Wie heeft er nog een Floppy drive en waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 910 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik ga binnenkort een nieuwe kast/mobo/cpu enzo kopen en vroeg me af of ik dan nog een floppy drive erin zet. Want waar heb je die tegenwoordig nog voor nodig?

Hoe lang gebruiken we ze nog? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21082

Bootdisk, ff snel een file overzetten zonder dat je een netwerk hebt... dat soort dingen.

Noodzakelijk? Nee.

Baal je als je 'em niet neemt en 'em achteraf toch een keer nodig hebt? Ja.

Dus wat kan jou het schelen en zet voor die 2 tientjes gewoon zo'n drive erin. Hij zit toch niet in de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

noodgedwongen voor m'n school. Friese Poort heeft geen Zipdrive's, writers of een goed werkende inet verbinding.

Helaas :r ik kots op disketters

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De basis van een installatie van een OS begint meestal met een floppy. OK, CD's zijn tegenwoordig ook bootable maar als je de installatie naar eigen smaak wilt maken moet je een bootdisk gebruiken....

Daarnaast is het vrij makkelijk om even een bestand van de ene naar de andere PC te brengen en niet te vergeten het bewaren van bv. Word documenten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

ik heb em er in zitten omdat ik em nog voor school gebruik en soms ook als ik effe snel bestanden over moet zetten zonder dat ik netwerk heb.

een andere reden dat ie er in zat is omdat gewoon bij mijn systeem werdt meegeleverd

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

whehe nu een jaar geleden zat ik nog mp3's van de één naar de andere computer te kopiëren met tien diskette's die vaak niet voldoende waren om het in 1 keer te doen, dus moest ik een stuk of 3/4 keer heen en weer lopen van boven naar beneden met die dingen... nu hebbe we hier 100mbit netwerkje liggen en dat pompt lekkerder moet ik zeggen ;)

bovendien hebben we nu chello dus netwerk moest er toch wel komen voor te delen :)

iig zijn diskette's onmisbaar en zoals al gezegd... laat hem er lekker inzitten zolang je d'r geen last van hebt...
veel scholen (zoals friesland college) vereisen ook dat je dingen op diskette verplaatst/meeneemt naar huis/school... wat ik dan ook nog wel eens doe is vanaf school dingen naar m'n eigen hotmail-account mailen om die vervolgens thuis op te halen..
echter voor mensen die thuis geen internetverbinding hebben (geloof me, ze bestaan nog) kan dit niet en dus zullen ze een diskdrive moeten houden.. het komt nog regelmatig van pas :)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38595

Bootdisk, een ff snel wat overzetten, auto-config van netwerkinstellingen bij internetdeelprogramma's (bv sygate) (voor luie mensen).

Ik zou niet zonder kunnen, heb een ouwe laptop met alleen maar een diskdrive en een hoop ouwe pc's niet geen bootable cd's ondersteunen.

Gewoon erin zetten! Je krijgt enorme spijt als je het laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36690

Nou het is verdomd handig dus voor opstart diskette en partities maken. Ik gebruik hem ook nooit maar zodra hij er niet is mis ik hem zeker. En diskette blijft ook gewoon handig om ff cracks op te zetten of tekstbestanden met je huiswerk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25934

nou, de diskettes zijn nog handig als nood opstart middel, of zoals ik ze gebruik als LILO boot.
Intel heeft dan wel de ondersteuning van floppy drives gestaakt, maar vind ze nog reuze handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgar108
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-03 14:14

edgar108

www.dune.de

K heb ook een systeempie ZONDER FDD, en ik heb mezelf al aardig wat keren voor me kop geslagen omdat 'ie er nie inzit... |:(
Je gebruikt em vaker dan dat je denkt.. believe me.. *D

inderdaad AAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19082

Kep zelf ook liever geen FDD maar ja er zijn altijd van die mensen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 19:51
de floppydrive van mn laptop is al een jaar kapot. Ik heb hem in al die tijd nog nooit gemist. Maar voor een 20-30 piek zou ik niet moeilijk gaan doen als ik jou was. Gewoon erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:14
Op donderdag 08 november 2001 18:34 schreef Quattroman het volgende:
Kep zelf ook liever geen FDD maar ja er zijn altijd van die mensen !!
Zoals op een lan party. Een systeem zonder netwerkkaart en zonder floppy. Ik zet er een netwerkkaart in, en nu vond windows de drivers niet zelf :)

