Oude Laptop afsluiten + OS-vraag.

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
LS,

Kheb hier zo'n oude 486 DX 33mhz laptop staan. Van de vorige eigenaar kreeg ik de tip om iets in te typen alvorens hem uit te zetten. Iets in de buurt van "qo80" ofzo. Ik weet niet precies meer wat het nut hiervan was, maar had iets te maken met TSR's ofzo.
Iemand de juiste naam van dit command, en het nut ervan?

Er staat nu nog vrijwel nix op. Ik wil er graag Windows 95 op kwijt, maar xit met een probleem.

Er zit 640 kb conventioneel geheugen in. (Logies) en 3 mb's Extern geheugen. Volgens mij is het minimum aan geheugen 4mb, maar ik heb ook 386sx 4mb win95 zien draaien, dus opzich moet het kunnen dacht ik zo. Het gaat tenslotte maar om een heel klein beetje.

Maaarrrrr: het ding heeft een 116mb harde schijf, dat betekent dat, zodra ik de installatie files erop kwak er geen ruimte meer over is om de boel te installeren, wat nu? (Ik heb voor het overzetten een printerkabel gebruikt) Is er een floppy versie van windows 95 te maken of te downloaden? (is die al helemaal vrijgegeven?? Hij is tenslotte nergens meer te koop...) Of moet er een andere manier zijn, via die kabel bijvoorbeeld?

Groet, Niek

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je zou het kunnen proberen met een externe zip drive of externe cd speler.

Persoonlijk zou ik je gewoon win3.11 meteen oude word versie aanraden. Windows 95 zal er echt niet helemaa 100% op draaien.

• m-m
  • Niet online

m-m

het kan

ik draai win95 op een 486DX 33 met 2 schijven van 80 mb

maar erg aan te raden is het niet :r
erg traag

• cornelixnootje1
Op donderdag 08 november 2001 19:14 schreef Raser het volgende:
Je zou het kunnen proberen met een externe zip drive of externe cd speler.

Persoonlijk zou ik je gewoon win3.11 meteen oude word versie aanraden. Windows 95 zal er echt niet helemaa 100% op draaien.
Hmm, behalve een cdrom in mn eigen pc heb ik die niet. Kan ik dat op de 1 of andere manier voor mekaar krijgen? Dat ik bijvoorbeeld mn eigen pc als server laat draaien oid?
En zo ja, welk programma raad je aan?

Windows 3.11 heb ik helaas niet meer, is die al ergens legaal te downloaden? (Incl. oude Wordversie het liefst) Of ben ik gedoomed tot DOS+WordPerfect?

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

'K heb nog ergens de 1e win'95 op 13 schijfjes liggen 't draaide snel op een p60

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Win95 op diskettes :) (het bestaat)

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
je kunt het doen via een parallalle kabel, dan heb je twee bestanden nodig (dos bestanden), interlnk.exe en intersvr.exe ofwel natuurlijk netwerkkaartjes gebruiken voor installatie

• cornelixnootje1
Op donderdag 08 november 2001 20:03 schreef ddkiller0900 het volgende:
je kunt het doen via een parallalle kabel, dan heb je twee bestanden nodig (dos bestanden), interlnk.exe en intersvr.exe ofwel natuurlijk netwerkkaartjes gebruiken voor installatie
een netwerkkaart past er niet in. Maar met intersvr krijg ik geen cdromspelers te zien. Xal eens proberen het dan op de HDD te pleuren. Maar volgens mij is dat al eens mislukt... :)

• cornelixnootje1
Heeft iemand die bestandjes nog? (Interlnk.exe en intersvr.exe of fxsvr/fxlink)

Zo ja, mail die dan even op nsmit@home.nl plz...

Verwijderd

wat betreft die "qo80", volgens mij moet er iig "mode" voor.

• cornelixnootje1
Op donderdag 08 november 2001 21:33 schreef Tweakert het volgende:
oja, strax ff proberen...

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hebbie DOS nog ergens???

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• cornelixnootje1
Op vrijdag 09 november 2001 12:31 schreef ThaNetRunner het volgende:
hebbie DOS nog ergens???
jep, net uitgeleend...

in geen 2 jaar nodig gehad en nu issie weg.

:(

• cornelixnootje1
Op donderdag 08 november 2001 21:33 schreef Tweakert het volgende:
het goede command is

"Mode co80"

Wat het precies doet (behalve een cls) weet ik echter nog steeds niet... :)

• cornelixnootje1
Weet niemand waar dit voor dient? Er zijn vast nog wel tweakers die ooit DOS uit hun hoofd kenden? ;)

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

whizzkey

Yep

daarmee stel je je dos-scherm weer in op tekst met kleur ondersteuning geloof ik en het scherm wordt zo 80 chars. breed. Als je in win95 bij het scherm 'u kunt nu de computer uitzetten' bovenstaand commando intypte, zie je de command-prompt weer.

Jep

Pagina: 1