[ASP] Speciale tekens in SQL via ADO

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb hier een Windows 2000 Server (SP2) met IIS5 en een Windows NT 4 Server (SP4) met SQL Server 7. Wat ik nu wil, is een speciaal teken zoals een 'é' in een veld invoegen. Ik doe bijvoorbeeld deze query via ASP via ADO (met een ADODB.Command object):

INSERT Test (Tekstveld) VALUES ('test é')

Alles gaat allemaal prima, behalve het feit dat in de database uiteindelijk "test Ú" komt te staan. Als ik dezelfde query uitvoer met de Query Analyser, komt er wel gewoon "test é" in de database te staan.

Ik heb in ASP de codepage op 850 en de LCID op 1043 gezet, maar ik weet niet zeker of dat goed is (of of het ermee te maken heeft).

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt.

日本!🎌

Verwijderd

en de html code ervoor invoegen, is dat een optie?
Of keihard char(xxx) invullen, xxx is dan de ascii code voor é

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Probeer het eens via een stored procedure, dat moet vrijwel zeker goed gaan.

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Welke codepage staat je odbc op??? En op welke codepage is de database server geinstalleerd?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
De HTML-code of char(xxx) is denk ik geen optie, omdat ik dan de hele tekst zou moeten doorzoeken, wat natuurlijk traag wordt.

een stored procedure weet ik ook zo net nog niet, want die wordt op precies dezelfde manier aangeroepen als een gewone query...

wat betreft de codepage van ODBC... ik gebruik geen ODBC, maar OLEDB (tenminste, dat is toch ODBC-loos?) ;)

日本!🎌