internet verbinding redundant maken

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hier op mijn werk een 4mbit verbinding liggen naar BT-Ignite. Nu hebben ze de afgelopen dag bijna 15 uur plat gelegen i.v.m. een storing.

Omdat ik dit de volgende keer wil voorkomen vraag ik me af, of het mogelijk is om bij een andere provider een backup-isdn verbinding te krijgen.

Hiermee wil ik bereiken dat mijn router, zodra de verbinding wegvalt, 1 of meerdere isdn lijnen opent naar een tweede provider die het verkeer omleidt.

Nu vraag ik me af of zo'n dienst leverbaar is en door wie? Ik bedoel onze huidige ip-range moet dan immers bereikbaar zijn via een andere route :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ik denk dat je dan gewoon ff planet moet opbellen.

tis zakelijk.

trouwens elke provider wel alleen planet of xs4all zou ik kiezen.

voor geld kan alles he >:)

• xantos
  • Niet online
zijn er mensen die zoiets dergelijks al eens gedaan hebben?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Ja, echter als jouw IP's bereikbaar moeten blijven dan MOET je inbellen bij dezelfde provider...Voor enkel surfen kan je wel makkelijk ISDN als backup gebruiken.

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• xantos
  • Niet online
hoe doen internet providers dat dan?

Ik vraag me af in hoeverre een backup lijn (isdn) zin heeft bij dezelfde provider. Als die een flink probleem heeft dan zal een isdn lijn ook niet veel zin hebben, denk ik zo...

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Kijk voor de grap eens op de site van BT-Ignite, zoals daar te lezen staan wordt er optioneel een ISDN back-up aangeboden.

http://www.btignite.nl/producten/internet/inetaccess/techspe
cs.html

Neem anders eens contact op met de account-manager van BT, het lijkt mij dat ze gezien het probleem van afgelopen week erg bereid zijn om je snel van dienst te zijn.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 12:22

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Eigenaardig, ik dacht altijd dat als je een zakelijk abonnement nam/neemt, dat er dan wordt gegarandeerd voor een 99% uptime oid?

En mocht er dan iets uitvallen je iig zeker een backup-verbinding kunt krijgen, maar jah, ik vergelijk hier denk ik appels met peren :).

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• xantos
  • Niet online
[b]Op donderdag 08 november 2001 21:55 schreef d-
Neem anders eens contact op met de account-manager van BT, het lijkt mij dat ze gezien het probleem van afgelopen week erg bereid zijn om je snel van dienst te zijn.
Dat heb ik al gedaan voor de storing. Het blijkt dat ze met deze dienstvelening gestopt zijn. De IDSN fallback service is niet meer beschikbaar volgens onze account manager |:(

• xantos
  • Niet online
Ik heb net even met KPN gebeld. Zij leveren alleen zulke oplossingen in combinatie met een huurlijn. Kan dit ook met IDSN?
Pagina: 1