Toon posts:

AMD 1800 XP wil niet windows installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 dagen een AMD 1800 XP gekocht met een
MSI k7t 266 pro 2 gekocht met 256 MB DDR en een 60 GB 7200 toeren harddisk.
Klinkt leuk maar ik kan geen windows installeren dan krijg ik allemaal fouten zodra ik in de setup ben.
Zoals bij win98 scandisk gaat goed en zodra hij verder wil krijg ik een aantal fouten. mij vraag waar ligt dit aan en hoe krijg ik ze er uit we dachten eerst men moederbord maar ik heb een nieuwe gehaald en die doet het ook we denken nu men geheugen.

Alvast bedankt

grz. Stepzand ;'(

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Kan inderdaad heel goed geheugen zijn.

Ik heb ooit ook een module stuk gehad.
Hij kon ineens geen cd's meer branden dus OS opnieuw geinstalleerd.

Maar dat wou toen ook niet meer omdat ik veel errors kreeg. :(

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Had je daar bij ook een AMD?
Ik kan dus het beste ander geheugen halen :?

Verwijderd

Als je gare geheugen erin hebt kan je
van die errors krijgen als 'file not found' ed

try ander geheugen zou ik zeggen.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28

EaS

#1:

Update: After posting this review we received a number of emails from other K7T266 Pro2 users running into the same problems as reported here, specifically, very low performance in video editing and loss of the CDROM after installation of the bus master drivers. As it turns out, all these problems were caused by enabling the CPU temperature warning in the BIOS. After diabling this setting, the video editing performance increased to levels typical for a VIA KT266A-based board, moreover, there was no further loss of the secondary IDE channel devices after installation of the drivers (Special Thanks to Kip Bedell for the tip).

Eens proberen ? Misschien helpt het ook voor een betere install.

Ook laatste BIOS erop gekwakt ??

Verwijderd

Topicstarter
Ligt het dan nog steeds aan men geheugen
of aan de bios ? l:

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28

EaS

Nou, probeer eerst het volgende:

Zet in je BIOS, de CPU Temperatuur Warning op disabled.
Probeer dan nog eens Windows te installeren.
Lukt het ?? Dan lag het niet aan je geheugen.
Lukt het niet ?? Dan ga je kijken wat het wel kan zijn.

Hoe ??

Windows op een zo kaal mogelijk systeem installeren.

Dus 1 blokje geheugen, alleen een videokaart, een harddisk en de CD-ROM.
Daarmee kun je de overige hardware componenten al uitsluiten (zoals evt. soundkaart, netwerkkaart etc.)
Nog problemen ?
-CD-ROM kan vuil zijn :o
-Slecht lezende CD-ROM speler :o
-Geheugen kan inderdaad corrupt zijn (kun je alleen testen door er dus een ander blokje in te doen)
-Het kan zelfs zijn dat je gewoon een brak mamaplankje hebt (maar daar gaan we hier eigenlijk niet van uit)
-Een te warm wordende CPU lijkt het mij in dit geval niet
-Een verrotte voeding ook niet.

Soms willen dingen als powermanagement uitzetten ook nog wel eens helpen.
Welke Windows is het 98 of 98SE ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is een splinter nieuw moederbord (men 2 de)
Er zit haast niks in dus alleen videokaart harddisk en cd speler wat je al noemde. En ik heb trouwens elke windows versie geprobeerd.
win 98, win98 SE, win Me, win 2000 pro, win XP pro engels en nederlands.

Dus wat nu ? nog meer tips (8>

Verwijderd

domme vraag: heb je 'load setup defaults' in je bios uitgevoerd? wel doen. daarna je fsb op 133 en als t goed is staat critical temp al disabled. blijf je moeilijkheden houden dan is je geheugen de eerste verdachte, niet het mobo. wat voor merk als ik vragen mag?

oops, ik lees nu dat t je tweede mobo is... yep, tis je geheugen denk ik. ik draai met veel succes op dit bord Infineon CL2 geheugen (staat ook in MSI's test report)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ik had een paar weken geleden hetzelfde probleem...

bij mij lag het eraan dat 2 pci-kaarten sloten deelden terwijl dat niet mocht (oooh boefjes...ik zei nog zo: mag niet! :))

Maar dat is bij jou dus niet zo, omdat je geen pci-kaarten d'r in hebt tijdens het installeren...

dan zou het aan je moederbord kunnen liggen...misschien jumpers die moeten worden verplaatst ivm Athlon XP :?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

zou ook kunnen zijn dat je je raid controllers in het begin niet bekeken heb:)

(f6)

Verwijderd

Hallo,

ik heb precies hetzelfde probleem gehad met een Gigabyte mobo en later hetzelfde MSI mobo.
Als je je FSB op 100 zet dan wil ie wel alles gewoon installeren.
Verder weet ik nog niet hoe je dit op kan lossen, ben nog aan het zoeken, helaas.

[edit] Ik heb mijn BIOS gereset naar Default Settings, FSB op 133 gezet en AGP op 2x (G400 die ik heb kan niet 4x, dus ik dacht, voor de zekerheid). Ik heb in Win2000 die VIA 4-in-1 drivers geinstalleerd.
Telkens heb ik mijn settings geprobeerd met Return To Castle Wolfenstein.
Met deze settings liep ie in WinXP trouwens na 19 minuten spelen vast. Toen heb ik maar mijn Vcore op 1,80 gezet en nu lijkt alles wel te werken.
Ik heb alleen net last gehad van een of andere rare error in Wolfenstein, waarbij ik linksboven in beeld rode error messages krijgt en de hele AI gewoon niet meer werkt.
Dit heb ik nog nooit gehad met mijn FSB op 100, dus dat is wel minder. Het enige lichtpuntje is nu dat ik toen ik exit (Quit Game) deed en weer Load Game, het spel het wél gewoon deed.

PS Mijn AGP draait nu op 66 Mhz
PCI op 33 Mhz
En CPU is 52 graden C
Ik weet niet of dat allemaal goed zit, maar goed.
[/edit]

[edit2] Vandaag liep ie na een half uur of zo weer vast in Win2000, met een hoge pieptoon uit de kast. Heel fijn dus..... :( [edit 2]
Pagina: 1