En dan ?? Ik moet voor nood de drivers op cd zetten :r

Nee, ik heb er zelf ook nog een, altijd makkelijk voor de kleine dingen.. Ik zie het nut er niet van om hem eruit te halen, ik heb er geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-06 23:14
Ik heb er 1 en is altijd nog handig. Die dingen kosten nog maar 30 piek ofzo dus koop gewoon zo 1. Ik gebruik 'm voor bootdisks. Ook als ik eens iets van school wil hebben naar thuis etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:26
Heb je linux geinstalled, wil je opstarten, blijkt LILO niet te werken. Dan is zo'n floppie toch echt makkelijker dan naar je bios toe>opstarten van cd inschakelen>opstarten van cd>kiezen voor rescue system>mounten van je root etc. etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als je eenmaal een goed werkend systeem hebt met inet/netwerk dan ben je in principe geen diskdrive meer nodig.. als je systeem echter es een keer zodanig in de soep is gelopen dat ie niet meer boot kan een diskdrive erg handig zijn (bootdisk). Ik heb zelf ook nog ergens een p233 in mn netwerk zonder diskdrive. Dat ding heeft geen diskdrive nodig omdat alles via het netwerk kan worden gekopieerd. Maar het installeren van die pc ging heel wat lastiger dan normaal (zat ook nog es geen cdrom in :o ..) hij kon niet booten dus heb uiteindelijk maar de HD in mijn eigen pc gezet en win98 setupdir erop gezet en de schijf bootable gemaakt. Maar als er een diskdrive in die pc zat zou alles een stuk makkelijker zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Laatst online: 06-06 09:54
Ik vind m'n floppy drive zo lelijk, maar ja, ik kan er niet zonder helaas, partities, pc's installeren (crasht hier nogal vaak een pc), eigenlijk zoek ik nog een stealth mod, binnen in de kast inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datwainer
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

Ik heb er nog 1 om bootdisks te gebruiken als mn install weer eens kaput is :D, en je erachter komt dat je win2k cd niet b00table is :D, en om bestanden op school mee naar huis te nemen

Under Construction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb er geen in mn server zitten. Modem en netwerkkaart hadden nogal ruzie de afgelopen dagen, dus moest ik ff in DOS booten met een Intel config disk. Kan je wel raden hoe lullig ik het vond dat ik geen diskdrive kon vinden na het "halt" commando |:(

Heb hier wel een liggen, maar die zet ik er niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25903

Ik gebruik em om mn foto's op mn pc te zetten.
(sony mavica mvc-fd7, met opslag op floppy's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 12:01
'k heb er 1 voor bootdisk...

maar 'k gebruik hem echt NOOIT :P
1x per 2-3 maanden als ik windows opnieuw moet installen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 19:13

-ET-

Phone Home

Wat ook nog wel makkelijk is aan een floppy drive is dat sommige hardware leveranciers de drivers op floppy leveren. Tja zonder drive installeerd dat zo moeilijk he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33327

'k gebruik floppys voor datatransport school <-> thuis :P
Computernetwerk op school is niet te vertrouwen :( dus geen mail of i-net of een shit-load aan virii >:)

btw is de NHL te Leeuwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33597

Zoals al eerder gezegt : Prop er een floppydrive in !

Altijd makkelijk voor kleine files, Boot floppy's, Norton Ghost :7 en nog voor veel meer van dat soort dingetjes.

Ik zou em nog niet kunnen missen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26758

tja, wat valt er nog te zeggen : bootdisk en zut.

en ja dan heb je nog van die scholen die niet ff netjes een Zip drive in de computer zetten dus ja waar blijf je dan als je ff snel wilt saven. Je moet wel nix aan te doen, maar och wat kost een diskette drive nou helemaal :)

<Idee Modus>
Mmmhhh een portable zipdrive zou ook geen slecht idee zijn om bestanden op school ff op te slaan... :+
</Idee Modus>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 05-06 00:31

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

kan je zo'n bootdisk met dos 7.0 op niet op cd zetten en die bootable maken? dan heb je helemaal geen drive meer nodig. Dan kan je naar dos booten en daar FDISKEN en verder installeren..

