Hoeveel mag ik sparen ???

Pagina: 1
Acties:

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Ik wilde weer eens voor mezelf een "mini-flush" doen ..
Heb ik vroeger wel eens gedaan .. achientjes 3 weken laten sparen en flushen .. en dan juichen als ik 9k blokjes had ...

Ik wilde dit voor de "gein" en mezelf weer eens doen ... maar nu ik een gemiddelde heb van 6k in het weekend en 13k doordeweeks ... kan dit geintje best hard gaan ...

Vandaar de vraag, hoelang kun je sparen vooradt D-Net moeilijk gaat doen omdat je dan de stats-runs op gaat houden ..

Ik weet dat blokjes 90dagen houdbaar zijn, maar ik denk niet dat ik het zolang volhoud ...

Maar wat is een redelijke termijn voor een mini-flush ..
2 weken, 3 , 4 weken ...

wie o wie van de dpc-crew kan mij een antwoord hierover reply'n / Mailen

Mijn stats-page van D-Net

Jive's Box
Jive @ DNET

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

op zich is het niet de bedoeling dat er gespaard wordt, dat hebben we ook met dnet afgesproken na de problemen in het verleden.. toch zijn er een aantal teams/mensen die 1x in de week flushen en dit levert geen problemen op..

veel langer moet je ook niet gaan sparen, want dan komen de blokjes uit verschillende keyspaces en daar heeft de server van dnet nog wel eens moeilijkheden mee.

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Dat van teveel key-spaces is natuurlijk redelijk te vereenvoudigen ..
Ik draai nu ook een proxy met 50k blokjes erin om een paar dagen vooruit te kunnen ...

Als ik die volprop met 200k blokjes ofzow zou ik toch alles uit een paar keyspaces moeten hebben, zodat ie ook alles heel snel kan stat'sen ...

Of denk ik hier nu krom ???

(ik dacht zelf aan een weekje of 3/4 om te sparen nml, dus met 200k moet ik dat wel redden)

Jive's Box
Jive @ DNET

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

gaat er om dat ie dan weer 'oude' keyspaces moet aanspreken, deze moeten dan in het geheugen worden geladen etc. zijn ze niet echt blij mee

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:33
De vuistregel is dat je elke 2-3 week moet flushen.
(Gevraagd aan DSmarty met hun TeamBVD verjaardagsflushes :P)

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
* Jive Hoopt dat een DPC crewlid dit kan bevestigen van die 3 weken, maar voorlopig ga ik mijn proxy op "minimum units 200.000" zetten, dan merk ik het vanzelf wel ...

* Jive gaat het draadje in de gaten houden.

ps: Dutchman .. 150k flushen in 1x, red je proxy dat ???

Jive's Box
Jive @ DNET

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 17:04
Mijn proxy trekt dat zonder alteveel moeite, toen Misser nog actief was zat hij tussen de 150/200K dag zonder speciale flush (hoogste wat proxy te verwerken heeft gehad is 1.2 miljoen op 1 dag, en dat ging ook min of meer goed :) ) Maargoed qua sparen: keys uit meerdere keyspaces is zeer zeker een probleem voor dnet, maar zolang je onder de 400 (max 500) duizend blijft zou het geen probleem moeten zijn.

We spend our years as a tale that is told

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Anders doe je toch lekker mee ...

Doen we een Dutchman Flush-Dag ...
iedereen sparen, en dan op een bepaalde dag iedereen flushen ;p

Moet trouwens zeggen dat M@lkunie het ook weer aardig doet, ik denk dat ik ze van OGR afgetrokken heb ofzow, want ze zijn al 33 dagen niet meer aan het OGR'n .. en nu blijven ze ineens mij elke keer net de loef afsteken met 100 WU's meer in de daily-stats ... wel grappig om te zien dat er nog aardig wat strijd in RC5 zit hier en daar.... keep em }:O ing

Jive's Box
Jive @ DNET

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ja. Ik wilde eigenlijk stoppen met flushen via dutchman als ik de 4e plek en 1 mio blokjes had. Zal nu wel een 5e plek en 1 mio worden :7

Goed bezig!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57
Ik weet niet hoe moelijk ze er over doen maar ik heb ook in 1x <100k geflushe en is allemaal wel goed aangekomen dus ik denk dat het niet zo veel uitmaakt.

