Een amiga 500 met 512 kb ram !
Verwijderd
elektrozaken zijn meestal goedkoper. zou sowieso ff goed rondkijken voordat je wat koopt.
Mijn ervaring is dat het weinig of geen verschil maakt.
Maar ja, in Hoorn dan. Ik heb zelf nu 2 spire coolers 80mm en 2 Sunon coolers@220 Volt 120mm, bij elkaar kostte deze coolers mij 100 gulden in een elektro-zaak. Ik had even gekeken bij 2 computerwinkels gevraagd wat het daar zou kosten, de ene was even duur en de andere was een tientje duurder.
Maar ja, in Hoorn dan. Ik heb zelf nu 2 spire coolers 80mm en 2 Sunon coolers@220 Volt 120mm, bij elkaar kostte deze coolers mij 100 gulden in een elektro-zaak. Ik had even gekeken bij 2 computerwinkels gevraagd wat het daar zou kosten, de ene was even duur en de andere was een tientje duurder.
AsRock 690FX Deluxe3 - AMD X4 640, 4GB PC6400 DualChannel Kingston - 1x OCZ 60GB SSD - Samsung SpinPoint 1TB
De huis-tuin-keuken-computerboer heeft waarschijnlijk niet veel keuze qua merk en uitvoering, zelden dat je er een met Papst treft.
Verder kan je het wat betreft de prijs ook aan het rechte eind hebt.
In de electrozaak moet je wel specifiek om 12V fans vragen (tenzij je natuurlijk het zelfde principe wil laten opgaan als met een 12V fan die op 7V draait (zelf 2 Papst fans voor 8 tot 16V, die op 7 ook nog leuk blazen)
Verder kan je het wat betreft de prijs ook aan het rechte eind hebt.
In de electrozaak moet je wel specifiek om 12V fans vragen (tenzij je natuurlijk het zelfde principe wil laten opgaan als met een 12V fan die op 7V draait (zelf 2 Papst fans voor 8 tot 16V, die op 7 ook nog leuk blazen)
Een cliche is ooit origineel begonnen
kewl.. thanx.. Ik zal er rekening me houden.
Die 12v -> 7v enzo.. ik weet niet hoe dat allemaal moet. En die 8v - 16v naar 7v brengen..
) ben geen electricien.
Is er ergens een mooie tutorial/info/faq's over fan's modden?
Zijn Papst eigenlijk beste NOISE/CFM verhouding?
thanx
Die 12v -> 7v enzo.. ik weet niet hoe dat allemaal moet. En die 8v - 16v naar 7v brengen..
Is er ergens een mooie tutorial/info/faq's over fan's modden?
Zijn Papst eigenlijk beste NOISE/CFM verhouding?
thanx
Een standaard connector van je PC-voeding bevat 12V (geel), 5V (rood) en 2*aarde (zwart)
Een fan sluit je normaal aan op geel-zwart (ook al is draad van je fan rood)
Echter, als je de fan met z'n rode draad op de gele van de PC en met de zwarte op de rode van de PC aansluit, staat er 7 V (spanningsverschil tussen 12 en 5 = 7) op.
Dit laat de fan langzamer maar vooral stiller draaien.
Kijk altijd wel ff of de fan gaat draaien bij een lager voltage anders brandt ie door.
Papst heeft stille fans die toch goed presteren, of ze ook de allerbeste zijn weet ik niet.
Voor CFM em dB kijk de pdf'jes op www.papst.de (en zoek de engelse versie knop)
Echter, als je de fan met z'n rode draad op de gele van de PC en met de zwarte op de rode van de PC aansluit, staat er 7 V (spanningsverschil tussen 12 en 5 = 7) op.
Kijk altijd wel ff of de fan gaat draaien bij een lager voltage anders brandt ie door.
Papst heeft stille fans die toch goed presteren, of ze ook de allerbeste zijn weet ik niet.
Een cliche is ooit origineel begonnen
Kewl.. en als je nu een 120mm fan vind of een nog grotere, die op 24v draait.. kan je die ook runnen in je computer? op 12v ofzo?Op donderdag 08 november 2001 19:45 schreef koekum het volgende:
Een standaard connector van je PC-voeding bevat 12V (geel), 5V (rood) en 2*aarde (zwart)
thanx
http://teamawe.safeshopper.com/5/14.htm?543
Deze lijkt een van de beste noise/cfm verhoudingen te hebben.
http://www.pcmods.com/details.asp?ProdID=103
En deze heeft MEGA cfm , maar is ook 41dB. Als ik zo eentje neem en die dan op 7v zet. en als ik buiten huis ben en ik moet renderen zet ik die op 12v.
En dan deze: Titan TFD12038M12B 120x120x38 2000rpm 4,2watt 95cfm 32dB 12V DC
Ongelooflijke waardes.. beste noise/cfm ooit gezien imo, of niet?
Papst 120mm doen het bijna zo goed.. maar die titan lijkt toch wel top!
cya
Deze lijkt een van de beste noise/cfm verhoudingen te hebben.
http://www.pcmods.com/details.asp?ProdID=103
En deze heeft MEGA cfm , maar is ook 41dB. Als ik zo eentje neem en die dan op 7v zet. en als ik buiten huis ben en ik moet renderen zet ik die op 12v.
En dan deze: Titan TFD12038M12B 120x120x38 2000rpm 4,2watt 95cfm 32dB 12V DC
Ongelooflijke waardes.. beste noise/cfm ooit gezien imo, of niet?
Papst 120mm doen het bijna zo goed.. maar die titan lijkt toch wel top!
cya
[From Redeye]
Maar ja, in Hoorn dan.
[/From Redeye]
Cewl, ik woon ook in Hoorn
Waaro woon je erregens ?
Ik woont op de J Poststraat, vlak bij die LTS.
Heb ook twee Sunons 80mm bij Jonker vandaan.
Fl.19,- per stuk.
Heb de rest van me spullen allemaal bij Klare vandaan, goedkoper en weten veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer. Ze hadden alleen geen fans op 12V
Maar ja, in Hoorn dan.
[/From Redeye]
Cewl, ik woon ook in Hoorn
Waaro woon je erregens ?
Ik woont op de J Poststraat, vlak bij die LTS.
Heb ook twee Sunons 80mm bij Jonker vandaan.
Fl.19,- per stuk.
Heb de rest van me spullen allemaal bij Klare vandaan, goedkoper en weten veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer. Ze hadden alleen geen fans op 12V
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Pagina: 1