Wie zet nu nog zijn word docs op diskette :)) ik back alles up naar hotmail.. dat is mijn persoonlijke online diskette :))

cyaaaaaaa

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Ik heb um nog wel. Voor school. Friesland College hier in Heerenveen heeft internet alleen dat werkt nooit, en tis wel handig om bestanden van me pa's computer te halen als ik met mijn pc niet in windows kan komen. Anders gebruik ik natuurlijk netwerkje :)

Ik verzuip onderhand wel in de diskettes das een groot nadeel :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik gebruik hem bijna dagelijks. Bootdisk om te ghosten, bootdisk om oude DOS spelletjes te spelen, bootdisk om windows te installeren en partities te formatteren, Bootdisk met Partiton Magic, kleine bestanden kopiëren naar PC's zonder netwerkaansluiting etc.

De stelling: "You can't live with it, you can't live without it" geldt voor mij nog steeds voor de diskette.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.R. Overclocked
  • Laatst online: 02-05 10:05

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Ik had eerst ook een systeem zonder fdd, totdat ik drivers moest installeren (van cd). Dan kom je er achter dat windows elke keer als je een driver wil installeren, hij blijf hangen op je fdd omdat je die niet hebt :( . Daarna kom je er achter dat er ook niet echt een mogelijkheid is om zo'n ding ff te verwijderen uit je apparaten beheer (lukt wel, maar hij blijft toch gewoon zoeken naar je fdd |:( )

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.R. Overclocked
  • Laatst online: 02-05 10:05

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

* I.R. Overclocked snapt trouwens ook niet waarom er nog steeds geen 32 speed (ofzo) floppy disk drives zijn...

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12078

Ach ja, waarom 25 gulden besparen voor je systeempje...

Je gebruikt t nooit tot je er niet meer 1 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6142

Ik gebruik nog best vaak floppy's.

- Opslag en backup van Word en Excel bestandjes voor korte tijd
- Nooddiskettes van Norton Utilities en Norton AntiVirus
- Opstart disk voor herinstallatie van OS na een zoveelste crash (Win98SE ;))
- MaxBlast, om grote Maxtor hard disks te laten installeren
- etc. etc.

Dus, toch maar een floppy drive. You may never know...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4336

ik heb zo'n mooie LS-120, niet perfect.. maar meer dan een goeie vervanger. En de oude floppen slikt ie nog prima, en nog veel sneller ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aphrodisiac
  • Laatst online: 02-04-2023

aphrodisiac

*zzz*

Mijn floppydrive wordt nog maar zelden gebruikt, maar toch blijft ie nodig.

Paps zijn cijferprogramma (voor school) werkt nog via zo'n vierkant stuk plastic en voor de rest is gebruik ik 'm nog voor opstartdiskettes (Windows, Linux, PartitionMagic).

Nu ik er zo overna denk, mijn zus gebruikt 'm ook nog wel eens voor documentjes... :P

pc specs | mijn specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
  • Laatst online: 24-12-2024
Wat maakt het uit..

De controller zit voor nop op het bord
De floppy uitsparing is er ook nog steeds in alles kasten.
Een fdd is +/- 30 piek.

Een betere topic zou zijn:
Waarom een cd-brander als er een DVD brander te krijgen is.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Laatst online: 06-06 08:37
En waar wil je anders BIOS updates mee doen?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Ben het met de meeste hier eens

als je em een keertje nodig hebt is het kut als tie er niet in zit, dus waarom niet :)

tis alleen irritant als je misklikt in de verkenner op A: ipv C: :9

It seemed like a good idea at the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 07-06 19:33
Keb ook nog gewoon in al mn comps een FDD

reden:
-Bios flashen
-Bootdisk (heel soms handig)
-drivers van netwerkkaart
-handig om ff snel kleine bestanden uit te wisselen

een FDD is maar 30 piek ofzo, dus dat hebbik er wel voor over :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op donderdag 08 november 2001 17:50 schreef Victorio het volgende:
Ik ga binnenkort een nieuwe kast/mobo/cpu enzo kopen en vroeg me af of ik dan nog een floppy drive erin zet. Want waar heb je die tegenwoordig nog voor nodig?

Hoe lang gebruiken we ze nog? :?
Altijd handig toch :)

Je zal maar iets kopen waar niet een driver bij zit op cd :P

Ik heb hem er bij zitten, kost niets en elke maand toch nog keertje nodig.