Is aleen wat zwaarder voor hun server.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28
Ivo(d.net) zei eerst dat ze pas maatregelen ondernemen als ze er echt last van hebben (en er dus een backlog ontstaat). Ikzelf heb al verschillende keren 100k of meer geflushed met wu's van max. 2 maanden oud. Hier zijn nog nooit problemen mee geweest. Zolang je dus niet meer dan die paar honderd K flushed zal ert weinig aan de hand zijn.Maar je moet wel bedenken dat het voor d.net (mochten ze toch moeilijk gaan doen) betekend dat je er uit wordt geknikkerd. Alhoewel ik daar niet al te bang voor zou zijn :)

[removed]

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Vind het zowiezo wazig dat blokjes 90 dagen houdbaar zijn, zo werken ze zelf flushes & backlog's in de hand, ik heb es lopen kijken wat de reden voor die 90 dagen is .. maar kan in de faq-o-matic er niets over vinden wrom het 90 is en niet 60 of 30 ...
Als blokjes echt 60 dagen in een proxy ergens blijven staan heeft die prox toch echt te weinig te doen en veeels teveel blokjes gehaald lijkt me ...

Wie o wie weet de reden vd 90 dagen.

Jive's Box
Jive @ DNET

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 12:54 schreef JiveDAF het volgende:
Vind het zowiezo wazig dat blokjes 90 dagen houdbaar zijn, zo werken ze zelf flushes & backlog's in de hand, ik heb es lopen kijken wat de reden voor die 90 dagen is .. maar kan in de faq-o-matic er niets over vinden wrom het 90 is en niet 60 of 30 ...
Als blokjes echt 60 dagen in een proxy ergens blijven staan heeft die prox toch echt te weinig te doen en veeels teveel blokjes gehaald lijkt me ...

Wie o wie weet de reden vd 90 dagen.
zodat team niet langer dan 90 dagen kunnen sparen :?
Of om een evt. tekort aan blocks op te lossen (steeds minder blocks, omdat een steeds groter deel al gecracked is)

Of omdat ze dan niet het risico lopen dat er ineens "tig" jaar oude blocks ingeleverd worden :?

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Op vrijdag 09 november 2001 12:54 schreef JiveDAF het volgende:
Vind het zowiezo wazig dat blokjes 90 dagen houdbaar zijn, zo werken ze zelf flushes & backlog's in de hand...
Weten doe ik het ook niet, maar het zou gebaseerd kunnen zijn op een oude inschatting van hoeveel tijd het zou kosten om een complete key-space door te werken. Misschien is D.net wel een beetje in de problemen gekomen doordat de verwerking toch iets sneller ging dan verwacht en er in die periode van 90 dagen veel meer werk wordt verzet dan ze oorspronkelijk hadden gedacht...

With the light in our eyes, it's hard to see.

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Was is dan eigenlijk de grootste flush van een individu of subteam geweest die gewoon goed is gegaan?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 13:20 schreef stokkie het volgende:

[..]

zodat team niet langer dan 90 dagen kunnen sparen :?
Of om een evt. tekort aan blocks op te lossen (steeds minder blocks, omdat een steeds groter deel al gecracked is)

Of omdat ze dan niet het risico lopen dat er ineens "tig" jaar oude blocks ingeleverd worden :?
Ik bedoelde dus dat een tijdslimiet helemaal niet gek is, maar wat wel gek is dat die zo hoog is ...
90 dagen .. kom op he .. hoeveel blokjes kun je wel niet doen met een 486 dx100 in 90 dagen ...

30 dagen lijkt me een veel realistischer tijdlimiet.
Hebben ze ook veel minder last van BackLogs.

Jive's Box
Jive @ DNET

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
Op vrijdag 09 november 2001 14:26 schreef RobzQ het volgende:
Was is dan eigenlijk de grootste flush van een individu of subteam geweest die gewoon goed is gegaan?
1,2 miljoen van ons.
was volgens mij op 9 april jl.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:02
fijtjes:

- problemen ontstaan er doordat de keyserver maar een beperkt aantal keyspaces in z'n geheugen heeft staan. om de paar weken gaat er zo'n keyspace doorheen. als je nu met te oude pakketjes aankomt, dan staan die niet meer in de RAM van de reyserver en moet hij als een gek gaan swappen.

- verder wordt het ZEKER NIET gewaardeerd als je dezelfde blokjes meerdere keren stuurt om er zeker van te zijn dat ze aankomen. 10*500k aan oudere blokjes is inderdaad een dag werk.

