IPX Bootdisk, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Volgens een aantal sites die ik met Google gevonden heb wel. Helaas verwachten de drivers die ik download altijd een een of andere antieke ISA kaart die ik dus niet heb...

Ik draai nu WinXP en mijn idee was om een IPX bootdisk te maken zodat oudere spellen zoals C&C (die IPX nodig hebben en het IPX protocol van XP niet zien) toch via het netwerk te kunnen spelen zonder een complete dualboot te hoeven maken op 2 pc's...

De vraag blijft: Waar vind ik een DOS proggie dat een standaard realtek + winbond kaartje kan activeren onder DOS om vervolgens het IPX protocol te laden?

Bvd :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Da's dat goeie ouwe verhaaltje met IPX,LSL,VLM en je exe of com van je netwerkkaart. Moet je maar eens effe je drivers van je nic volledig downloaden en ff kijken naar de dos directory. Daar staat normaal ook een net.cfg bestandje dat je kaart, adres, protocols etc. bevat. Is ook al lang geleden dat ik dat nog heb gedaan. Zoek eens op die progjes (LSL.com, ipx.com,...) en je zal vast wel het juiste verhaaltje+volgorde van opstarten van die progs vinden.

Succ6

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:21

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Gewoon de Novell client voor DOS downloaden en installeren met de drivers voor je NIC. Kun je er daarna een bootdisk mee maken, de Novell client zorgt dan voor de juiste bindings tussen lsl, ipxodi etc.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Moet ik dit hebben?

(uit de DOS sectie van die page)
code:
1
NDIS2 driver for DOS (Support MSclient,Lantastic,Lanman)

Geen exe / com in de zipfile, wel een paar andere .nif en .dos files zonder duidelijke betekenis en een .inf file.

Hoe "installeer" of "activeer" ik deze dingen?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

ff wat oude dos rommel naar boven gehaald

lsl.com
nwmlid.com
ipxodi.com

deze files in die volgorde opstarten en het moet werken
sommige files moeten ook nog een config file hebben, maar die kan je vast wel vinden op de site waar je deze bestand weghaald

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Op donderdag 08 november 2001 17:52 schreef Undertaker2 het volgende:
Moet ik dit hebben?

(uit de DOS sectie van die page)
code:
1
NDIS2 driver for DOS (Support MSclient,Lantastic,Lanman)

Geen exe / com in de zipfile, wel een paar andere .nif en .dos files zonder duidelijke betekenis en een .inf file.

Hoe "installeer" of "activeer" ik deze dingen?
Nee, want de NDIS-protocol-stack is nou juist de Microsoft way-of-networking, terwijl de IPX-protocol-stack de Novell way-of-networking is.
En dan heb je natuurlijk nog de TCP/IP-protocol-stack, enz., enz. ...

Haal van www.novell.com de Novell client-toestanden, en dan :
LSL (of was het tegenwoordig al LSL.EXE)
<ODI-driver voor jouw netwerk-kaart>
IPXODI

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1