Toon posts:

ThumbDrive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het overwegen om een ThumbDrive van 16 of 32 mb te kopen. Nu vraag ik me alleen af of deze ook echt zonder drivers te installeren werkt onder Windows 98se. Op de site staat van wel.

Aangezien apacer ook een handydrive heeft waarbij staat dat onder Windows 98se drivers geinstalleerd dienen te worden ben ik wel benieuwd hoe dat bij de ThumbDrive is. Wie heeft een ThumbDrive en kan mij vertellen hoe het zit.

Alvast bedankt. :?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ja wie heeft er eigenlijk één.......?

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
thumdrive is gewoon een usb device en wordt als HD'tje gezien in windows.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je hebt WEL drivers nodig, op het werk heb ik er ook eentje liggen (voor documenten ed)

het werkt niet zonder drivers (cd moet je altijd meenemen als je naar een 'vreemde' pc gaat..

A wise man's life is based around fuck you

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik heb overigens de 'thumbdrive secure versie' mischien dat de gewone geen drivers nodig heeft

A wise man's life is based around fuck you

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
----> [forum=21] :).

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 17:29 schreef Avalanche het volgende:
Ik ben aan het overwegen om een ThumbDrive van 16 of 32 mb te kopen. Nu vraag ik me alleen af of deze ook echt zonder drivers te installeren werkt onder Windows 98se. Op de site staat van wel.
Ik meende laatst ergens gelezen te hebben dat er toch nog een klein stukje software/drivers nodig is om die ThumbDrive aan de praat te krijgen.

Ben zelf de laatste tijd ook aan het kijken naar USB (Flash)drives..

Dit omdat ik erg veel bezig ben met "Distributed Computing" waarbij alle projecten om de zoveel tijd een checkpoing wegschrijven met de data die verwerkt is..

En om nou elke keer die HD te laten opspinnen kan ook niet goed zijn.

Naast de ThumbDrive ben ik op het moment ook de "PenDrive" als mogelijkheid aan het overwegen (oa. te krijgen bij Exile). Deze schijnt echt geen drivers nodig te hebben en de 32MB variant is fl. 145,- ipv de fl. 125,- die de 16MB ThumbDrive Secure kost..

"Mac OS en Linux compatible

De PenDrive is duurzaam met een gegevensbehoud van tenminste 10 jaar.

Driver diskette alleen nodig bij Windows 95 OSR II & 98"

Decisions, decisions..

Het enige wat ik mij nog wel steeds afvraag is hoe vaak zo'n stuk flash memory te (her)schrijven is..

Met een checkpoint elke 3min. bijv.. is mij Flash geheugen dan al na een paar weken "op" :?

Is me nog steeds wat onduidelijk...

:)

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tip: ALS je er 1 aanschaft neem er dan ook een verlengkabeltje bij voor thuis, dan hoef je niet steeds achter de computer te rotzooien. (Of je heb misschien al USB gaten aan de voorkant :) )

They made me do it.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de nodige informatie. Als je nog steeds drivers ndig hebt voor zo'n ThumbDrive dan heb je nog niets aan de compactheid want je moet steeds een cd meenemen. Het beste lijkt mij dus ook iets dergelijks te kopen wat geen drivers nodig heeft. De vraag is alleen welk USB flash kaartje heeft geen drivers nodig?

Het idee van het verlengkabeltje had ik ook al bedacht is een stuk handiger inderdaad.

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 21:43 schreef Glorfindel het volgende:

[..]

Ik meende laatst ergens gelezen te hebben dat er toch nog een klein stukje software/drivers nodig is om die ThumbDrive aan de praat te krijgen.

Ben zelf de laatste tijd ook aan het kijken naar USB (Flash)drives..

Dit omdat ik erg veel bezig ben met "Distributed Computing" waarbij alle projecten om de zoveel tijd een checkpoing wegschrijven met de data die verwerkt is..

En om nou elke keer die HD te laten opspinnen kan ook niet goed zijn.

Naast de ThumbDrive ben ik op het moment ook de "PenDrive" als mogelijkheid aan het overwegen (oa. te krijgen bij Exile). Deze schijnt echt geen drivers nodig te hebben en de 32MB variant is fl. 145,- ipv de fl. 125,- die de 16MB ThumbDrive Secure kost..

"Mac OS en Linux compatible

De PenDrive is duurzaam met een gegevensbehoud van tenminste 10 jaar.

Driver diskette alleen nodig bij Windows 95 OSR II & 98"

Decisions, decisions..

Het enige wat ik mij nog wel steeds afvraag is hoe vaak zo'n stuk flash memory te (her)schrijven is..

Met een checkpoint elke 3min. bijv.. is mij Flash geheugen dan al na een paar weken "op" :?

Is me nog steeds wat onduidelijk...

:)
Zo'n stuk flashmemory is wel 10.000 keer te herschrijven. Dat komt neer op 30x per jaar. Daar heb je dus wel genoeg aan.

Maar ik zoek nog steeds antwoord op mijn vraag: Zijn er ook pendrives/thumbdrives waarvoor je GEEN drivers nodig hebt? Ik heb nl. geen zin om toch nog steeds met cd's/diskettes rond te zeulen voor die drivers...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:00

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je op zoek bent naar compacte portable storage kun je ook gewoon een USB CompactFlash card reader en een CompactFlash kaartje gebruiken. Dat is veel goedkoper dan een Thumbdrive of een pendrive. Uit ervaring kan ik zeggen dat Windows XP ingebakken support heeft voor de CF reader van Dane-Elec.

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 18:55 schreef Femme het volgende:
Als je op zoek bent naar compacte portable storage kun je ook gewoon een USB CompactFlash card reader en een CompactFlash kaartje gebruiken. Dat is veel goedkoper dan een Thumbdrive of een pendrive. Uit ervaring kan ik zeggen dat Windows XP ingebakken support heeft voor de CF reader van Dane-Elec.
Nou... het gaat mij erom dat ik die thumb/pendrive aan mijn sleutelbos kan hangen.... dat gaat niet met zo'n cardreader...

Enige wat ik zoek is iets zo klein en handig als een thumbdrive waarvoor je geen drivers eerst hoeft te installeren (zoals iomega 100mb zipdrive) als je hem gebruikt in Win2000 en/of Win98se
Pagina: 1