Toon posts:

Tips voor goede foto's met digitale fotocamera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al 2 weken een dimage 5 maar goede foto's maken lukt nog niet echt heel af en toe als ik
hem in burst mode zet kan er een goede tussen zitten.
Nu dacht ik laat ik een topic openen voor tips. Misschien dat jullie hier goede tips hebben

Verwijderd

Zorg dat je camera altijd stil houd, leun zo nodig tegen een muur/paal/boom/enz aan... Werkt supergoed!

Verder moet je er op letten dat je de zon in de rug hebt, maar dat wist je denk ik wel...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:31

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Vraag is of je met een goede foto het over de compositie hebt of over of ie scherp is / goeie kleuren heeft. Voor het eerste mag je op cursus, tenzij je er oog voor hebt, voor het tweede: dat hangt erg af van de omgeving.

Weinig licht is lange sluitertijd --> uit de hand schieten is dan zeer moeilijk tot onmogelijk. je krijgt dan onscherpe foto's doordat je beweegt.

Uit de hand schieten gaat nog tot een sluitertijd van zo'n 1/20 1/25 maar dan houdt het wel op. Belicht de foto eventueel iets onder (sluitertijd om hoog) en zet het diafragma op een zo groot mogelijk getal, dus 1/2.8 ofzo iets.

Je kunt best tegen de zon in fotograferen, maar dan moet je de camera corrigeren. (niet recht in de zon fotograferen..)
Gebruik eventueel de flits om de voorgrond beter zichtbaar te maken.

In 'normale situaties' Flits alleen als het echt moet, flits is naarmijn idee erg lelijk. anyway, succes er mee.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ga eens hier naar toe:

http://www.shortcourses.com

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Verwijderd

Topicstarter
Dank u allemaal. Ik bedoelde het topic meer voor iedereen. Ik denk dat ik niet de enige ben die problemen heeft met foto's maken. Iig bedankt voor de tips.
Als jullie nog meer hebben la ma komen.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:33
een truuk om toch uit de hand te schieten is met je linkerarm je rechterschouder pakken.
Vervolgens leg je met je rechterarm de camera op je linkerelleboog en kun je wat stabieler foto's maken.

Je moet natuurlijk wel goed links en recht kunnen onderscheiden en niet motorisch gestoord zijn ;)

I’m not like the OTTERS

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op donderdag 08 november 2001 16:43 schreef ---X2--- het volgende:
Zorg dat je camera altijd stil houd, leun zo nodig tegen een muur/paal/boom/enz aan... Werkt supergoed!

Verder moet je er op letten dat je de zon in de rug hebt, maar dat wist je denk ik wel...
Als je een persoon fotografeert en je hebt de zon in je rug, houd er dan rekening mee dat de persoon in de zon kijkt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Ik vond deze foto "tutorial" wel ok :

http://www.photographytips.com/
Pagina: 1