meer gebruikt wordt, dus het prijsverschil nog groter...
Pagina: 1