Ik geloof wel dat ze in de nabije toekomst komen te vervallen.

http://mrfloris.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Laatst online: 06-06 08:37
Op vrijdag 09 november 2001 01:13 schreef xiphoid het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat ze in de nabije toekomst komen te vervallen.
Ja, Intel is al bezig om de floppy controller uit de chipsets te verbannen.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Idd, vandaar dat ik deze vraag stelde. Maar ik ben overtuigd en zet er een in! Thnx folks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De bovengenoemde redenen om een FloppyDrive te behouden pas ik ook toe en daarnaast nog 1 belangrijk reden: de mogelijkheid om Win2K op mijn Promise RAID0 set te installeren. Win2K heeft standaard namelijk geen Promise drivers, dus ik moet het voeden via een flop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38008

uhmz ik gebruik hem alleen als ik een bootdiskette nodig heb (heb nu bootable xp cd :D) en soms voor shit van school enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom een floppydrive in je systeem zetten?.

De meeste computers ondersteunen nu ook al USB floppy drives. Dan heb je er maar een nodig voor al je computers (met USB) dan hoef je hem alleen aan te sluiten als het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 19:44

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Voor booten gebruik ik hem het meest (Ghost-bootflop)
En niet iedereen in mijn omgeving is zo geavanceerd dat ze ook niet meer met diskette's werken :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32691

nou ik heb er allang geen meer het zijn totaal nutteloze dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Ik gebruik de floppy nog om:

* Word bestandjes te backuppen.
* Data uit te wisselen met mijn 386SX-notebook.
* Bootable diskette voor ghost / BIOS flash / etc.
* Drivers te kunnen installeren.

Omdat ik er nog eentje had liggen en er toch genoeg plek was in mijn PC heb ik zelfs nog een 1.2 MB 5.25" FDD erin gehangen. Lekker prutsen met kartonnen floppy-disks ;)

Ik zou er niet zo blij mee zijn als ze de FDD volledig zouden verbannen. Zo een ding kost bijna niks en zijn soms toch nog je "redding in nood".

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:13

mvds

Totally awesome!

Waarom geen superdrive, zo'n 120MB drive die ook gewoon floppies kan lezen? Is wel makkelijk, ik gebruik mijn ZIP drive nog regelmatig voor drivers enzo, en je PC kan ook van een superdrive/ZIP booten dus dat is makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 20:02

KroeT

[...]

Ik zit hier thuis in een netwerk gevuld met Apples (nee, niet alleen iMacs :P), maar die hebben gewoon geen flop. Ik gebruik hem zelf NOOIT, maar soms heeft mijn vader m ff nodig omdat ze op zijn werk het interne netwerk hebben afgesloten van internet en je dus nix kan mailen naar de computers die hij moet fixen.
En soms wil mijn vriendin iets uitprinten op mn lasertje, maar die kan het net zo goed mailen als ze wil.

Zelf gebruik ik m NOOIT. Ja, toen ik die ene keer BeOS wilde uitproberen ja. Maar voor Linux ook nooit nodig gehad of zo.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Laatst online: 25-05 20:54
ik gebruik hem bijna nooit.. maar kan hem op een of andere manier toch niet missen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 15:24
Op vrijdag 09 november 2001 09:51 schreef obsidian het volgende:
Waarom geen superdrive, zo'n 120MB drive die ook gewoon floppies kan lezen? Is wel makkelijk, ik gebruik mijn ZIP drive nog regelmatig voor drivers enzo, en je PC kan ook van een superdrive/ZIP booten dus dat is makkelijk.
LS-120 drive.. superhandig :)

Om de al genoemde redens gebruik ik nog steeds naar tevredenheid een diskdrive (LS-120)

- bootdisken (netwerk,ghost etc)
- sneakernettig 120 mb aan mp3's even naar die kennis meenemen of van een bedrijf waar je niet naar huis mag mailen dan maar even op flop meenemen (freeware apps etc)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Hmm, ik heb hem ook altijd er nog in zitten, en waarom?
Je kunt er altijd op terug vallen als je hele compu doos niks meer doet zo'n beetje, tis echt een idee van: Mijn laatste redmiddel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33956

Op donderdag 08 november 2001 19:56 schreef mad_maxz het volgende:
tja, wat valt er nog te zeggen : bootdisk en zut.

