Toon posts:

Voeding opgeblazen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe harddisk en videokaart (geforce 2) in mijn pc gezet, waarna mijn voeding is ontploft. Bij nadere inspectie bleken 2 condensatoren uit elkaar geknald te zijn. De voeding is/was 230 watt. Waar kan dit aan liggen? Moet ik gewoon een nieuwe voeding kopen met meer vermogen en is het dan opgelost of is mijn hele computer nu verloren?

Alvast bedankt.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
lijkt mij dat je voeding het nie meer trok dus koop een 300 watt voeding zou ik zeggen, en ik zou de kaarten laten nakijken door een goede computerzaak waar ze dit ff doen, kan zijn dat ze een opdonder hebben gehad n.l. en als je dit herhaald met een nwe voeding dan zou het kunnen dat je of je het meer beschadigd of dat je alles naar de klote helpt, als je in Flevoland willen wij het wel voor je doen, ik werk bij de td van een bedrijf in Lelystad dus vandaar :)

..::System Specs::..

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Opgeblazen voeding is altijd een bitje vaag.
het kan zijn dat er componenten overleden zijn door een spanningspiek, maar er kan net zo goed niks aan de hand zijn.

ik zou zeggen: probeer eens een wat beter voeding, dan weet je wat :)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

hmmm... ik heb al eens een voeding van onze ouwe pentium 100 opgeblazen... zat zo'n rood schuifknoppie ((8>) achterop ennehm... dom als ik ben natuurlijk daar ff aanzitten terwijl die comp aanstaat |:( }:O

pats, alle stroom uitgevallen in huis... nou toen ff zekeringetje vervangen van die voeding, hij ging weer aan, hardeschijf bleek gesneuveld (werd wel gedetecteerd maar zodra windows geladen moest worden allemaal getik en verder nix, ook in deze (win2k) pc gaf hij als slave hetzelfde effect en win2k startte niet op. Na er een ouwe 100 mb hd in gezet te hebben en geboot te hebben in dos kwam er na een tijdje uptime plotseling een gigantische lading rook uit dat ding... direct uitgezet (en stinken dat het deed, die voeding ligt nu nog steeds te stinken op m'n kamer na zus en zoveel maanden).. nu zit er inmiddels een andere voeding in die ik zo van een vriend kon krijgen uit zijn ouwe 486 >:)

pretty dumb van me dus.. maar iig was die hd dus het enige dat stuk was (mja en de voeding uiteraard)..

Hoi

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Edit, check even met een stroommeter of je geen kortsluiting hebt.