[wiskunde] Datum berekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35432

Topicstarter
Hoi,

Kan iemand me vertellen hoe je dit uitrekend:

Ik begin te werken op 12:32:23 en ik eindig op 16:42:12

Ik wil dus een som hebben, hoe ik dus tijden kan berekenen, hij moet namelijk rekening houden met 60 minuten enz enz.

Ik heb van alles zitten proberen, het lukt gewoon niet, kan iemand me helpen??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06-2024
Ok, ik heb er weinig vertrouwen in dat dit ooit een discussie word, maar we zouden het in ieder geval kunnen proberen....mmmaaaaarrrr dan moet je natuurlijk wel duidelijk maken wat je bedoelt. Ik wil een som maken? ik wil tijden berekenen? Leg het eens wat beter uit. Als je het in seconden wil hebben doe je namelijk gewoon sec+60*min+3600*uur...maar dat zal je toch vast niet bedoelen he....

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 13:47

Basszje

Reisvaap!]

Tja hoe definieer je tijd ( tis w&l hoor, geen prog forum ) .

Tijd is denk ik toch vrij relatief en eigenlijk niet meer dan een verzameling van natuurkundige ( as rotatie van aarde etc ) feiten die aan elkaar geplakt zijn om zo een 'unieke' waarde te krijgen.
Met die waarde kan je dan een plek in de tijdslijn van het universum definieren , zodat andere mensen ongeveer weten welke plek je bedoeld.

[edit]
Volgens mij moet je volgende keer een 8 achter die 3 plakken :P
[/edit

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 12:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik snap de vraag niet en ik snap niet waarom de topic aan de W&L-policy zou voldoen (als in: tot een discussie zou kunnen leiden). Maar stel dat je bedoelt dat je wil uitrekenen hoeveel tijd er tussen die twee tijdstippen van jou zit - dat is toch ontzettend simpel?

Van H1:M1:S1 naar H2:M2:S2 duur:

Uren: H2-H1
Minuten: M2-M1
Secondes: S2-S1

Kom je bij Uren negatief uit, dan heb je iets fout gedaan. Kom je bij Minuten negatief uit, dan tel je er zestig bij op en trek je 1 van de uren af.
Kom je bij Seconden negatief uit, dan tel je er zestig bij op en trek je 1 van de minuten af.

Maar dat lijkt mij niet iets waarvoor je 'van alles moet proberen' en dat 't dan niet lukt? :?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39210

Als ik je goed begrijp, bedoel je het verschil tussen die twee tijdstippen.

Gewoon telkens seconden - seconden, minuten - minuten, uren- uren. Met 12-23 kom je in de problemen, is zo op te lossen: maak er 16:41:72 van. Problem solved. Antwoord 4:09:49.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sorry,

Ik wil dus, dat ik kan zien hoe lang ik werk, hoe bereken ik dat

ik werk van 12:43 tot 17:34
(seconden hoef niet) ik wil dus een berekening kunnen maken op papier hoeveel tijd er tussen zit, want je moet namelijk rekening houden met 60 seconden , 60 minuten, 60 uren enz enz

17:34 - 12:43 kan dan niet!!

Dit heeft niks met programmereing te maken, maar met wiskunde, ik zag een wiskunde topic op dit forum,. en toen dacht ik dat je het hier kon posten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnoom
  • Laatst online: 18-06-2024
Gelieve toch eerst de [topic=152126/1/25] te lezen, want het is wel handig als er ook een discussie uit komt.....voor je probleem: 34-43 is moeilijk.....het word -9, dus doe je 60-9=51....17-12=5....word 5 uur en 51 minuten

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 13:47

Basszje

Reisvaap!]

Ja maar wiskunde hoort hier alleen als daar een discussie over mogelijk is of theorie en ( alle vage aspecten ervan dus :P )

En wiskunde hoort in /38 of /14 thuis als het programmeer matige (oid) problemen zijn .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 02-05 01:28
Op donderdag 08 november 2001 17:33 schreef Stoel het volgende:
sorry,

Ik wil dus, dat ik kan zien hoe lang ik werk, hoe bereken ik dat

ik werk van 12:43 tot 17:34
(seconden hoef niet) ik wil dus een berekening kunnen maken op papier hoeveel tijd er tussen zit, want je moet namelijk rekening houden met 60 seconden , 60 minuten, 60 uren enz enz

17:34 - 12:43 kan dan niet!!

Dit heeft niks met programmereing te maken, maar met wiskunde, ik zag een wiskunde topic op dit forum,. en toen dacht ik dat je het hier kon posten!!
Je kan natuurlijk gewoon alles naar minuten converteren:
(17 * 60) + 34 - (12 * 60) + 43 = 291 minuten.
Desnoods weer delen door 60 = 4,85 uur (makkelijk met rekenen ivm uurloon) ==>> 4 uur en 51 minuten (0,85 x 60 minuten)

zo goed?? :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 18:00 schreef TRON het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk gewoon alles naar minuten converteren:
(17 * 60) + 34 - (12 * 60) + 43 = 291 minuten.
Desnoods weer delen door 60 = 4,85 uur (makkelijk met rekenen ivm uurloon) ==>> 4 uur en 51 minuten (0,85 x 60 minuten)

zo goed?? :)
Dankje, zo iets had ik nodig, dankje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1541

h1:m1:s1 tot h2:m2:s2

a=(h1*3600+m1*60+s1)
b=(h2*3600+m2*60+s2)

c=a-b

h=c/3600 en dan weetje hoeveel decimale-uren (1.5 uur= (1:30:00) je gewerkt heb :)

om de minuten en seconden te berekenen doe je het volgende:

stel d=het hele aantal uren

e=c-(d*3600)

gevolgd door

f=e/60 f=aantal decimale minuten

stel g=het hele aantal minuten

h=e-(g*60) en dan is h het aantal seconden dat je over houdt.

totale tijd is dan dd:ff:hh

[edit: ohh zoiets was al gepost :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 22:25
Goed, je hebt je antwoord en dus kan ie nu dicht. Als je een topic over wiskunde alreeds ziet staan dan kan je je vraag meestal ook wel daarin posten :) (meestal.. ;) )
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.