Toon posts:

[PHP] Source bekijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dmv een scriptje op je eigen webserver of hoe dan ook de source van een php-scriptje ergens anders op het internet bekijken??

[ff voor de duidelijkheid]
Dit is GEEN scriptrequest, ik vraag alleen OF het kan. Zoek ik het zelf wel verder uit...
[/ff voor de duidelijkheid]

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De PHP bestanden van een andere website?
Zo ja:
Nee.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil jij met een scriptje op je eigen webserver de source van een willekeurig PHP script op internet bekijken?

Nee dat kan niet...zou niet goed zijn ook :)

• datwainer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

datwainer

#tweakers.net @ sorcery

nee dat kan niet, je kan als je wil wel de source van je eigen scripts zijn op je lokale webserver (duh :D) dan moet je je php bestand opslaan als .phps :)

Under Construction

Verwijderd

kan wel als je ftp toegang hebt, of telnet/ssh,

maar via http gaat dat niet lukken, op het ogenblik dat je het opvraagd, gaat de php-engine aan de slag en 'poept' plain html uit (of iets anders...naar gelang de content-type header).

Je krijgt dus nooit de source te zien

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig...

Heb in me eigen scriptjes namelijk nog al wat wachtwoorden staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 16:13 schreef trebel het volgende:
kan wel als je ftp toegang hebt, of telnet/ssh,

maar via http gaat dat niet lukken, op het ogenblik dat je het opvraagd, gaat de php-engine aan de slag en 'poept' plain html uit (of iets anders...naar gelang de content-type header).

Je krijgt dus nooit de source te zien
Dus als je een manier zou vinden om die php-engine uit te schakelen, krijg je de source te zien, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 16:13 schreef datwainer het volgende:
nee dat kan niet, je kan als je wil wel de source van je eigen scripts zijn op je lokale webserver (duh :D) dan moet je je php bestand opslaan als .phps :)
Hoe doen ze dat dan op PHP.net?? (url van dat scriptje)

Hebben ze daar al hun bestanden dubbel op de server gezet, één keer .php en één keer .phps :?

edit:

Laat maar, stomme vraag. Je kan ook de source van source.php bekijken :D. Die ga ik nu lezen :)

[edit2]
Ik weet het!

Heel simpel:
PHP:
1
2
3
4
<?
$page_name = "welkejemaarwil.php";
show_source($page_name);
?>

Ik heb het ff voor de zekerheid getest, en het werkt alleen maar bij pagina's op je eigen domein. Bij de anderen zie je de HTML-output. Few, gelukkig..

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:37

me1299

$ondertitel

Op donderdag 08 november 2001 16:16 schreef Blackwater het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat dan op PHP.net?? (url van dat scriptje)

Hebben ze daar al hun bestanden dubbel op de server gezet, één keer .php en één keer .phps :?

edit:

Laat maar, stomme vraag. Je kan ook de source van source.php bekijken :D. Die ga ik nu lezen :)

[edit2]
Ik weet het!

Heel simpel:
PHP:
1
2
3
4
<?
$page_name = "welkejemaarwil.php";
show_source($page_name);
?>

Ik heb het ff voor de zekerheid getest, en het werkt alleen maar bij pagina's op je eigen domein. Bij de anderen zie je de HTML-output. Few, gelukkig..
Logisch, omdat je op je eigen server gebruikt maakt van het bestandssysteem, en op andere websites van het http protocol. En zoals al eerder vermeld parst die webserver de php files door php.exe en die output het zooitje weer ;)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 08 november 2001 23:09 schreef DeathKnight het volgende:

[..]

Logisch, omdat je op je eigen server gebruikt maakt van het bestandssysteem, en op andere websites van het http protocol. En zoals al eerder vermeld parst die webserver de php files door php.exe en die output het zooitje weer ;)
foei! onnodig veel kwooten... tsssk tsssk...

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 08 november 2001 23:09 schreef DeathKnight het volgende:

[..]

<miereneuk mode="on">
Eigenlijk parsed de webserver helemaal geen php files, zodra deze een request ziet voor een php-file (of elke file waarvan je expliciet hebt geconfigureerd dat deze moet worden geparsed door PHP engine, denk aan .dsp voor Tweakers.net) word deze doorgespeeld naar PHP ( welke als CGI process, stand-alone interpreter of module werkt ) die vervolgens de PHP file parsed en kijkt naar
PHP:
1
2
3
<?

?>

tags.
</miereneuk mode="on">

"You're only as good, as what you did last week."

• me1299

me1299

$ondertitel

Op vrijdag 09 november 2001 09:38 schreef oh,when? het volgende:

[..]

<miereneuk mode="on">
Eigenlijk parsed de webserver helemaal geen php files, zodra deze een request ziet voor een php-file (of elke file waarvan je expliciet hebt geconfigureerd dat deze moet worden geparsed door PHP engine, denk aan .dsp voor Tweakers.net) word deze doorgespeeld naar PHP ( welke als CGI process, stand-alone interpreter of module werkt ) die vervolgens de PHP file parsed en kijkt naar
PHP:
1
2
3
<?

?>

tags.
</miereneuk mode="on">
Dat zeg ik gamma

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• me1299

me1299

$ondertitel

Op vrijdag 09 november 2001 09:38 schreef oh,when? het volgende:

[..]

<miereneuk mode="on">
PHP:
1
2
3
<?

?>

tags.
</miereneuk mode="on">
Dat zeg ik gamma

Pagina: 1