Toon posts:

Switch problemen met andere kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mŽn netwerkje. Ik heb een switch, als ik een utp-kabeltje van ongeveer 3 meter lang tussen de switch en de computer doe doet alles het perfect. Zodra ik een kabel van ongeveer 15 meter ga gebruiken gaan op de switch alle lampjes op regelmaat knipperen van de desbetreffende poort.

Ik kom er maar niet achter wat het kan zijn. Ik heb de aders al omgedraaid en dat soort dingen.

Ik hoop dat iemand een antwoord hierop heeft of kan vinden,

Johan

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
T kunnen een paar dingen zijn:
- Je hebt een heel brakke nic die een superslecht signaal op de kabel zet
- Je kabel is rot........ergens een breuk ofzo in je kabel
- je kabel is gewoon niet goed gemaakt

-bij een brakke nic moet je gewoon effe een andere nic proberen..dan weet je t snel geoneg.
-een rotte kabel kun je gewoon even nameten...komt overal het signaal goed door???
-je kabel is niet goed gemaakt: als je alle aders gewoon 1 op 1 zet moet t werken.....t is niet de juiste volgorde, maar die weet ik nu niet zo snel uit mn hoofd....kun je gewoon op internet opzoeken......

suc6

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Al die opties heb ik al geprobeerd, er zit ook een RJ45 doosje tussen (op de muur). Maar volgensmij mag dit ook niet uitmaken.

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:13

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Probeer ook eens een paar verschillende poorts op de switch. :)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• kroegtijger
Je moet meten tussen t punt waar je de switch in gaat en waar je je pc in gaat (dus ook over je RJ45doos)...als je daar een goed signaal hebt moet t gewoon werken....de afstand zou geen probleem moeten zijn.....15 meter stelt geen drol voor...daar zit zo weinig data dat dan in de kabel zit dat t onmogelijk voor storing kan zorgen

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zo nog eens wat verder proberen. Want het zou ook niet uit moeten maken of ik nou 2 verschillende type kabel gebruik (allerbei wel cat5 kabel)

• kroegtijger
Wat versta jij onder verschillende types kabel precies??? zolang je gewoon utp cat 5 pakt maakt t niet uit nee....... maar als t met andere kabeltjes wel werkt en met 1 specifiek kabeltje niet is het dat kabeltje natuurlijk heh....gewoon elimineren van de mogelijkheden...totdat je er 1tje over houd

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn meerdere kabels die niet werken. En ook nog verschillende, dus ik dacht dat ik het stekkertje er niet goed had aan geknepen, dus die heb ik eraf geknipt en er een RJ-doosje opgezet.

Maar ik weet zeker dat er geen aders onderbroken zijn. En de kabel loopt ook niet direkt langs 220.

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

weet je zeker dat er ook niets mis is met je switch??

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
De switch is goed, want met een kabeltje van ongeveer 3 meter (uit de fabriek) doet ie het perfect.

En zodra ik een andere kabel pak (de kabel zin in de muur) van ongeveer 15 meter dan gaan alle lampjes van de poort van de switch in regelmaat knipperen. In de handleiding van de switch heb ik ook al gekeken wat voor foutmelding dat is maar dat staat er niet bij.

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

dan zou ik als ik jou was toch maar gewoon die 15 meterlange kabel vervangen

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Vavoom
  • Laatst online: 16-12-2024
Over wat voor een switch praten we over?

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik nou niet echt vanplan....dat is echt een werk...:( En ik heb al 2 verschillende kabels geprobeert... Dus ik denk niet echt dat het een probleem is.

Ik heb net ergens gelezen dat je netwerk problemen geeft als je na een RJ-kasje meer dan 10% van de totale kabellengte gebruik. Dus dat ga ik nu even testen.

• Vavoom
  • Laatst online: 16-12-2024
Hoe zit het met dat kastje (RJ45). Schroef die es open het noteer de kabel-layout hier. Misschien ligt het daar aan.

• kroegtijger
en je netwerkkaart heb je ook al vervangen??? misschien dat die een heel brak signaal geeft ofzo........dat het over 3 meter nog wel gaat, maar 15 meter te lang is

iRacing Profiel

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Op vrijdag 09 november 2001 09:10 schreef heineken25 het volgende:
Dat was ik nou niet echt vanplan....dat is echt een werk...:( En ik heb al 2 verschillende kabels geprobeert... Dus ik denk niet echt dat het een probleem is.

Ik heb net ergens gelezen dat je netwerk problemen geeft als je na een RJ-kasje meer dan 10% van de totale kabellengte gebruik. Dus dat ga ik nu even testen.
moet niet uitmaken volgens mij

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 09:22 schreef Vavoom het volgende:
Hoe zit het met dat kastje (RJ45). Schroef die es open het noteer de kabel-layout hier. Misschien ligt het daar aan.
De connector en de aansluitpunten staan 1 op 1 door, dit heb ik al doorgemeten, ik heb de aderparen ook al omgewisseld, dus nummer 1 werd 8 en 2 werd 7 enz..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 09:31 schreef kroegtijger het volgende:
en je netwerkkaart heb je ook al vervangen??? misschien dat die een heel brak signaal geeft ofzo........dat het over 3 meter nog wel gaat, maar 15 meter te lang is
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn, maar dan zouden alle netwerkkaarten (5) van mij brak moeten zijn. Maar ik zal ze eens van PC verwisselen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ook nog een optie kunnen zijn, maar dan zouden alle netwerkkaarten (5) van mij brak moeten zijn. Maar ik zal ze eens van PC verwisselen.

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Topicstarter

Verwijderd

Topicstarter
Sorry foutje......ik kreeg hier telkens de melding dat ie de post niet verstuurd had, maar toch wel.....

• kroegtijger
doe dat.....maar zet ze dan niet in je 1e pci-slot, want dat geeft soms problemen (slot1 was vroeger nl gereserveerd voor videokaarten en soms komen daar hele rare foutmeldingen uit zetten )

iRacing Profiel

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Op vrijdag 09 november 2001 10:21 schreef heineken25 het volgende:
Sorry foutje......ik kreeg hier telkens de melding dat ie de post niet verstuurd had, maar toch wel.....
kan gebeuren
heb dat weleens bij iemand zijn gastboek gehad
had toen een halfuur aan het klikken geweest en toen was ik het beu
kreeg later te horen dat ik zijn gastboek vol had gepompt 8-)

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Ik heb hetzelfde probleem met een svec switch gehad. Alles werkte op korte afstand echter als hij een(in mijn geval 20 mtr kabel) eraan kreeg dan was er geen verbinding meer bleek dus uiteindelijk aan de switch te liggen. Switch omgeruild en weg problemen.

Conclussie zou dus gewoon wel een aan de switch kunnen liggen.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 12:20 schreef Rocky het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem met een svec switch gehad. Alles werkte op korte afstand echter als hij een(in mijn geval 20 mtr kabel) eraan kreeg dan was er geen verbinding meer bleek dus uiteindelijk aan de switch te liggen. Switch omgeruild en weg problemen.

Conclussie zou dus gewoon wel een aan de switch kunnen liggen.
Thanx, ik ga het onderzoeken...:)
Pagina: 1