en ja dan heb je nog van die scholen die niet ff netjes een Zip drive in de computer zetten dus ja waar blijf je dan als je ff snel wilt saven. Je moet wel nix aan te doen, maar och wat kost een diskette drive nou helemaal :)

<Idee Modus>
Mmmhhh een portable zipdrive zou ook geen slecht idee zijn om bestanden op school ff op te slaan... :+
</Idee Modus>
Dit vind ik belachelijk! dacht je dat een school met 200 computers in alle computers zip drives gaat zetten? Dat is veel te duur en bovendien moeten wij ook die diskettes kopen. Dacht je dat de school ze aan ons geeft? Nee dus. De zipdrive moet eerst gewoon goedkoper worden.

Ik vind het ook al zo dom van intel dat ze zeggen dat de diskettestations niet meer moeten geleverd worden volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
aangezien onze school nog met Celeron 400mhz werken en daarin zit alleen een flopdrive :(

Ik zat er serieus aan te denken om zo'n super floppy drives te kopen.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Bootdisk .. enz.

486 sneakernet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37615

als mn pc echt helemaal nix meer doet, HDD fat naar de klote ofzo, dan ff PM rescue diskettes :) verder Emergency Boot Disk enzo, als je probs hebt. Verder heb je dat ding echt niet nodig :z
Die domme school van ons heeft celly's 400, 64 mb :z met 1 (EEN (1) !!!! ) kabel verbinding, dus net zo sloom als een 28k8 ongeveer. Verder moet je daar dokken (!!!!) als je op Inet wilt, een kwartje per 10 minuten :) Dus als ik daar iets gedaan heb en het thuis wil afmaken of uitprinten (wat op onze school natuurlijk ook geld kost ;)) dan gebruik ik nog wel eens een floppy :)

edit:
ik zie deze reply ineens voorbijkomen, enne :) sorry voor de vele smileys, ik moet op dieet :) (sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Laatst online: 10-05 09:54

Engineer

Software

Booten, sim-pel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 09:21
ikke.. omdat ze soms verdomd handig kunnen zijn voor oude rot bakken..

verder gebruik voor bestanden groter dan 1.44 mb al een cd.. gepruts met zippen en multi disks ensow duurt me te lang.. :)

Denk dat ze nog wel een paar jaar blijven die diskettes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReWinD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik gebruik ze ook nog best vaak, om te booten en om word bestandjes e.d op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FDD rulezzz :) vooral voor Kleine bestanden of me 486 die drivers nodig heeft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 11:50
Op donderdag 08 november 2001 17:53 schreef I_Stealth_I het volgende:
noodgedwongen voor m'n school. Friese Poort heeft geen Zipdrive's, writers of een goed werkende inet verbinding.

Helaas :r ik kots op disketters
Als je over je diskettes kots werken ze dan nog wel??? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38648

Waarom ik er nog 1 hep, nou dr zit standaard al zo'n floppy drive spleet in mn kast. Dus nou kan ik die drive er wel uit slopen (gebruik um toch ook niet), maar dan heb ik dus een lelijk doorkijkgat...
En xie het al gebeuren wil bv. mn pa toch een keer wat op flop zetten... *plonk* flop op bodem kast... :o vandaar 1 floppy drive in mijn pjoeter... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 12:16

talin

ES-MA

<geen sterk verhaal >

guess what ?

ik heb afgelopen maandag nog een 5,25" drive gekregen nieuw in de doos , nooit gebruikt .

kan ik eindelijks weer eens met gw basic aan de slag !

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 20:24
Die Floppy drive hoort er toch gewoon bij man >:). Hij is zeer handig voor kleine bestande ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 10:24
Ik, dat ding heb'k al sinds me 2e computer VEEEEEEEEL jaartjes terug.. telkens weer in me nieuwe pc gestopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

om 2 redenen:
1: zo nu en dan een bios update
2: om een mcaffee nood disk te kunnen draaien

en op mijn router om dat freesco er perfect op loopt!

