Toon posts:

Internet valt weg bij 2e verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om met een laptop (win 98) in te bellen op mijn eigen pc (win xp). Dit via een telefoonlijn. Het inbellen en alles gaat goed, maar zodra die verbinding dus gelegd is valt mijn kabelverbinding dood! Ga ik de verbinding weer verbreken met de laptop, dan komt meestal de verbinding weer terug. Hoe kan dat??
Want ik wou nu juist met die laptop in kunnen bellen op mijn eigen pc om te kunnen internetten. Ik heb nl geen zin om een netwerk aan te leggen als het zo ook kan :P

Wie helpt me?!
Groeten,
The Akito

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
T lijkt er op als ik t zo hoor dat je modem van je XP-bak een conflict heeft met je NIC.......kun je tegelijkertijd met je modem ergens inbellen en toch interpretten???? als dat ook niet werkt lijkt me t duidelijk.....je modem en je nic hebben dan een conflict....werkt dat wel dan moet je het ergens in je binnenkomende gesprek zoeken..... zou het misschien kunnen dat het onder 2000 wel draait??? (alles behalve xp dus.....) anders zou het ook nog wel eens een probleem kunnen zijn van XP....t is maar een wild guess hoor...dus ik zou zeggen probeer t eens....

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Nou, onder 2000 werkte het ook al niet. Het kan wezen dat het de netwerkkaart betreft. Want die ISDN kaart wordt ook gezien als netwerkkaart. Nu heb ik het via een analoog modem lopen en werkt het wel en kom ik het volgende probleem al weer tegen:

Ik heb nu verbinding met 2 computers, via netwerkomgeving kan ik ze beiden zien. Via een telefoonlijn dus. Maar nu wil ik het internet op en ho maar. Dat gaat niet? Ik heb div. proxies geinstalleerd (en gehad) op de host maar het werkt niet. Wat doe ik fout? Vroeger toen ik 2 computers via een echt netwerk deed werkte het wel.

Hellllup weer! |:(
Groeten,
Akito