oud beestje wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39
hey,

ik sloot de net mijn ouwe pentium 100 aan en die wou niet booten. 1 van de HD's spint wel op, de stroom wordt doorgegeven aan mijn monitor maar ik krijg geen beeld en de ventilator van de cpu draait ook niet, terwijl de cpu het trouwens wel doet want die wordt warm.

toen heb ik de HD losgekoppeld en toen hoorde ik dat de 2de HD niet opspint (of hij is zo stil).

wat zou hier het probleem kunnen zijn?

zelf denk ik aan de voeding.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
kabels goed aangesloten, kapot geheugen, kaarten er goed in .... gewoon alles eruit en 1 voor 1 dingen erbij zetten en kijken wanneer ie het niet meer doet....

offtopic

lose the sig

/offtopic

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

Check je jumpersettings.. heb k ook al zovaak gehad, denk je dat alles goed staat, behalve die ene daar verstopt in een hoekie... :)

inderdaad AAD

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:39
er is helemaal niks aan die kast veranderd sinds de laatste keer dat ik erachter zat. alle kabels zitten goed etc en het geheugen is ook goed.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Het is naar alle waarschijnlijkheid, de voeding of gewoon het moederbord zelf, als al de ventilator van de cpu niet werkt. Dat de cpu warm wordt zegt niks, die draait op de 3.3/5 volt lijn van de voeding, en het zou kunnen dat alleen de 12v lijn gaar is, dus gewoon een andere voeding erin en testen maar..