Toon posts:

Iso goed gebrand / WinXP installatie error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een bestandje van het net geplukt. Namelijk winxp.iso.exe (WinXp installatie). Deze heb ik in NERO als een image bestand gebrand. Niets aan de hand. Nu heb ik mijn laptop hd'tje leeggepoetst en heb die cd erin gedaan om te booten. Werkt ook. Totdat hij dan opnieuw moet opstarten en verder wil gaan met de setup. Dan krijg ik:

Fatal Error

An error has encoutered...blabla

Manipest Parse Error: Invalid at the top level of the document.
:? :? :? :?

Als ik dan op OK klik kan ik de log-file kijken. Die zegt iets van:
Installation Failed: D:\I386\asms. Error Message: Data error (cyclic redundancy check).
...
If you are installing from a CD, there might be a problem with the disc; try cleaning the disc or try using another disc.

Ik betwijfel nu zelf of ik die ISO file wel goed heb gebrand. Een vriend van me heeft die ISO file gewoon uitgepakt met ISOBUSTER en onder WinMe een Upgrade gedaan en dat ging wel goed. :?

Kent iemand dit probleem? Of wat heb ik fout gedaan?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Cd nog een keer fikken.

Als het dan nog niet lukt is je geheugen verrot denk ik, dan krijg je de meest vage dingen tijdens een installatie :)

Alle proemn in n drek

• rjsomeone
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2023

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Wat is dit man? Vragen om een slotje?

En ik denk dat die iso niet helemaal fris is.. (of je hebt 'm niet goed gebrand, maar dat lijkt me minder logisch)

Wat je fout doet: vragen hoe je een illegaal progje aan de praat krijgt.. als ik iets niet goed begrijp hier: "sorry, ik heb niks gezegd"

Hier had uw advertentie kunnen staan :).

Verwijderd

Topicstarter
Sorry slotje? Als ik iets fout doe, zeg dan ook wat... Ok?

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Gebruik dan de CD van die vriend :)

• Tiwaz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2025
Branden met Disc-At-Once

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor alle reacties zo snel! :)

Die vriend van me had die ISO file op zijn hard-disk dus uitgepakt en toen werkte de installatie wel.
Ik weet niet of ik Disc-at-Once heb gebrand. Zal ik ff kunnen checken, maar nu met een RW. ;)

Owjah, waarom zou het kunnen uitmaken of ik met DAO doe? (Ben soms een beetje leergierig.) >:)

• ARE-T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 16:55
Koop een officiële licintie Windows XP, dan kan je het aan microsoft helpdesk vragen als het weer mis gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet over illegaal, legaal, maar ik zoek een oplossing. Misschien heb ik thuis wel een originele cd liggen en ben ik gewoon benieuwd wat er hier aan de hand is?

• rjsomeone
  • Laatst online: 20-11-2023

rjsomeone

a.k.a. Tuslsh

Op donderdag 08 november 2001 18:04 schreef Sir_Mj het volgende:
Ik heb het niet over illegaal, legaal, maar ik zoek een oplossing. Misschien heb ik thuis wel een originele cd liggen en ben ik gewoon benieuwd wat er hier aan de hand is?
Hm ja.. die discussie is al 10 keer vaker gevoerd, met argumenten zoals jij aanvoerd en ertegenin iets van "waarom zou je dan een kopie willen maken, xp mag maar op 1 computer, dus dat is nutteloos".

Ik geloof niet echt in de legaliteit van jouw iso'tje (dus ben nog steefs voor een slotje :)).

Hier had uw advertentie kunnen staan :).

Verwijderd

Niet met nero branden, dat gaf bij mij (en bij meer mensen) ook problemen,hij brandde hem goed maar stopte tijdens install.. gebruik cdrwin!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 18:07 schreef rjsomeone het volgende:

[..]

Hm ja.. die discussie is al 10 keer vaker gevoerd, met argumenten zoals jij aanvoerd en ertegenin iets van "waarom zou je dan een kopie willen maken, xp mag maar op 1 computer, dus dat is nutteloos".

Ik geloof niet echt in de legaliteit van jouw iso'tje (dus ben nog steefs voor een slotje :)).
Idd... dat is het ene woord tegen het andere. Het is nogal moeilijk te bewijzen. Noujah, thanx everyone. En gooi er dan maar een slotje op!!!
Pagina: 1