[XP] verdijnende icoontjes in system tray??

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Bij mij verdwijnen af en toe icoontjes uit mijn system tray. Dat betekent uiteraard niet dat Windows XP ze verbergt wanneer ik ze niet vaak genoeg gebruik, maar dat ze echt verdwijnen.

Aangezien ik dit meemaak bij meerdere programma's (Trillian, GetRight, Proxomitron, etc.) en aangezien het erg onregelmatig en onvoorspelbaar gebeurt, vroeg ik me af of het jullie bekend voorkomt. In de KB van MS kan ik niks erover vinden, maar misschien gebruik ik wel de verkeerde zoekterm...

Wat denken jullie dus: moet ik de softwaremakers aanschrijven van de genoemde programma's, of zou het een XP-bug zijn? En gebeurt het jullie ook? :?

Verwijderd

Volgens mij hoort dat gewoon zo in XP |:(

• TromboneFreakus
Op donderdag 08 november 2001 19:03 schreef Headbanger het volgende:
Volgens mij hoort dat gewoon zo in XP |:(
Maar dat is niet echt handig - mocht het waar zijn...

Wanneer ik nu een berichtje wil versturen met Trillian moet ik eerst Trillian via CTRL-ALT-DEL afsluiten en vervolgens opnieuw starten (of ik zou een melding moeten negeren dat hij al opgestart is...).

Echt handig is dat niet bepaald... ;(

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Rechtermuisknop op startknop -> properties -> tabblad taskbar

Onderaan staat customize, daar vind je de instellingen. Ze staan waarschijnlijk allemaal op "hide when inactive" :)

edit: je daar daar ook instellen "always hide" of "always show". Je kan die hide optie ook helemaal uitzetten :)

They made me do it.

• TromboneFreakus
Op donderdag 08 november 2001 19:05 schreef Smoothy_ het volgende:
Rechtermuisknop op startknop -> properties -> tabblad taskbar
Onderaan staat customize, daar vind je de instellingen. Ze staan waarschijnlijk allemaal op "hide when inactive" :)

edit: je daar daar ook instellen "always hide" of "always show". Je kan die hide optie ook helemaal uitzetten :)
Nee hoor.... even quote mezelf:
Dat betekent uiteraard niet dat Windows XP ze verbergt wanneer ik ze niet vaak genoeg gebruik, maar dat ze echt verdwijnen.

• TromboneFreakus
Als extra verduidelijking een plaatje met de uitgeklapte systemtray waarop geen icoon van Trillian te zien is (die was er een tijdje terug nog wel....). Start ik echter Trillian op, dan geeft deze aan al gestart te zijn.... (ook te zien bij 'Services')

Plaatje verwijderd

Verwijderd

kheb exact utzelfde gehad. vlgs mij lag het probleem bij mijn keyboard drivers (trust direct access). toevallig wilde ik toch al weer ff win2k erop gooien dus maakte ik me er niet druk om. toen ik weer een weekie later xp als prim os had heb ik voor de zekerheid mijn keyboard drivers niet geinstalleerd. tot dusver geen verdwijnende icoontjes *D

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 14:13
Ik heb hetzelfde probleem, ben er nog niet uit wat het nou is. Erg lastig, ik kan inderdaad sommige progs niet meer aanklikken.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 09:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Sorry dubbele post door netcongestion..

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 09:00

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Volgens mij doet XP dat alleen als je voor de betreffende icoontjes 'always hide' instelt..

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Kan dit niet zijn, omdat je explorer.exe een keer gecrashed is?

Ik heb dan ook dat sommige icoontjes wel terugkomen en andere niet |:(

En dat ligt aan de softwaremaker....

webOS all the way!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 14:13
Ik heb mijn bovenstaande probleem opgelost!

Op dat moment had ik geen gebruikers-aanmeldscherm bij het opstarten van XP (aangezien ik de enige ben die mijn pc gebruikt). Toen ik dit wel ingesteld heb, werd mij gevraagd of ik alle instellingen persoonlijk wilde maken (of zo iets). Er wordt blijkbaar op dat moment een specifiek gebruikersprofiel aangemaakt.

Hierna deed alles het weer zoals het moest, de system tray deed het ook weer zoals vroeger.

Probeer dus een nieuw gebruikersprofiel aan te maken.
Succes ermee!

• Gorefest
  • Laatst online: 15-09 15:33

Gorefest

serial killer.

Hmm ik heb nu dus ditzelfde probleem nadat explorer gecrashed is.
Is er geen manier om deze terug te krijgen zonder de PC opnieuw op te starten.

Ik had het trouwens ook al onde WinME

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-09 21:35

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

In je register bij [HKLM] software --> MS --> Windows --> Current Version --> Run kijken wat er opgestart wordt, deze waardes (bijv. c:\program files\blaat\blaat.exe) kopieren naar Start --> Run en voilla... :)

/edit:
Wel een beetje omslachtig als je Pc vaak crashed, je kan het dan ook allemaal in een batch zetten en deze runnen na een crash.

of je PC bij zoveel vastlopers opnieuw installen... :P

Godfather Bodybuilding topic reeks

Pagina: 1