Toon posts:

Welke TV out mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een week geleden kwam ik op het 'super idee' om van wat oude onderdeeltjes die ik nog had liggen een DivX kastje te bouwen die ik naast m'n TV kon zetten. Het plan was heel simpel: m'n oude Asus TNT2 tv in/out op een oud LX bordje, P2-266 erop, wat oud geheugen erbij, klein HD'tje erin en gaan met die banaan. Zo gezegd, zo gedaan... zij het niet dat die *&#(! TNT2 niet meer goed werkt in TV out. Ik krijg met veel pijn en moeite wel beeld, maar het is maar half in kleur en alles is helemaal 'distorted'. Alles geprobeerd (verschillende computers, drivers, windows versies, kabels en ga zo maar door) maar niets deed het.

Op dat moment was ik zo pissig dat ik na wat research een Matrox G450 heb gekocht. Ik moest en zou een DivX kastje in elkaar zetten >:). Nou blijkt dat de G450 niet zomaar de TV als primary display accepteert - heb ik blijkbaar m'n research toch niet zo goed gedaan |:(. Ik heb wel 'm zover gekregen dat ik in Clone mode en met DVDMax TV out krijg zonder een monitor aan te sluiten, maar dat voldoet niet aan m'n eisen aangezien ik dan niet kan pauzeren, stoppen etc etc. Het blijkt ook dat de G450 een probleem heeft met de output van DivX naar PAL (zijn al wat topics over geweest, beetje teveel en te technisch om hier samen te vatten) wat me mateloos irriteert. Kortom, deze oplossing is ook niet echt wat ik zoek en ik zal de kaart dan ook terugbrengen naar de winkel.

Nou vroeg ik me af op welke manieren 'jullie' je DivX'jes op je tv bekijken. Welke kaarten werken bijv. goed? Hebben andere kaarten ook last van het FPS / PAL probleem (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/18651/1?limit=25)? Welke kabels/aansluitingen gebruiken jullie? Kan jullie kaart opstarten zonder dat je een monitor gebruikt (mijn oude TNT2 kon dat bijv. wel)? Alle andere tips en ervaringen worden ook op prijs gesteld!

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan echt niemand die video out gebruikt en z'n ervaringen wil delen? *D

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Ik heb nog niet me tv-out geprobeerd. Maar van de verhalen die ik hoor (asus v7700 deluxe) schijnt het goed te zijn! Wat voor tv heb je ? Ondersteunt je tv wel svhs of composite? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd met de Asus TNT2 v3800: composite, s-video, s-video op scart. Die kaart is gewoon kapot denk ik... Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is wat verhalen van mensen met verschillende videokaarten die hun tv-out gebruiken om divx'jes mee te bekijken. Dan kan ik hopelijk besluiten of ik bijvoorbeeld een of andere el-cheapo GF2 MX kaartje koop, of dat ik wacht tot m'n volgende 'real' upgrade zodat ik dan gewoon zorg dat m'n nieuwe videokaart tv out heeft, of dat ik toch die G450 hou....

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Ik heb een matrox g200 16mb emet tv out en deze werkt goed 'k kan alleen kiezen tv of gewoon beelscherm, maar dit heb ik opgelost door een 2e videokaart erin te zetten

Verwijderd

ik heb een oudere tv, maar die heeft wel scart, er zijn dus verlengblokjes voor composite naar scart.

iig, op mijn abit siluro t400 werkt het wel redelijk, moet alleen eens een keertje volledig beeld te krijgen. kwaliteit valt wel mee, links in beeld issie een beetje wazig, maar het werkt wel
Pagina: 1