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper3007
  • Laatst online: 27-07-2024
Je kan leuke dingen met een floppydrive bijvoorbeeld d.m.v. een smartmedia 128 mb van Dane elec een diskette maken waar maar liefst zo'n 124 mb op kan.
Alleen door een proggie te installeren op hardeschijf.
cool he.
floppyadapter en een chippie.
:)

workstation server laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
ah man voor die paar tientjes stop dr gewoon 1 in want je gaat ZO hard balen als je m een keer nodig heb en dan heb je zo'n kreng niet omdat je 3 tientjes wou besparen op een compleet nieuw systeem......................was daar nou t punt van :? ? das simpelweg D0M vind ik :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Op vrijdag 09 november 2001 23:53 schreef eddysmits het volgende:
Je kan leuke dingen met een floppydrive bijvoorbeeld d.m.v. een smartmedia 128 mb van Dane elec een diskette maken waar maar liefst zo'n 124 mb op kan.
Alleen door een proggie te installeren op hardeschijf.
cool he.
floppyadapter en een chippie.
:)
heb je linkje? lijkt me wel HEEL kick :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 06-06 00:11

Wok

Dakloos...

Ploeter zonder Floppy-drive? NO WAY!

Ik kan niet eens meer op handen en voeten tellen hoe vaak de FDD mijn computer gered heeft :P

Dat is eigenlijk ook het enige waarvoor ik de FDD gebruik. Bestanden uitwisselen met school doe ik via inet (lang leve kabel).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 14:19
Ik heb ook een floppy drive in mn pc gekocht, bv om linux bootdisks te maken voor andere systemen waar nog geen OS opstaat (of waar je vage drivers voor nodig hebt).

BTW, zo'n dingetje kost maar 35 piek ofzo, dus wat maakt het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9495

Ik ben zo'n 6 jaar terug overgestapt op de LS-120 Superdisk drive... en nooit meer daarvanaf gestapt ;)

Wat anderen al gezegd hebben, je kunt er normale 720/1.44Mb floppies mee lezen en schrijven, maar ook de iets duurdere 120Mb floppies (83x sneller dan de normale floppy drive is tie ook nog een keer).

ik heb hem een tijdje als RAM drive voor m'n genome@home gebruikt, werkte perfect :)

Gewoon een floppy drive installeren. Zometeen koop je een nieuwe monitor en zit je tegen zo'n zwart vierkant ding aan te kijken waar je drivers opstaan, en je hebt niks om hem in te steken... lullig als je meteen je monitor (of ander stuks hardware) wilt gebruiken :)

Jord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Tja, die sleuf in je kast he... Is toch stom als er nix achter zit.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 07-06 19:33
Op vrijdag 09 november 2001 14:12 schreef ariebanaan het volgende:

[..]

Dit vind ik belachelijk! dacht je dat een school met 200 computers in alle computers zip drives gaat zetten? Dat is veel te duur en bovendien moeten wij ook die diskettes kopen. Dacht je dat de school ze aan ons geeft? Nee dus. De zipdrive moet eerst gewoon goedkoper worden.
Mijn school (HHS) heeft in alle computers een 100 mb zip-drive zitten, errug handig moet ik zeggen :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb in al mijn systemen diskettestations zitten

- Soms voor installeren
- Diagnostische DOS Utils draaien zoals GoldMem
- Ghosten
- Kleine bestanden overzetten zonder netwerk
- Mijn vriendin zeult overal haar diskettes met excel sheets heen en weer.

Ik denk dat 50% van mijn diskettes door de jaren heen zijn overleden, maar zo nu en dan heb ik er weer eentje nodig. Format, en hoppa..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 17:21
Soms nog om wat te booten (pqmagic/bios flash), dan is het altijd wel handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Hmmz, ik heb er geen een in zitten en mis hem ook nooit eigenlijk. Eerlijk gezegd moest ik eerst ff kijken of die erin zat. *D

Maarja, booten doe ik altijd van cd en bios flashen gewoon via windows. Waar zou ik hem nog meer voor nodig hebben?? E-mail neemt alles over he.

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik heb er ook al een paar maanden geen meer, en ik mis 'm helemaal niet hoor
als ik al iets met diskettes moet doen doe ik dat wel even op de PC van m'n ouders

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2023

wizza

/dev/null

mijn motivatie om (nogsteeds) de "trotse" eigenaar van een
floppy drive te zijn is om de volgende 2 redenen:

1) ivm digitale camera, die zet images op disk
2) ivm bootflop voor verschillende OS'suh nogsteeds erg handig!

