Toon posts:

Wil niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een bejaarde P233 MMX, die niet meer wil booten.
Wat is het probleem precies:
Ik heb 2 harde schijven in mijn pc die allebei bootable zijn, 1 waar Windows 98 op draait en 1 waar Dos op draait.
wanneer ik de pc aanzet, controleert deze de processor, en detecteert ie de harde schijven (en cdrom wanneer ik deze aansluit) . dan blijft de cursor knipperen onder de gegevens over de harde schijven. De harde schijven zijn allebei niet kapot en goed getest op een andere pc. De IDE kabels zijn getest en werken, de a-drive werkt (nee bootflop werkt ook niet, want zover wil de pc niet opstarten). het interne geheugen werkt goed en is ook getest. De bios instellingen zijn ook goed, ook al alles in geprobeert. Wat ik ook doe.. elke keer blijft de pc hangen op het moment dat de harde schijven zijn gedetecteerd. Een goede geformateerde schijf aan de pc hangen werkt ook al niet.. PLzz help me met dit probleem. |:(

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Probeer eens je hdd los te koppelen en dan met diskette opstarten. Als dat lukt, zou het kunnen zijn dat je hdd stuk is.

Je had al in je BIOS gespeeld: ook al eens de volgorde van opstarten veranderd?!? Bootvolgorde "A, C", of "A, C, SCSI" doet wel eens wonderen.

Ik denk dat het niet verstandig is om een dual-boot systeem te hebben zonder bootmanager (of lul ik nou uit m'n nek :?)

Used to be Down Under... Foto gallery

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 16:06 schreef PrinsEdje80 het volgende:
Probeer eens je hdd los te koppelen en dan met diskette opstarten. Als dat lukt, zou het kunnen zijn dat je hdd stuk is.

Je had al in je BIOS gespeeld: ook al eens de volgorde van opstarten veranderd?!? Bootvolgorde "A, C", of "A, C, SCSI" doet wel eens wonderen.

Ik denk dat het niet verstandig is om een dual-boot systeem te hebben zonder bootmanager (of lul ik nou uit m'n nek :?)
Heb ik wel, en nooit problemen.
Win98SE
W2k Pro
W2k Advanced (voor de studie)

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Dit lijkt erop dat je misschien EDO ram gebruikt wat dat mainboard niet ondersteund.

Heb je nog Fastpage Ram liggen om te proberen....

Anders de MEM test even aanzetten in je Bios.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04

Postie

No beer, no glory

Wat ik ook doe.. elke keer blijft de pc hangen op het moment dat de harde schijven zijn gedetecteerd. Een goede geformateerde schijf aan de pc hangen werkt ook al niet.. PLzz help me met dit probleem. |:(
Je maakt gebruik van automatische detectie? Kun je je HD's niet gewoon handmatig in je bios zetten, zodat ie ze niet hoeft te detecteren?

Live every day, as if it's your last one

Verwijderd

heb je de schijven wel op master en slave staan ???
Pagina: 1