Toon posts:

Vcore omlaaaaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een sucky Shuttle AV61 mobo (een van de eerste revisies :'( ) en na veeeel problemen heb ik 'm eindelijk stabiel. Er hangt een PIII 600 (geen CU (dus katmai!?)) en dat is de max. Het board ondersteund geen CU CPU's :(

Nu las ik dat dit komt omdat mijn board een Vcore van 2V heeft en dat daarmee de CU CPU's in rook opgaan aangezien die op 1.65V draaien.

Logische gevolg trekking; kan ik die Vcore naar beneden halen zodat ik een lekkere snelle PIII op 133 erin kan hangen.

XAQT

Verwijderd

converter kan voltage omlaag halen, maar of je mobo zelf ondersteuning heeft voor CU cpu's moet je ff kijken bij de bios updates van shuttle, verder weet ik ook niet of je mobo wel 133 Mhz cpu's ondersteund, anders kun je ook een p3 1000 100fsb nemen, of een celeron 1100 (lager kan natuurlijk ook, maar waarschijnlijk zit je wel vast aan 100mhz FSB

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Een nieuw moederbord met Athlon 1200 geeft betere prestaties voor minder geld. Is ook iets om te overwegen. De SiS735 is een leuke chipset. Stabiel, snel, goedkoop. :)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 133 mobo (zonde dus dat ie nu op 100 draait) en ik heb al 133 geheugen.

Ik heb mobo 'BOM v11' en CU wordt pas ondersteund vanaf 'BOM v12', maarjah... omdat ik las dat het waarschijnlijk alleen aan de Vcore lag, is het 't proberen nog wel waard. Goeie bios update heb ik al draaien.