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maniakje
  • Laatst online: 02-06 21:34
Ik heb al een jaar een floppydrive in m'n pc zitten die niet meer fatsoenlijk wil schrijven naar floppies :) Lezen doet ie nog prima, maar schrijf ik iets weg naar m'n FD, kan ik die floppy weggooien...

Nou ja, ik gebruik hem toch maar zelden, idd alleen maar voor bootdisks en voor oude drivers die nog op diskette staan. (Printer, scanner)

Al werk ik de laatste tijd vaker met bootable cd's, da's toch wel fijn :Y)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25275

Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/reken/leon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The outer limits
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

en wat heeft die met diskette drives te maken?

Akita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Hmmm, die volg ik ook niet... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
Op vrijdag 09 november 2001 20:59 schreef ByMeS_Dy het volgende:
als mn pc echt helemaal nix meer doet, HDD fat naar de klote ofzo, dan ff PM rescue diskettes :) verder Emergency Boot Disk enzo, als je probs hebt. Verder heb je dat ding echt niet nodig :z
Die domme school van ons heeft celly's 400, 64 mb :z met 1 (EEN (1) !!!! ) kabel verbinding, dus net zo sloom als een 28k8 ongeveer. Verder moet je daar dokken (!!!!) als je op Inet wilt, een kwartje per 10 minuten :) Dus als ik daar iets gedaan heb en het thuis wil afmaken of uitprinten (wat op onze school natuurlijk ook geld kost ;)) dan gebruik ik nog wel eens een floppy :)

edit:
ik zie deze reply ineens voorbijkomen, enne :) sorry voor de vele smileys, ik moet op dieet :) (sorry
Das balen, wij werken ook nog met celly 400 maar wij hebben een T1 verbinding door onze hele school :P
En het is bovendien gratis !

En het is pas een middelbare school :)

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38797

ik gebruik ze om midifiles op me keyboard te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 03-06 05:41

Appie

F1RST Racing

Voornamelijk om me cachedivider te veranderen, verder door zaken die al eerder aangegeven zijn

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zaterdag 10 november 2001 13:20 schreef masteralbert het volgende:
[afbeelding]
Hmmz, dit was toch die DOSser? (bekend van een paar dagen geleden. :( )
En DOS gooi je er ook op met een diskette. (de meeste mensen dan).

Anyway, ik gebruik mijn diskettestation nooit.
Alles gaat bij mij met cd's.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 19:35

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb hem nog voor een herinstall van win98se voor me games, en omdat ik vaak op me dos-laptopje een .html maak in PE en die zet ik dan via floppy op mijn bak en dan gaat ie het internet op. :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 14:00
ik, anders is mijn kast niet vol, alles is bezet, en zonder floppy heb ik een 3,5"kleppie leeg....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Laatst online: 07-06 11:51
Makkelijk om met een TCP/IP bootdisk te starten zodat ik via het netwerk een image kan installeren op een PC. Oh ja, ook nog: NIC drivers kopieren (hoe de je dat als je netwerkkaart nog niet werkt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 06:29
Alleen voor bootdisks, mijn SCSI kaart heeft geen BIOS dus het moet wel via diskette :)
Voor de rest gebruik ik em niet meer.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 08:04
Ik gebruik hem soms voor school, Bios flashen, en opstart diskette's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 22-05 23:49
Op zaterdag 10 november 2001 23:25 schreef DKtje het volgende:
ik gebruik ze om midifiles op me keyboard te zetten :)
Ik gebruik ze nog om midifiles en andere data te saven/loaden voor mijn digitale piano. Mijn Yamaha sampler heeft al reeds een zip drive en HD, daar heb ik de FD uitgehaald. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snijkoek
  • Laatst online: 06-06 14:30

Snijkoek

Metal up your ass

Ik gebruik em alleen maar voor m'n raid controler installatie... Dat kan alleen vanaf a: :(

Voor bios updates hebben we live bios
Voor backup heb ik cd en zip
voor booten heb ik cd en zip
voor transportatie van gegevens van en naar school heb ik cd, zip en internet

Alleen dus die gare installatie |:(

Hij is trouwens niet eens zichtbaar want hij ligt los in de kast op de voeding met de panelen dicht. In het 3,5" slot zit de zipdrive, en ik heb maar één zo'n slot dus vandaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31445

Norton Ghost backup/restore floppy.
Pagina: 1