- vertraging in het aankomen van de blokjes komt vaak door het verstoppen ('backlog') van de dist.net proxyserver via welke jij de blokjes naar de keyserver stuurt (status: http://n0cgi.distributed.net/rc5-proxyinfo.html ) daardoor lijkt het alsof het een dag later her-flushen dan effect heeft gehad, in de praktijk komt dat door de backlog.

- missende blokjes komen vaak door dubbelflushen: een (persoonlijke/team) pproxy haalt doubles er niet uit; D.net wel. Als er consequent blokjes missen zal je je teamgenootjes en je copieerprocedures eens goed aan/door moeten kijken. cheaten komt helaas overal voor, ik heb het volgens mij nu bij alle cometties waar dpc aan meedoet nu wel gezien.

- die 90 dagen geld inderdaad in theorie, in de praktijk wordt daar nog weinig mee gedaan. eerst worden gewoon andere blokjes uitgegeven die nog niet geweest zijn

- d.net is momenteel veel kleine pakketjes aan het uitdelen, waarschijnlijk zijn dit wel al eens uitgegeven pakjes die nooit teruggekomen zijn. Dit heeft wel tot gevold dat d.net nu dus zowieso uit veel verschillende keyspaces blokjes krijgt. in zekere zin halen ze nu dus zichzelf de problemen op de hals.

Conclusie?
phh veel te veel tekst om na te lezen...

Dan maar: MF-en kan, maar doe het met mate!

P.S. nog een paar tips:

:) MAAK BACKUPS!!!!!! :)
succes *D

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Volgens mij is het geen 90 dagen meer, maar 60 dagen, maar zeker ben ik er niet van...

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Hmmz, nu ik over mun proxy aan het nadenken ben ..

Anandtech heeft een grote Super-Proxy draaien, waar alle leden & proxy's heenflushen ...

Is het niet een ideetje om in het T-Net serverpark ook zo'n proxy te draaien, kan je hem mischien zelfs direct op het D-Net netwerk aansluiten (als d-net dat goed vind natuurlijk) ...

Of loop ik nu uit mijn nek te lullen en is er allang een T-Net hosted D-Net proxy (buiten de keyserver.org proxy's)

Jive's Box
Jive @ DNET

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Op vrijdag 09 november 2001 17:06 schreef PowerCow het volgende:

[..]

1,2 miljoen van ons.
was volgens mij op 9 april jl.
1,2M vetjes :)

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Ikarus
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

En ik moet leren niet op quote te drukken (ben echt duf), maar dat is normaal na 28 uur wakker zonder caffeine

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Ikarus
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

[edit]Ikarus moet threads eerst lezen als ie 28 uur wakker is[/ediit]

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-05 23:35

Chakotay

Lick here to continue

Das geen edit Ikarus :D

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Roel
  • Laatst online: 22-05 11:30

Roel

screen -x addict

En ook kijken waar je klikt na 28 uur wakker zijn.. :D

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Hij wil niet sparen ...

Ik heb expertmode op RC5 al aangezet, en de maxkeysdone ook op 200.000 gezet ...

Maar hij blijft toch elke keer weer flushen ...

Iemand een idee waar het fout gaat ???

Jive's Box
Jive @ DNET

• Roel
  • Laatst online: 22-05 11:30

Roel

screen -x addict

Zet er een minkeysdone=[getal dat je wil sparen] bij. Dan kun je tussentijds ook nog blokjes ophalen.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
* Jive has made the change & hopes for a good & big ppprc5.out

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

maar dat schiet toch niet op ja? dan hebben sommigen de zelfde bvlokjes zitten grazen? :?

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Op zondag 11 november 2001 16:43 schreef HeiT het volgende:
maar dat schiet toch niet op ja? dan hebben sommigen de zelfde bvlokjes zitten grazen? :?
?????????

Daar gebruik ik 1 proxy voor ....
Alles komt op 1 plek binnen en gaat later op 1 plek eruit ...
En blokjes zullen altijd netjes geteld worden, tenzij het randoms zijn.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 19:04 schreef RobzQ het volgende:

[..]

1,2M vetjes :)
Klopt niet. Killemall heeft zonder problemen een keer bijna 1.5 miljoen aan blokjes doorgespoelt zonder problemen.

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Mja, ik ken maar 72k blokjes per week doen (gemiddeld)

Dus ik zou in mun uppie net geen miljoen halen alsik 90 dagen spaar ..

Hebbik geen zin in, duurt te lang ...
Maar mischien is een nieuwjaarsflush wel leuk ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Pagina: 1